۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
بازار باز هم می‌ریزد؟

بازار سرمایه با توجه به بازده دلاری تا پایان سال ممکن است مجددا روند صعودی خود را از سر بگیرد و نهایتا در بازه رشد دلار رشد خواهد کرد.

به گزارش صدای بورس، پیمان مولوی، مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری مولوی در مورد دومین روز متوالی ریزش بازار گفت: اولین رکن بازار سهام افزایش و کاهش قیمت است؛ دلیلی برای خوشحالی از صعود و نارحتی بابت ریزش، غیرمنطقی است؛ چرا که بازار روند کاملا را طی می‌کند.

وی گفت: میلیون‌ها طرز تفکر توانایی تاثیرگذاری در بازار را دارند، تاثیر اشخاص حقوقی یا اشباع شدن اشخاص حقیقی را در نوسان بازار نباید نادیده گرفت؛ اما تضمینی برای حرکت صعودی یا نزولی به صورت دائم وجود ندارد. با توجه به اینکه برخی از شرکت‌ها تا ۳۰ درصد حاشیه سود دارند و فصل مجامع هم آغاز شده، سرمایه‌گذاران حتی به صورت روزانه و به نیت دریافت سود وارد بازار سهام می‌شوند که خود یکی از دلایل ریزش بازار است؛ با توجه به شکنندگی اقتصاد ایران و وابستگی بر عواملی مثل تورم یا جهش نرخ دلار این چنینن نوسانات را باید در نظر داشت. با این اوصاف روند بازدهی بازار سرمایه با توجه به بازده دلاری تا پایان سال ممکن است مجددا روند صعودی خود را از سر بگیرد و نهایتا در بازه نوسان دلار رشد خواهد کرد. اقدام مهم در این بازه خرید سهم در زمان نزول قیمت هاست.

مولوی افزود: توجه روند حرکت حقیقی‌ها، حقوقی‌ها و اقتصاد ذی‌النفعانه ایران و اقدام جاماندگان از خرید سهام موجب نتیجه گیری از رشد حرکت نزولی بازار پاسخگوی علت نزول بازار است. اقتصاد ما تا حدودی بسته است و تغییر قیمت‌ها کاملا غیر قابل پیش بینی است بنابراین این حرکت های صعودی و نزولی ناگهانی مسئله قابل توجیهی نیست.

کد خبر 471418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =