پذیره‌نویسی صندوق اصل سرمایه کیان از امروز

پذیره‌نویسی صندوق با تضمین اصل سرمایه کیان امروز آغاز می‌شود.

به گزارش صدای بورس، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره گروه مالی کیان با اعلام این خبر گفت: این پذیره‌نویسی از روز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت آغاز شده و تا تاریخ دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

مونا حاجی علی اصغر با اشاره به اینکه این صندوق می‌تواند پاسخگوی نیاز افراد با ملاحظات ریسک‌پذیری باشد، اظهار داشت: این گروه از افراد با سرمایه‌گذاری در این صندوق، علاوه بر تضمین اصل سرمایه، امکان کسب بازدهی مناسب در بازار سرمایه را خواهند داشت.

مدیرعامل گروه مالی کیان با بیان اینکه مجموعه کیان در راستای افزایش تنوع به فهرست محصولات، تصمیم به راه‌اندازی صندوق با تضمین اصل سرمایه گرفت، افزود: هم‌اکنون سه صندوق سهامی از جمله صندوق آوای سهام کیان، صندوق آهنگ سهام کیان و صندوق شاخصی هم‌وزن کیان در مجموعه فعال است و در کنار آن صندوق با درآمد ثابت کیان و ندای ثابت کیان و یک صندوق طلای کیان نیز در مجموعه فعال هستند که این محصولات در اپلیکیشن کیان دیجیتال در دسترس قرار دارند و سرمایه‌گذاران می‌توانند با مراجعه به اپلیکیشن یا دفتر شرکت، راهنمایی‌های لازم را برای سرمایه‌گذاری دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد مجموعه کیان به افرادی با سرمایه کمتر از ۱۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری است، اما به افراد با سرمایه بیش از ۱۰ میلیارد تومان پیشنهاد سبدگردانی اختصاصی داده می‌شود، که در همین راستا تا امروز ۶۰ سبد اختصاصی با بازدهی مناسب به سرمایه‌گذاران داده شده است.

حاجی علی اصغر با اشاره به یک رکورد قابل تأمل در این زمینه گفت: سبدهای کیان به طور میانگین ۱۰۵ درصد بازدهی بالاتر از سقف تاریخی شاخص کل بورس در سال ۹۹ را نصیب سرمایه‌گذاران کرده است، این در حالی است که بازده شاخص کل در دوره مشابه حدود ۲۰ درصد بوده است. بنابراین اختلاف قابل توجه در بازدهی سبدهای کیان از جمله مواردی است که همواره سعی بر حفظ و افزایش آن داریم.

مدیرعامل گروه مالی کیان با بیان اینکه بازدهی صندوق‌های سهام کیان نیز رقم قابل‌توجهی بوده است، یادآور شد: در یک سال گذشته، بازدهی صندوق آهنگ سهام کیان که همواره به عنوان صندوق اول بازار از نظر بازدهی بوده است، حدود ۸۰ درصد برآورد می‌شود، که در مقایسه با بازدهی ۴۳ درصدی شاخص کل بورس در دوره مشابه، اختلاف قابل توجهی محسوب می‌شود.

وی افزود: در همین راستا با توجه به استقبال گسترده از صندوق هم‌وزن کیان، موفق شدیم با تأیید سازمان بورس و اوراق بهادار نسبت به اخذ مجوز افزایش سقف این صندوق نیز اقدام کنیم.

حاجی علی اصغر همچنین با بیان اینکه افزایش تنوع و تعداد صندوق‌ها همواره جزو اولویت‌های سیاست‌گذاران بازار سرمایه بوده است، تصریح کرد: مجموعه کیان نیز همراستا با این سیاست، پیشنهادی برای تأسیس چندین صندوق از جمله صندوق‌های اهرمی و بخشی با تمرکز بر صنایع مختلف و محاسبه NAV به صورت Multi NAV در سال ۱۴۰۲ داده است و تلاش می‌شود با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم اتفاق سال ۹۹ تکرار نشود.

مدیرعامل گروه مالی کیان در ادامه، در مورد وضعیت بازار سرمایه نیز گفت: در سال‌های گذشته همواره شاهد نوسانات بازار سهام بودیم، اما خوشبختانه بازار سهام در ماه‌های اخیر روند مثبتی داشته و اکثر فعالان بازار سرمایه به روند آتی بازار در سال ۱۴۰۲ خوشبین هستند.

وی افزود: با توجه به کسب بازدهی کمتر بازار سرمایه در سال گذشته به نسبت سایر بازارها از جمله طلا، مسکن و... به نظر می‌رسد سال جاری، سال جبران جاماندگی این بازار نسبت به سایر بازارهای موازی باشد، که به تبع این موضوع و روند رو به رشد بازار، شرکت گروه مالی کیان نیز برنامه‌های توسعه‌ای را در دستور کار خود قرار داده تا بتواند همراستا با این روند صعودی بیش از پیش با متنوع‌سازی ابزارهای مالی خود به فعالیت بپردازد.

کد خبر 471314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =