لحظه به لحظه با بازار شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲

بورس تهران طی هفته‌ای که گذشت نیز توانست بازدهی مثبتی را برای سهامداران خود به ارمغان بیاورد، به طوری که شاخص کل بورس تهران با افزایش بیش از ۶ درصدی همراه شد و شاخص هم‌وزن نیز همچنان با عملکرد بهتری به کار خود ادامه می‌دهد. با این حال اما معاملات روز چهارشنبه با فشار بیشتر عرضه‌ها همراه بود و نماگر تالار شیشه‌ای نتوانست در نهایت خود را به محدوده مثبت برساند. در آخرین روز کاری هفته گذشته، شاخص کل بازدهی منفی ۰.۱۵ درصدی را به ثبت رساند و در محدوده ۲.۵۱۴ میلیون واحدی قرار گرفت، اما شاخص هم‌وزن بار دیگر به روزهای سبز خود ادامه داد و توانست رشد ۱.۲۴ درصدی را به ثبت رساند. ارزش معاملات خرد سهام طی روز چهارشنبه با ثبت عدد ۲۳۵۰۴ میلیارد تومانی رکورد بیشترین مقدار از ابتدای سال ۱۴۰۱ را جابه‌جا کرد و از سمت دیگر شاهد ورود پول ۱۷۱۸ میلیارد تومانی بودیم. طی هفته گذشته بیش از ۷۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه جدید به چرخه معاملات سهام از سمت کدهای حقیقی وارد شد.

۱۲:۵۴⏰
خلاصه بازار امروز
نخستین روز معاملاتی هفته جاری، با توجه ویژه خریداران به صنایع بانکی، خودرویی و پالایشی سپری شد و شاخص کل بورس تهران با رشد ۲۰ هزار واحدی تا ارتفاع ۲ میلیون و ۵۳۵ هزار واحد بالا رفت.
امروز همچنین ارزش معاملات خرد از مرز ۲۴ هزار میلیارد تومان گذشت و رکورد جدیدی را طی دو سال اخیر به جا گذاشت. ضمن اینکه حقیقی‌ها بیش از ۲۲۰۰ میلیارد تومان پول به بازار سهام تزریق کردند.
نمادهای ثبهساز و خودرو صدرنشین ورود پول سهامداران خرد بودند و نمادهای فولاد و وکغدیر بیشترین حمایت را از سوی حقوقی‌ها داشتند.


۱۲:۱۹⏰
در دقایق پایانی، شاخص کل با افزایش بیش از ۱۷ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۵۳۱ هزار واحد رسیده و شاخص هم‌وزن با رشد بیش از ۱۵ هزار واحدی همراه بوده است.
نمادهای وبملت، خودرو، شستا، شتران و وتجارت در صدر مثبت‌سازان اصلی بازار قرار داشتند.
بانک‌ها، فرآورده نفتی، انبوه‌سازی به ترتیب با ارزش معامله ۱۵۵۴ میلیارد تومان، ۱۵۱۴ میلیارد تومان و ۱۳۹۳ میلیارد تومان برترین صنایع بازار هستند که بیشترین حجم معامله را داشته‌اند.


۱۲:۱۸⏰
پالایش با قیمت ۲۱۰۸۰ تومان با رشد بیش از ۶.۵ درصدی حجم معامله ۱۷ میلیونی داشته است و #دارایکم با قیمت ۲۳۸۰۷ تومان در مثبت ۱۰ درصد دادوستد ۲۰ میلیون سهم را ثبت کرده و با تقاضای خرید همراه است.


۱۱:۴۷⏰
در گروه فلزات اساسی، فولاد با قیمت ۷۲۴ تومان در صفر تابلو حجم معامله ۲۲۹ میلیونی دارد و فملی نزدیک به منفی ۱ درصد برروی قیمت ۸۵۵ تومان حجم معامله ۱۲۰ میلیونی را گذرانده است. ذوب با قیمت ۵۴۷ تومان نوسان مثبت دارد و فخوز برروی قیمت ۴۹۶ تومان افت بیش از ۱ درصدی دارد.
د این گروه همچنین کویر، فجر، فسازان، فسپا، فتوسا، فنورد، زنگان، فغدیر، ارفع و فالوم نمادهایی هستند که رشد بیش از ۲ درصدی دارند.


۱۱:۴۴⏰
تا این لحظه، ارزش معاملات خرد از ۱۶,۶ همت عبور کرده و تراز پول خرد به بیش از ۱,۵ همت رسیده است.


۱۱:۲۷⏰
در گروه نهادهای مالی، بورس با قیمت ۱۰۲۲ تومان در مثبت ۱.۵ درصد حجم معامله ۴۸ میلیونی دارد و فرابورس با قیمت ۱۸۰۸ تومان نوسان مثبت دارد و حجم معامله آن به ۵۸ میلیون سهم رسیده است.
در این گروه، انرژی با قیمت ۷۶۱۶ تومان افت بیش از ۱.۵ درصدی دارد و حجم معامله آن به ۱۳ میلیون سهم رسیده است و کالا با قیمت ۲۹۹۹ تومان با رشد بیش از ۱.۵ درصدی حجم معامله ۲۴ میلیونی دارد.


۱۱:۰۸⏰
در گروه خودرویی، خودرو با قیمت ۴۴۱.۷ تومان در مثبت ۵ درصد حجم معامله ۹۱۳ میلیونی داشته و خساپا با قیمت ۳۷۶.۲ تومان در مثبت ۵ درصد دادوستد ۴۳۱ میلیون سهم را پشت سر گذاشته است.
خگستر با قیمت ۷۳۸ تومان در مثبت ۷ درصد حجم معامله ۲۰۳ میلیونی داشته و خپارس هم با حجم معامله ۳۰ میلیونی برروی قیمت ۲۳۱.۸ تومان در مثبت ۳ درصد صف خرید بیش از ۳۵۰ میلیونی دارد.
در این گروه همچنین #خزامیا با قیمت ۸۵۲ تومان در مثبت ۵ درصد حجم معامله ۳۱ میلیونی دارد و خبهمن با قیمت ۳۰۹.۶ تومان افزایش ۷ درصدی داشته و با پشت سر گذاشتن حجم معامله ۲۷۰ میلیونی با صف خرید بیش از ۱۵۰ میلیونی همراه است.


۱۰:۲۷⏰
تا این لحظه ارزش معاملات خرد از ۱۰,۳ همت عبور کرده و یک همت پول خرد به بازار تزریق شده است.


۱۰:۱۸⏰
در گروه بانکی‌، وبملت با قیمت ۴۴۴.۶ تومان نزدیک به مثبت ۷ درصد حجم معامله ۵۴۲ میلیونی را پشت سر گذاشته است و دی در مثبت ۳ درصد با قیمت ۱۹۲.۴ تومان حجم معامله ۱.۴ میلیاردی را ثبت کرده است.
وبصادر با قیمت ۳۱۳.۵ تومان در مثبت ۵ درصد حجم معامله ۵۶۲ میلیونی را ثبت کرده و با تقاضای خرید همراه است و وتجارت با قیمت ۲۹۰ تومان رشد بیش از ۵ درصدی داشته و با حجم معامله ۳۶۳ میلیونی همراه است.
وپارس هم در این گروه با دادوستد ۵۳۶ میلیونی برروی قیمت ۳۳۰ تومانی رشد بیش از ۴ درصدی داشته است و وپست با رشد بیش از ۳.۵ درصدی بر روی قیمت ۱۰۰۶ تومان حجم معامله ۲۶ میلیونی را ثبت کرده است. تمامی نمادها در گروه بانکی با رشد قیمت همراه هستند.


۰۹:۵۰⏰
تا این لحظه، ارزش معاملات خرد از ۷,۳ همت عبور کرده است و حقیقی‌ها بیش از ۸۲۰ میلیارد تومان سرمایه وارد بازار کردند.
شاخص کل با بیش از ۱۴ هزار واحد رشد به ارتفاع ۲ میلیون و ۵۲۹ هزار واحد رسیده است و نمادهای وبملت، خودرو، شستا، وتجارت، خساپا و اخابر بیشترین اثر مثبت و کچاد عمده‌ترین تأثیر منفی را بر آن داشتند.
شاخص هم‌وزن هم بیش از ۱۳ هزار واحد بالا رفته و به محدوده ۸۷۰ هزار واحد نزدیک شده است.


۰۹:۴۸⏰
پی‌پاد ششمین روز پس از عرضه اولیه را با قیمت ۱۵۰۸ تومان در مثبت ۵ درصد با صف خرید بیش از ۱۷۰ میلیونی می‌گذراند.


۰۹:۳۴⏰
پول تا این لحظه به سمت سهم‌های غیردلاری همچون غذایی، بانکی و خودرویی رفته است و سهم‌های فلزی و شیمیایی اکثراً منفی هستند.


۰۹:۳۴⏰
تا این لحظه حدود ۷۱۷ میلیارد تومانی پول حقیقی وارد شده است.


۰۹:۳۳⏰
وبملت در صدر شاخص‌سازان با قیمت ۴۴۵ تومان در مثبت ۷ درصد حجم معامله بیش از ۳۴۰ میلیونی داشته است.


۰۹:۲۷⏰
دی پس از خودرو و خساپا سومین نماد پرارزش دقایق آغازین بازار امروز است. تا این لحظه بیش از ۷۲۱ میلیون برگه سهم از بانک دی به ارزش ۱۴۱,۵ میلیارد تومان داد و ستد شده است.


۰۹:۲۶⏰
فولاد با قیمت ۷۱۳ تومان در منفی ۱.۵ درصد و فملی با قیمت ۸۵۴ تومان در منفی ۱ درصد معامله می‌شود.


۰۹:۲۶⏰
اولین روز معاملاتی هفته با افزایش ۱۳ هزار واحدی شاخص کل آغاز شد و نمادهای خودرو، وبملت شستا، خساپا، شبریز و وبصادر در صدر مثبت‌سازان اصلی قرار گرفته‌اند.


۰۸:۵۵⏰
وضعیت بازار در مرحله پیش گشایش
حدود ۱۹۰ صف خرید، صدرنشین ها: وملی، پی‌پاد، وبرق، خکمک و واتی
کمتر از ۱۰ صف فروش، صدرنشین ها: سصفها، وفردا، وسنا، کفرآور و رفاه

کد خبر 471238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =