۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
قیمت طلا صعود کرد

بر خلاف طلا واکنش اولیه بیت کوین به سیگنال پایان روند افزایش نرخ بهره نزولی بود و قیمت بیت کوین نزدیک به ۱ درصد در روزی که گذشت کاهش یافت.

به گزارش صدای بورس,قیمت هر اونس طلا در روزی که جلسه فدرال رزرو برگزار شد نزدیک به نیم درصد افزایش پیدا کرد تا فلز زرد جایگاه خود در بالای مرز ۲ هزار دلاری را مستحکم کند.

بالاخره جلسه مهم فدرال رزرو برگزار شد و طی این جلسه تقریبا همانطور که پیش بینی می شد این نهاد نرخ بهره را به میزان ۲۵ صدم درصد افزایش داد. این موضوعی بود که بازارها پیش بینی آن را به طور گسترده ای میکردند و دلیل آن نیز تورم آمریکا است که هنوز هم هسته سخت آن نسبت به کاهش مقاومت نشان می دهد.

اما موضوع مهم سیگنال فدرال رزرو برای جلسات بعدی بود. برداشت بازارها از این جلسه دریافت سیگنال احتمال توقف افزایش نرخ بهره از جلسه بعد بود. موضوعی که طلا در انتظار آن بود و تایید آن می تواند نوید روزهای صعودی برای فلز زرد در پی داشته باشد. علی رغم افزایش بی سابقه نرخ بهره توسط فدرال رزرو تورم بزرگ ترین اقتصاد جهان هنوز به سمت محدوده ۲ درصد بازنگشته است.

فدرال رزرو اعلام کرده است که احتمالا افزایش نرخ بهره متوقف خواهد شد تا بانک مرکزی به بررسی وضعیت بانکی این کشور، موضوعات مربوط به سقف بدهی این کشور و همچنین تورم بپردازد.

با اینکه جرومی پاول اعلام کرد که فدرال رزرو آماده اقدامات بیشتر در صورت نیاز است اما او افزود که اقدامات صورت گرفته به احتمال زیاد کافی خواهد بود.

البته بر خلاف طلا واکنش اولیه بیت کوین به سیگنال پایان روند افزایش نرخ بهره نزولی بود و قیمت بیت کوین نزدیک به ۱ درصد در روی که گذشت کاهش یافت. قیمت هر بیت کوین با این کاهش قیمت به ۲۸ هزار و ۴۰۰ دلار رسید. بیت کوین چهار ماه متوالی است که روندی نزولی داشته است و از سطوح قیمتی زیر ۲۰ هزار دلار تا بالاتر از مرز ۳۰ هزار دلار پیشروی کرده بود.

به گزارش اکو ایران,اتریوم اگرچه صعودی بود اما مقدار افزایش قیمت این رمزارز نیز اندک بود تا قیمت دومین رمزارز بزرگ جهان در سطح ۱۸۷۵ دلار باقی بماند.

کد خبر 471193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =