تأمین مالی استارتاپ‌ها از طریق انتشار اوراق بدهی

‌مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه دماوند یکی از برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت در سال جدید را ‌تأمین مالی استارتاپ‌ها از طریق انتشار اوراق بدهی بیان کرد.

به گزارش صدای بورس، میثم فدایی با اشاره به اینکه در حال حاضر انتشار این اوراق برای دو استارتاپ شروع شده است، از افزوده شدن چند صندوق‌ جدید به پرتفوی صندوق‌های ‌تأمین سرمایه دماوند طی دو ماه آینده خبر داد و افزود: راه‌اندازی صندوق‌ سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت و صندوق املاک و مستغلات از دیگر برنامه‌های توسعه‌ای شرکت تأمین سرمایه دماوند در سال جاری است.

‌مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه دماوند در بخش دیگری از سخنان خود در مورد انتشار اولین اوراق مرابحه سهام در بازار سرمایه نیز گفت: اوراق مرابحه سهام اولین اوراقی است که بر پایه دارایی سهام منتشر می‌شود.

وی تصریح کرد: پیش از این سازمان بورس و اوراق بهادار با هدف ‌تأمین سرمایه شرکت‌های هلدینگ و سرمایه‌گذاری، اقدام به راه‌اندازی ابزار اوراق اجاره سهام کرده بود که بسیار مورد استقبال شرکت‌های هلدینگ قرار گرفته بود، اما جای خالی اوراقی که بدون نیاز به دارایی پایه امکان انتشار داشته باشد خالی بود که سال گذشته سازمان بورس آن را به عنوان دارایی پایه اوراق مرابحه به دستورالعمل اضافه کرد و بر همین اساس گروه مالی شهر به همراه ‌تأمین سرمایه دماوند به عنوان مشاور عرضه، متعهد پذیره‌نویسی و بازارگردان این اوراق اقدام به انتشار آن کرد.

فدایی با اشاره به مزایای این اوراق خاطرنشان کرد: یکی از مزیت‌های این اوراق این است که دارایی کمتری برای توثیق و انتشار اوراق موردنیاز است.

وی همچنین مزیت دیگر این اوراق را اعتبار و ‌تأمین مالی بلندمدت برای ‌هلدینگ‌ها و سرمایه‌گذاری جهت خرید سهام بیان کرد و افزود: از آنجا که بخشی از ظرفیت اعتبارات کارگزاران توسط شرکت‌های هلدینگ مورد استفاده قرار می‌گرفت، با انتشار این اوراق، این ظرفیت برای سرمایه‌گذاران خرد آزاد می‌شود و هر قدر انتشار این اوراق بیشتر باشد هلدینگ‌ها سعی می‌کنند بیشتر از این مسیر برای تأمین مالی استفاده کنند.

به گفته وی، این ابزار کمک شایانی به توسعه فعالیت‌هایی همچون اقدام و تملیک خواهد کرد.

کد خبر 471115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =