داد و ستد ۹ هزار و ۸۱۵ میلیارد ریال حامل انرژی

در نخستین هفته معاملاتی اردیبهشت‌ماه، بیش از ۹ هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال در تابلوهای هفت‌گانه بورس انرژی ایران مورد مبادله قرار گرفت.

به گزارش صدای بورس، در ۳ روز معاملاتی هفته گذشته، مالکیت ۵۵ هزار و ۲۲۰ تن انواع حامل انرژی طی ۱۶۱ معامله تغییر کرد تا بیش از ۹۸ درصد ارزش معاملات در این تابلو ثبت شده و ارزش معاملات بر ۹ هزار و ۸۱۵ میلیارد ریال بالغ شود.

در هفته منتهی به ۶ اردیبهشت، در رینگ بین‌الملل دادوستدهایی به ارزش ۳ هزار و ۲۶۱ میلیارد ریال به ثبت رسید و گاز مایع در صدر محصولات مورد مبادله این بازار قرار گرفت. در رینگ داخلی نیز در حالی شاهد معامله ۶ هزار و ۹۷۲ تن انواع حامل انرژی بودیم که به‌دنبال رقم خوردن معاملاتی به ارزش بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، حلال ۴۰۴، آیزوریسایکل و نفتای سبک بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

در ۳ روز معاملاتی هفته گذشته بازار مشتقه بورس انرژی ایران میزبان معامله بیش از ۲ میلیون و ۵۴۸ کیلووات‌ساعت سلف موازی استاندارد برق به ارزش بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال بود. همچنین به‌دنبال دست‌به‌دست‌شدن ۳۰۰ ورقه سلف موازی استاندارد با سررسید یک سال و بیشتر، ارزش این معاملات به ۶۴ میلیارد ریال افزون شد.

گفتنی است در هفته گذشته ۶۰۰۰ گواهی سپرده نفت خام و گواهی سپرده میعانات گازی به ارزش بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال در بورس انرژی ایران مورد مبادله قرار گرفت.
همچنین روز چهارشنبه هفته گذشته نیز ۳۰ هزار و ۴۴۶ تن فراورده هیدروکربوری به ارزش ۸ هزار و ۳۳۲ میلیارد و ۹۲۳ میلیون ریال در دو رینگ داخلی و بین‌الملل بورس انرژی ایران معامله شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات بورس انرژی ایران، در نخستین روز معاملاتی هفته جاری در مجموع ۱۴ هزار تن فرآورده هیدروکربوری روی میز عرضه بورس انرژی ایران می‌رود که عرضه ۱۰ هزار تنی گاز مایع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران سهم مهمی از آن خواهد داشت. رینگ داخلی نیز میزبان عرضه ۲ هزار تن نفتا و ۲ هزار تن نفتا سبک پالایش نفت آبادان و ۵۰ تن آیزوفید پالایش نفت شیراز خواهد بود.

کد خبر 470906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =