ضعف خریداران بیت کوین در حفظ سطح ۲۹ هزار دلار

بازار ارزهای دیجیتال پس از صعود بیت کوین به سطح ۲۹ هزار دلار، ریزشی را تجربه کردند و در کمتر از یک ساعت، رشد قیمتی ۲۴ ساعت گذشته خود را از بین بردند.

به گزارش صدای بورس,شاخص بازار کوین‌دسک (CMI) که عملکرد بازار ارزهای دیجیتال را ارزیابی می‌کند، در عرض یک ساعت ۵.۶ درصد سقوط کرد و بیت کوین پس از شکست در حفظ صعود خود به بالای سطح ۲۹ هزار دلار، به زیر سطح ۲۸ هزار دلار بازگشت و دوباره مورد حمایت خریداران قرار گرفت. در حال حاضر بیت کوین در محدوده ۲۸ هزار و ۹۰۰ تا ۲۸ هزار و ۵۰۰ دلار، به‌طور نوسانی حرکت می‌کند.

بیت کوین (BTC)، بزرگترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار، با بازگشت به حدود سطح ۲۷ هزار و ۹۰۰ دلار، یک درصد کاهش را پس از صعود قبلی خود تجربه کرد. گفتنی است، کف بیت کوین در محدوده ۲۷ هزار دلار همچنان حفظ شده است، اما انتظار می‌رود این سطح نیز در صورت تداوم شرایط نزولی و ضعف خریداران در بالای سطح ۲۹ هزار دلار شکسته شود.

اتریوم (ETH) نیز همزمان با کاهش بیت کوین، نزول شدید قیمت را تا سطح ۱ هزار و ۷۹۰ دلار تجربه کرد. دومین کریپتو بزرگ و ارزشمند بازار تا سطح ۱ هزار و ۹۶۰ دلار افزایش داشت و در اواخر روز چهارشنبه به پایین‌ترین سطح خود نسبت به کف پیشین قیمت در سطح ۱ هزار و ۷۸۹ دلار سقوط کرد که پایین‌ترین قیمت آن از نیمه اول آوریل است.

طبق داده‌های Coinglass، معامله‌گران حجمی حدود ۳۱۰ میلیون دلار را در ۲۴ ساعت گذشته لیکویید شده‌اند. به‌طوری که این نوسان شدید شب گذشته بازار کریپتوها منجر به این حجم از انحلال موقعیت‌های خرید و فروش شده است.

در ادامه ریزش بازار کریپتو، شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچین Arkham Intelligence خاطرنشان کرد، میزان ۲۶.۶ میلیون دلار را در قالب بیت کوین، پیش از سقوط قیمت‌ها به صرافی‌ها واریز کرده است. ارسال این حجم از کریپتو به صرافی‌ها معمولا نشان‌دهنده فشار فروش بیشتر در بازار و سیگنالی منفی برای معامله‌گران است.

روند قیمت بیت کوین

قیمت فعلی این ارز دیجیتال نزدیک به ۲۸ هزار و ۹۰۰ دلار قرار دارد و حجم معاملات ۲۴ ساعته آن ۳۵ میلیارد دلار بوده است. بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲ درصد افزایش داشته است. خریداران همچنان در تلاش هستند تا چشم‌انداز قیمت بیت کوین را بالاتر از سطح ۲۹ هزار دلار به ثبت برسانند و این ارز دیجیتال را از محدوده فشرده قیمتی خود خارج کرده و یک الگوی صعودی تشکیل دهند. حمایت اصلی و فوری بیت کوین در ناحیه ۲۷ هزار و ۱۰۰ دلار تا ۲۶ هزار و ۹۰۰ دلار قرار دارد.

در صورت تداوم حمایت خریداران از قیمت، انتظار بازگشت این ارز دیجیتال به محدوده نزدیک به ۳۰ هزار دلار وجود دارد. به‌طور کلی به‌نظر می‌رسد فشار فروش بر بیت کوین در بالاتر از محدوده ۲۹ هزار دلار همچنان وجود دارد و صعود قیمت به سطوح گذشته، نیازمند خروج این کریپتو بزرگ بازار از ناحیه فشرده شده است.

به گزارش تجارت نیوز,در صورت شکست خریداران در بازگشت قیمت به سطوح بالاتر از ۲۹ هزار دلار، سطوح حمایت بیت کوین در پایین‌تر از سطح ۲۶ هزار و ۹۰۰ دلار، به ترتیب در ۲۵ هزار و ۲۰۰ دلار و پس از آن ۲۴ هزار و ۱۰۰ دلار قرار دارند. تحلیلگران بسیاری محدوده سطح ۲۵ هزار دلار را محدوده مناسبی برای بازگشت قیمت این ارز دیجیتال و ادامه مسیر صعودی آن می‌دانند.

کد خبر 470818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =