پیش‌بینی بازار / ریزش‌ها جنبه اصلاحی دارند

تصویب لایحه اصلاح دستورالعمل خرید اعتباری در روند افت و خیز بازار چندان موثر نیست و نهادهای مسئول جهت احتیاط این لایحه را صادر کرده‌اند.

به گزارش صدای بورس، یک کارشناس بازار سرمایه در مورد شاخص منفی امروز گفت: با توجه به روند فعلی که در قیمت‌های جهانی وجود دارد و از طرفی وجود فضای مثبت در بازار سرمایه در زمینه جریان‌های نقدینگی، احتمال تغییر روند در بازار سرمایه وجود ندارد و اگر روند صعودی وجود نداشته باشد، شاهد روند نزولی هم نخواهیم بود. اگر هم ریزش مقطعی وجود داشته باشد، حکم استراحت و متعادل شدن بازار را دارد.

علی خوش طینت در ادامه گفت: تصویب لایحه اصلاح دستورالعمل خرید اعتباری در روند افت و خیز بازار چندان موثر نیست و نهادهای مسئول جهت احتیاط این لایحه را صادر کرده‌اند و ما امیدواریم که این تصمیم در راستای تصمیمات سال ۱۳۹۹ نباشد.

وی افزود: روند بازار کاملا هوشمندانه است و ما شاهد عقلانیت توام با احتیاط در سرمایه‌گذاران هستیم که در سال‌های گذشته نداشتیم. این حرکت هوشمندانه رو به جلو از متغیرهای مختلفی سرچشمه می‌گیرد مثل حافظه تاریخی، عقلانیت، تجربه و اطلاعاتی که در این سال‌ها توسط فضای مجازی به کاربران داده شده است و بعد از این فاکتورها، نقش نهادهای مالی نیز بی‌تاثیر نبوده است.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: با تصویب لایحه اصلاح دستورالعمل خرید اعتباری، پرتفوی‌هایی که اعتبار بالایی دارند مجبور به کاهش سقف خود هستند، و با در نظر گرفتن محدودیت منابع این سهام به افراد بیشتری تعلق می‌گیرد. از طرف دیگر این تعدیل باعث می‌شود که اثر افزایش قیمت سهام بر میزان اعتباری که می‌توانند دریافت کنند اصلاح شود.

کد خبر 470761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =