تامین مالی از طریق صندوق‌ها

با توجه به دیدگاه‌های جدید اقتصادی، رشد نظام بانکی در کنار نظام وام‌گیری و تسهیلات‌گیری و توسعه صندوق‌ها می‌توان نتیجه گرفت که بحث تامین مالی از طریق صندوق‌ها رو به افزایش است.

به گزارش صدای بورس، مدیرعامل شرکت رتبه‌بندی اعتباری پایا در مورد صنعت تامین مالی و دیدگاه رئیس سازمان بورس که در ماه رمضان مطرح شد، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که سال گذشته در مورد بحث تامین مالی بازار سرمایه اوضاع بهتری نسبت به سال ۱۴۰۰ داشته است. آقای عشقی تاکید کرد که می‌توان بازارهای مالی متفاوتی را از طریق بازار سرمایه تامین مالی کرد. موضوع دیگر در مورد سرمایه‌گذاری غیرمستقیم بود.

علیرضا سارنج افزود: برای مثال اکثر آسیب‌های ناشی از اتفاقات سال ۹۹ به دلیل همین سرمایه‌گذاری مستقیم به وجود آمد و با سرمایه‌گذاری‌های غیرمستقیم مثل سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها این خطر کاهش یافت و باعث توسعه کمی و کیفی صندوق‌ها شد که در نهایت همانطور که واضح است بخش زیادی از تامین مالی از طریق صندوق‌ها صورت می‌گیرد. در نتیجه این دو با هم ارتباط مستقیم دارند.

وی تاکید کرد: با توجه به دیدگاه‌های جدید اقتصادی، رشد نظام بانکی در کنار نظام وام‌گیری و تسهیلات‌گیری و توسعه صندوق‌ها می‌توان نتیجه گرفت که بحث تامین مالی از طریق صندوق‌ها رو به افزایش است.

مدیرعامل شرکت رتبه‌بندی اعتباری پایا در ادامه گفت: در زمینه بحث تامین مالی، بحث رتبه‌بندی اعتباری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌تواند در توسعه این بازار کمک قابل توجهی داشته باشد و در زمینه تامین مالی، بحث زمان را برای شرکت‌های بسیاری از طریق این رتبه‌بندی کوتاه‌تر کند، هزینه‌ها را کاهش دهد و جایگزین خوبی برای بحث ضامن و سفته‌گذاری باشد.

سارنج در ادامه درباره رتبه‌بندی صندوق‌ها گفت: ابلاغیه‌ای در اسفند ۱۴۰۱ صادر شد که مدیران صندوق‌ها را مکلف می‌کرد، صندوق‌های دارای درآمد بالای هزار میلیارد باید به شرکت‌های رتب‌بندی رفته و درجه‌بندی شوند. در حال حاضر این ابلاغیه مراحل اولیه خود را طی می‌کند اما در ماه‌ها و سال‌های آینده، رتبه‌بندی می‌تواند رشد خوبی را به همراه داشته باشد. کما این که این رتبه‌بندی به رشد بازار سرمایه نیز کمک خواهد کرد، هم از نظر صندوق‌ها و هم از نظر سرمایه‌گذاران که صندوق خود را انتخاب کنند.

کد خبر 470636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =