کدام صندوق سرمایه‌گذاری را برای فرزندان خود انتخاب کنیم؟

به گفته وزیر اقتصاد به متولدین سال ۱۴۰۱مبلغ یک و نیم میلیون تومان سهام صندوق‌های سرمایه‌گذاری ETF تعلق می‌گیرد. والدین می‌توانند ۳ صندوق سهامی برای کودکان انتخاب کنند، اما کدام صندوق‌ها مناسب سرمایه‌گذاری بلند مدت است؟

به گزارش صدای بورس,سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در بخش خبری ۲۱ گفت: در ماده ۱۱ قانون جوانی جمعیت، وزارت اقتصاد مکلف شده بود سالانه سهامی را برای نوزادان در نظر بگیرد. این عدد برای نوزادان متولد ۱۴۰۱، یک و نیم میلیون تومان سهام به ازای هر نوزاد است.

وزیر اقتصاد گفت: هر کدام از والدین می‌توانند به درگاه ملی دولت هوشمند مراجعه کنند. سپس از طریق شماره گوشی همراه، کد یکتا می‌گیرند و وارد حوزه خدمات و مشوق‌های فرزندآوری می‌شوند. اسامی تمام متولدین ۱۴۰۱ در این سامانه وجود دارد اما برای راحتی کار تقسیم‌بندی شده است؛ به طور مثال فردا برای متولدان ۳ ماه اول سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است.

او افزود: والدین درگاه بانک را انتخاب کرده و یکی از صندوق‌های قابل معامله را انتخاب می‌کنند. این سهام در سن ۲۴ سالگی قابل برداشت توسط آن فرزند خواهد بود و یک سرمایه ارزشمند برای تشکیل زندگی او خواهد شد.

شرایط ثبت نام در صندوق سهام بورس

مراحل ثبت‌نام والدین محترم متولدین ۱۴۰۱: «ورود به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir»، «ورود از طریق شماره همراه والدین فرزند و دریافت کد یکبار مصرف»، «مشاهده بخش داشبورد و ورود به قسمت طرح تشویق فرزندآوری»، «مشاهده اطلاعات فرزندان متولد ۱۴۰۱»، «انتخاب نام فرزند و درج تاریخ تولد»، «ارسال اطلاعات و نمایش اطلاعات فرزند»، «انتخاب بانک عامل و سه مورد از صندوق‌های سهام»، «مشاهده پیام ثبت موفق و انتظار برای تایید»

بقیه مراحل توسط دستگاه‌های حاکمیتی و با توجه به کد سجامی انجام می‌شود و والدین موظف به دریافت کد سجام برای فرزند خود هستند.

همانطور که اشاره شد انتخاب صندوق‌های سهامی بر عهده والدین گذاشته است، بیش از ۱۰۴ صندوق سهامی در بازار سرمایه داریم که والدین می‌توانند ۳ صندوق را برای فرزندان انتخاب کنند. اما کدام صندوق‌ها برای سرمایه‌گذاری بلند مدت مناسب است. برای انتخاب صندوق سهامی مناسب معیارهای مختلفی وجود دارد ولی مهمترین معیار بازدهی و مدیریت اصولی صندوق در بلند مدت است چرا که این سرمایه حدود ۲۴ سال در صندوق‌ها خواهد ماند. صندوق‌های سهامی سرو و انار را می‌توان از بهترین صندوق‌های سهامی بورس در بلند مدت دانست، این صندوق‌ها توسط مشاور سرمایه‌گذاری ترنج مدیریت می‌شود و بازدهی بسیار مناسبی داشتند. صندوق سهامی انار سال گذشته پربازده ترین صندوق سهامی بورس بوده و طی ۶ ماه‌گذشته ۱۰۰ درصد بازدهی کسب کرده است، یعنی اگر فردی ۶ ماه پیش ۱.۵ میلیون تومان در صندوق انار سرمایه‌گذاری می‌کرد، امروز ۳ میلیون تومان سرمایه داشت. صندوق سهامی سرو نیز از صندوق‌های سهامی برتر بازار سرمایه است، ارزش این صندوق از سال ۹۸ تا کنون ۱۲ برابر شده است. این صندوق اکنون ۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان دارایی تحت مدیریت دارد.

به گزارش خبرآنلاین,برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص انتخاب صندوق‌های سهامی می‌توانید به صفحه صندوق سهامی انار مراجعه کنید.

کد خبر 470626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =