در چه شرایطی می‌توان به آینده بورس خوش‌بین بود؟

مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند رونق بازار سرمایه را مشروط به توسعه تعاملات بین‌المللی بیان کرد.

به گزارش صدای بورس، سعید فائقی رونق اقتصادی و به دنبال آن رونق بازار سرمایه را مشروط به تعاملات اقتصادی با دیگر کشورها دانست و گفت: تا زمانی که درهای دنیا به روی ما گشوده نشود، نمی‌توان انتظار مهار تورم و رشد تولید داشت، زیرا افزایش تولید داخل به دلیل نبود بازار مصرف، به تنهایی نمی‌تواند راهگشا باشد، مگر اینکه درهای صادراتی به روی سایر کشورها گشوده شود.

مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند یکی از دلایل فعال شدن بازار سرمایه در شرایط فعلی را تغییرات قیمتی نرخ دلار و سکه بیان کرد و افزود: به نظر می‌رسد اثرات این دو بازار و سراریز شدن نقدینگی به سمت بورس است که باعث رونق بازار سرمایه شده است و باید منتظر ماند تا شوک‌های وارد شده به بازار حالت تعادلی پیدا کند و پس از آن در مورد روند بازار سرمایه اظهار نظر کرد.

وی با بیان اینکه بازار سرمایه در حال حاضر غیرتعادلی است، عمده‌ترین شوک اقتصادی به کشور را مسئله برجام ذکر کرد و گفت: به دنبال مسئله برجام، تحریم‌های ظالمانه باعث شد شرایط اقتصادی حاکم بر کشور دستخوش تغییرات بزرگی شود. ضمن اینکه تغییرات نرخ طلا و ارزهای خارجی نیز اثرات مخربی بر اقتصاد کشور داشته‌ است و با توجه به کاهش درآمدهای کشور، باید فکری برای افزایش سرانه کشور کرد.

فائقی با اشاره به اینکه با رشد اقتصادی حدود 3 یا 4 درصد نمی‌توان چشم‌انداز مناسبی برای اقتصاد کشور متصور بود، خاطرنشان کرد: باید به سمتی پیش رفت که ارزش افزوده اقتصاد دو رقمی شود، زیرا در این صورت است که می‌توان امیدوار بود کشور به روزهای اوج خود برگردد.

مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند در ادامه در مورد صنایع پیشتاز بازار سرمایه اظهار داشت: صنایعی که به دانش‌های نوین مجهز هستند می‌توانند به جلوداری خود ادامه دهند، اما نگرانی موجود در حوزه سرمایه‌گذاری‌های زودبازده است که اگر حمایت و رانت از بازار سرمایه برداشته شود، ممکن است مسائل و مشکلات جدیدی در بازار ایجاد شود.

فائقی در مورد جایگاه شرکت‌های سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه نیز گفت: شرکت‌های سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه نقش عمده‌ای دارند و به عبارتی می‌توان گفت فعالیت این شرکت‌ها در بازار سرمایه رونق‌افزا است، که امید است این شرکت‌ها در شرایط خوبی قرار گیرند تا رونق به بازار سرمایه برگردد.

کد خبر 470568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =