مواد اولیه مرغوب، صنعت شیشه ایران را بی‌رقیب کرده است

سرمایه‌گذار شهر شیشه هرمزگان گفت:‌ خداوند ظرفیت بی‌بدیلی در زمینه صنعت شیشه کشورمان داده است به گونه‌ای که هیچ کشوری در دنیا توان رقابت با صنعت شیشه ایران را ندارد.

به گزارش صدای بورس,محمود عزیزیان اظهار کرد: کیفیت تولید شیشه در هرمزگان به دلیل استفاده از گاز طبیعی برای تولید شیشه، داشتن مواد اولیه مرغوب و با کیفیت در دسترس به خصوص سیلیس است.

وی ادامه داد:‌ ۶۹ درصد شیشه قطر، ۴۳ درصد شیشه امارت و ۲۸ درصد شیشه عمان را جمهوری اسلامی ایران تامین می‌کند و حتی به کشورهای اروپایی همچون اسپانیا هم صادرات این محصول انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: کشورهای حوزه خلیج فارس به دلیل نداشتن سیلیس به این محصول نیاز دارند و تعداد کارخانه های شیشه کشور هند از ایران کمتر است چراکه مواد اولیه با این کیفیت هم ندارد.

سرمایه‌گذار شهر شیشه هرمزگان بیان کرد:‌ رگه‌های بزرگی از مواد اولیه شیشه در شرق کشور وجود دارد و ۲ رگه بزرگ این مواد با خلوص ۹۸ و ۹۹ درصد در فلات مرکزی کشور وجود دارد و ایران در آینده می‌تواند مرکز تولید شیشه در جهان باشد.

«شیشه‌های تولید شده، خارج از ابعاد استاندارد را شیشه جام می‌گویند»

عزیزیان اشاره کرد: هم‌اکنون شیشه جام ساخت ایران به ۷۲ کشور دنیا صادر می‌شود و بسیاری از کشورها متقاضی شیشه ایران هستند و شهر شیشه با هدف صادرات در هرمزگان تعریف شده است و این یک صنعت پردرآمد، پرسود و عالی محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: کشورهای دنیا مانند حاشیه خلیج فارس یا شبه قاره هند که باید مواد اولیه اصلی «سیلیس» وارد کنند، از سویی هم شیشه در ایران با گاز طبیعی تولید می‌شود که کیفیت بالایی دارد و این کشورها ناچار هستند این کالا را از ایران یا کشورهای غرب آسیا خریداری کنند.

سرمایه‌گذار شهر شیشه بیان کرد: ایران در حال حاضر ۲ میلیون تُن شیشه تولید می‌کند که ۵۰ درصد آن صادرات می‌شود و جای کار بیشتری دارد و باید شیشه داخلی را هم تأمین کرد و با طرح‌های مختلفی که آغاز شده ظرفیت شیشه جام ایران ۲.۲ دهم برابر می‌شود که تمامی آن صادراتی است.

عزیزیان خاطر نشان کرد: شهر شیشه تنها مختص شیشه جام نیست و مانند کارخانه فولاد، این کالا در صنایع پایین دست تبدیل به هزاران محصول می‌شود و دارای صنایع پایین دستی مختلفی است که می‌تواند پیرامون این صنعت شکل گرفته و اشتغالی از ۲ تا پنج هزار نفر ایجاد کند.

به گزارش ایرنا,وی اضافه کرد: هرمزگان قابلیت ایجاد تمامی صنایع پایین دست صنعت شیشه را دارد و با اراده مسوولان استان به زودی احداث شهر شیشه آغاز می‌شود.

کد خبر 470544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =