۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
منتظر تکرار اتفاقات سال ۹۹ باشیم؟

روند رشد شاخص کماکان مثبت خواهد بود و قابلیت ثبت رکوردهای جدید را دارد. با آگاهی که مردم نسبت به بازار کسب کرده‌اند اشتباهات گذشته تکرار نمی‌شود.

به گزارش صدای بورس، حمزه کریمی کارشناس بازار سرمایه به دنبال رشد شاخص در روزهای اخیر گفت: با نزدیک شدن به آخر هفته و با توجه به تعطیلات پیش رو، احتمال فشار عرضه در روزهای پایانی هفته وجود دارد؛ همچنین افرادی که در اسفندماه خرید کردند تمایل به سیو سود دارند. از طرفی هم ممکن است سرمایه‌گذاران به دلیل پایین بودن ریسک صندوق‌ها به سمت آنها بروند، بنابراین تا چند هفته آینده انتظار می‌رود بازار متعادل باشد و صاحبان سهام قصد جابجایی سهم یا اصلاح پرتفوی داشته باشند.
این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: یکی دیگر از عوامل رشد شاخص نزدیک شدن به فصل مجامع است که احتمال رشد شاخص تا کانال دو هزار و ۵۰۰ واحد را قابل پیش‌بینی می‌کند.
وی افزود: یک اصلی به نام حافظه تاریخی وجود دارد که در بازارهای مالی تکرار می‌شود و ممکن است که رویه سال ۹۹ تکرار شود، به همین دلیل می‌توانیم تا رسیدن فصل مجامع نگاه مثبت به روند بازار داشته باشیم و منتظر واکنش سهامداران باشیم که آیا تمایل به خرید مجدد دارند یا خیر؟
این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: به گمان من ممکن است دوره ای فروش مقطعی داشته باشیم ولی با توجه به تغییر پارامترهایی که داشتیم، مثل دو برابر شدن قیمت دلار تمایل افراد به فروش کمتر شده و حتی سهم‌های منفی هم خریدار دارند.
کریمی در پایان گفت: احتمال سقوطی مثل سال ۹۹بسیار کم است چرا که آگاهی مردم نسبت به بازار سرمایه افزایش پیدا کرده و با توجه به نمودار تورمی که در این چند سال شاهد آن بودیم همه افراد نسبت به این که قیمت ها دائما رو به افزایش است آگاهی دارند و در نهایت می‌توانند سهام را به عنوان سرمایه گزاری بلند مدت تلقی کنند.

کد خبر 470332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =