۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
صندوق سهامی مشترک صبا

صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی موظف به سرمایه‌گذاری حداقل ۷۰ % از دارایی‌های خود در سهام و حق تقدم سهام شرکت‌­های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار و فرابورس ایران می‌باشند، لذا از ریسک بالایی برخوردارند.

به گزارش صدای بورس، صندوق سرمایه‌گذاری مشترک صبا که از ۱۳۸۸/۱۱/۲۷ فعالیت خود را آغاز کرده است، از نوع صندوق‌های سهامی غیر قابل معامله است و تحت مدیریت شرکت سبدگردان اندیشه صبا به صورت صدور و ابطالی معامله می‌شود. در حال حاضر، خالص ارزش دارایی‌های این صندوق بالغ بر ۳ هزار میلیارد ریال است.

صندوق سهامی مشترک صبا

از جمله ویژگیهای صندوق مشترک صبا:

  • چینش متنوع و بهینه پرتفوی

صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی موظف به سرمایه‌گذاری حداقل ۷۰ % از دارایی‌های خود در سهام و حق تقدم سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار و فرابورس ایران می‌باشند، لذا از ریسک بالایی برخوردارند. قابل ذکر است که صندوق سرمایه‌گذاری مشترک صبا با چینش بهینه پرتفوی و مدیریت حرفه‌ای ریسک، همواره سعی در کاهش ریسک سرمایه‌گذاران خود داشته است.

  • کسب بازدهی بالاتر نسبت به بازارهای موازی

همانطور که ذکر شد، سرمایهگذاری در صندوق سهامی مشترک صبا مناسب آن دسته از سرمایهگذارانی است که از ریسکپذیری بالایی برخوردارند؛ اما باید توجه داشت که این صندوق همواره عملکرد بهتری نسبت به بازارهای موازی داشته است. در تصویر فوق، عملکرد صندوق مشترک صبا در بازه زمانی ۵ ساله با سایر بازارهای موازی مقایسه شده است.

  • حفظ ارزش سرمایه در برابر تورم

از جمله بارزترین مزیت سرمایه‌گذاری در صندوق مشترک صبا، حفظ ارزش سرمایه در برابر تورم است. همانطور که در تصویر فوق هم قابل مشاهده است، صندوق مشترک صبا در سال ۱۴۰۱ نسبت به میانگین صندوق‌های سهامی و شاخص کل عملکرد بهتری داشته است و همچنین توانسته تورم را نیز پوشش دهد.

  • برخورداری از تیم متخصص تحلیل بازار سرمایه
  • نقدشوندگی بالا و آسان
  • صرفهجویی در وقت و هزینه

جهت سرمایه‌گذاری در صندوق مشترک صبا و خرید و فروش واحدهای آن، می‌توانید به سایت خود صندوق به آدرس fund.sabaamc.ir یا سایت رسام به آدرس sabafund.irasam.ir مراجعه کنید.

#سبدگردان_اندیشه_صبا

آدرس سایت شرکت: sabaamc.ir

آدرس کانال تلگرامی: t.me/andishesaba

آدرس صفحه لینکدین: www.linkedin.com/company/andishesaba

کد خبر 470314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =