بازارگردانی با تحلیل دوره‌ای در جهت حفظ ارزش ذاتی سهم

مشاور سرمایه‌گذاری ترنج بازارگردان ۱۶ نماد بورسی و فرابورسی است، مهمترین مزیت خدمات بازارگردانی ترنج تحلیل دوره‌ای برای حفظ ارزش ذاتی سهم و همچنین نقد شوندگی بالا است.

به گزارش صدای بورس,مشاور سرمایه‌گذاری ترنج صندوق بازارگردانی تاک را نیز تحت مدیریت دارد، این صندوق یکی از مهمترین‌ ابزارهای مجموعه ترنج برای تامین منابع بازارگردانی و کاهش هزینه‌های بازارگردانی است. صندوق‌های بازارگردانی موجب تعادل قیمت‌ها و افزایش نقدشوندگی بازار سرمایه می‌شود.

بازارگردانی چیست؟ و چه مزیتی دارد؟

یکی از خدمات مشاور سرمایه‌گذاری ترنج بازارگردانی است، بازارگردانی به زبان ساده فرآیندی است که عرضه و تقاضا در معاملات نمادهای بازارسرمایه را تنظیم کرده و موجب حفظ ارزش ذاتی سهم می‌شود. بازارگردان، شخص حقوقی با دانش و تخصص بورسی است که با در اختیار داشتن میزان بالایی وجه نقد، فرآیند بازارگردانی را انجام می‌دهد.

بازارگردان در واقع یک معامله‌گر همیشه حاضر در سمت خرید و فروش است؛ وقتی یک نماد صف خرید می‌شود بازارگردان سهم عرضه می‌کند و در شرایط صف فروش با وجه نقد سهم می‌خرد. انجام اصولی و حرفه‌ای این فرآیند می‌تواند منجر به حفظ ارزش ذاتی یک سهم، نقد شوندگی و جلوگیری از نوسانات شدید قیمتی شود. همچنین بازارگردانی به نوعی مانع سفته بازی بر روی یک سهم می‌شود و سهامداران به نمادهایی که بازارگردانی فعال دارند، بیشتر اعتماد می‌کنند.

مهمترین مزیت‌های بازارگردانی:

  • حفظ ارزش ذاتی یک سهم
  • حفظ نقدشوندگی
  • تنظیم عرضه و تقاضا
  • جلوگیری از نوسانات شدید قیمت سهم و کاهش هزینه معامله
  • جلوگیری از سفته بازی بر روی یک سهم
  • اعتماد بیشتر سهامداران

بازارگردانی می‌تواند بر روی اوراق بهادار(شامل: سهام، اوراق بدهی، قراردادهای اختیار معامله یا آپشن) و صندوق‌های سرمایه‌گذاری صورت گیرد. ناشران یا شرکت‌هایی که سهام آنها در بازارسرمایه معامله می‌شود، می‌توانند از میان شرکت‌های دارای مجوز بازارگردانی از سوی سازمان بورس بازارگردان انتخاب کنند.

خدمات بازارگردانی مشاور سرمایه‌گذاری ترنج

مهمترین ویژگی و مزیت بازارگردانی مشاور سرمایه‌گذاری ترنج بهره‌مندی از تحلیل در بازارگردانی است. نمادهایی که ترنج بازارگردانی‌ می‌کند به صورت دوره‌ای تحلیل می‌شود و با اتکا به تحلیل و اطلاعات کامل از ارزش ذاتی سهم بازارگردانی انجام می‌شود. این روش بر خلاف بازارگردانی ساده می‌تواند ارزش ذاتی سهم را حفظ کند بازارگردانی بدون تحلیل در واقع می‌تواند تحت تاثیر هیجانات بازار قیمت یک سهم را به شدت پایین بیاورد و یا به صورت کاذب بالا ببرد و نوسان قیمتی ایجاد کند.

یکی دیگر از مزیت‌های بازارگردانی مشاور سرمایه‌گذاری ترنج؛ تجربه و ارائه خدمات بازارگردانی در اوراق بهادار(شامل سهام و اوراق قرضه) صندوق‌ سرمایه‌گذاری و قراردادهای اختیار معاملات یا آپشن است که کمتر مجموعه‌ای در بازارسرمایه ایران تخصص بازارگردانی اختیار معامله یا آپشن را دارد.

یکی از مهمترین اهداف بازارگردانی نقدشوندگی است؛ نمادهایی که مشاور سرمایه‌گذاری ترنج بازارگردانی می‌کند، نقدشوندگی بالایی دارد. برای مثال می‌توان به نقد شوندگی صندوق افران اشاره کرد که روزانه حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان است و جزو ۲ نماد برتر بورس و فرابورس از حیث نقد شوندگی است.

مهمترین ویژگی‌ها و مزیت‌های بازارگردانی مشاور سرمایه‌گذاری ترنج:

  • بازارگردانی با بهره‌مندی از تحلیل
  • تجربه در بازارگردانی انواع سهام، اوراق، صندوق‌های ETF
  • تخصص و توان بازارگردانی بر روی قراردادهای اختیار معامله یا آپشن
  • بهره‌مندی از صندوق بازارگردانی تاک(تخفیف ۸۰ درصدی کارمزد + معافیت مالیاتی)

مشاور سرمایه‌گذاری ترنج بازارگردان چند نماد بورسی است؟

ترنج بازارگردان بیش از ۱۶ نماد بورسی متفاوت اعم از سهام شرکت‌های بورسی، اوراق بهادار، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و آپشن است. مهمترین شرکت‌هایی که مشاور سرمایه‌گذاری ترنج بازارگردان آنهاست :

  • مادیران
  • گروه صنعتی سپاهان
  • همکاران سیستم
  • فولاد کاویان
  • سیم و کابل ابهر

همچنین ترنج بازارگردانی چندین صندوق‌ سرمایه‌گذاری ETF بورسی را برعهده دارد که مهمترین آنها صندوق سهامی سرو، صندوق مختلط زیتون و صندوق درآمد ثابت افران است که نقدشوندگی روزانه آن حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان است که از حیث نقدشوندگی از برترین نمادهای بورسی و فرابورس است.

البته خدمات بازارگردانی ترنج در صندوق‌های سرمایه‌گذاری محدود به صندوق‌های خود این مجموعه نیست و صندوق رایکا، صندوق رابین و صندوق ثنا از صندوق‌های سرمایه‌گذاری سایر نهادهای مالی است که بازارگردانی آن به ترنج سپرده شده است.

فرآیند انتخاب بازارگردان برای یک نماد

همانطور که اشاره شد ناشران سهام و اوراق و یا متولیان صندوق‌های ETF باید بازارگردان خود را از میان شرکت‌های دارای مجوز از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار انتخاب کنند. فاکتورهایی مانند: دانش و تخصص، تعداد نمادهای تحت مدیریت، داشتن ابزارهایی مانند صندوق بازارگردانی و بهره‌مندی از تیم تحلیل قوی، مهمترین معیارهای انتخاب یک شرکت بازارگردانی است.

پس از انتخاب بازارگردان قراردادی بین ناشر سهم یا متولیان صندوق‌های سرمایه‌گذاری با شرکت بازارگردان منعقد می‌شود که این قراردادها نیز کاملا منطبق با قوانین و آیین‌نامه‌های نهادهای ناظر همچون شرکت بورس و فرابورس است.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین دریافت مشاوره رایگان در خصوص خدمات بازارگردانی، می‌توانند از طریق شماره‌ ۷۹۳۲۶-۰۲۱ با کارشناسان مشاور سرمایه‌گذاری ترنج ارتباط برقرار نمایند.

منبع:خبرآنلاین

کد خبر 470284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =