بازار سرمایه به واسطه مولد بودن نقش مهمی در رشد اقتصاد و افزایش اشتغالزایی دارد

یک کارشناس اقتصادی گفت: بازار سرمایه به واسطه مولد بودن نقش مهمی در رشد اقتصاد و افزایش اشتغالزایی دارد که خوشبختانه زمینه رشد آن فراهم شده است و با توجه به خروج سرمایه‌ها از بازار ارز و طلا در حال حاضر بهترین بازار برای سرمایه گذاری و مقصد نقدینگی خارج شده از سایر بازارها خواهد بود.

به گزارش صدای بورس,مجید شاکری کارشناس اقتصادیبا اشاره به روند مثبت بانک‌مرکزی در کاهش نرخ ارز؛ اظهار کرد: ریزش قیمت دلار از قله 60 هزار تومان به 40 هزار تومان با شروع به کار مرکز مبادله ایران کلید خورد و پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که نرخ این ارز وارد کانال 30 هزار تومان هم خواهد شد.

وی افزود: برداشته شدن محدودیت خرید و فروش ارز در صرافی‌ها و همچنین عرضه ارز پتروشیمی‌ها و معدنی‌ها در مرکز مبادله، آن هم با مکانیزم عرضه و تقاضا نیز در افت نرخ ارز موثر بوده است.

این کارشناس اقتصادی گفت: در شریط کنونی، ارز، طلا و سکه، خودرو به دلیل سفته بازی و مسکن دارای حبابند، اما بورس تنها بازاری است که در عین حفظ سرمایه، از تورم مصون خواهد ماند و ریسک کمتری نسبت به سایر بازارها دارد.

وی گفت: بازار سرمایه حباب ندارد و سهام‌ها زیر ارزش ذاتی معامله می‌شوند، بنابراین در شرایط کنونی بهتر است مردم به این بازار از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری ورود کنند.

شاکری در پایان گفت: بازار سرمایه به واسطه مولد بودن نقش مهمی در رشد اقتصاد و افزایش اشتغالزایی دارد که خوشبختانه زمینه رشد آن فراهم شده است و با توجه به خروج سرمایه‌ها از بازار ارز و طلا در حال حاضر بهترین بازار برای سرمایه گذاری و مقصد نقدینگی خارج شده از سایر بازارها خواهد بود.

منبع:برنا

کد خبر 469297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =