لحظه به لحظه با بازار شنبه ۵ فروردین ۱۴۰۲

در آخرین روز معاملاتی سال ۱۴۰۱ شاخص کل بورس با رشد دسته‌جمعی صنایع، شارژ شد و با جهش ۵۴ هزار و ۷۱۵ واحدی خود را به ارتفاع یک میلیون و ۹۶۰ هزار و ۴۶۱ واحد رساند. شاخص کل با معیار هم‌وزن هم در این روز ۹ هزار و ۷۷۹ واحد دیگر رشد کرد و به سطح ۵۸۵ هزار و ۲۵۱ واحد رسید که سطح مطلوبی از رشد یکسان شرکت‌های کوچک و متوسط را نشان می‌دهد. همچنین شاخص‌های آزاد شناور، بازار اول و بازار دوم هم به ترتیب ۲.۸۲ درصد، ۳.۶۲ درصد و ۱.۹۴ درصد رشد کردند. از سویی، شاخص کل فرابورس هم اگرچه با شتابی کمتر، اما رشد کرد و ۵۰۳ واحد بالا رفت؛ به این ترتیب شاخص کل فرابورس در آخرین روز معاملاتی سال توانست کانال ۲۴ هزار واحدی را فتح کند.

۱۲:۵۰⏰
خلاصه بازار امروز
در اولین روز معاملاتی سال جدید، بیش از ۶۰ درصد نمادها سبزپوش شدند و شاخص کل با رشد ۳۷ هزار و ۸۷۰ واحدی به ارتفاع ۱,۹۹۸,۳۲۸ افزایش یافت. شاخص‌ هم‌وزن نیز ۱.۲۷ درصد رشد کرد.
همچنین شاخص فرابورس با افزایش ۳۲۵ واحدی به ۲۴ هزار و ۷۱۹ واحد رسید.
ارزش معاملات بازار بورس در پایان امروز به حدود ۸ هزار و ۲۱۷ میلیارد تومان و ارزش معاملات خرد بورس به ۹ هزار و ۳۳۴ میلیارد تومان رسید.
ضمن اینکه حقیقی‌ها ۱۸۳ میلیارد تومان از حقوقی‌ها خرید کردند.
نمادهای فولاد با ۷۳۴۸ واحد، فملی با ۶۶۴۶ واحد و فارس با ۵۰۲۵ واحد بیش‌ترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشته‌اند.


۱۲:۲۰⏰
تا رسیدن شاخص کل بورس به سقف تاریخی خود در مرداد ۱۳۹۹ چیزی نمانده است، این در حالی است که آن روز ‎دلار ۲۱ هزار و ۸۰۲ تومان بود و امروز ۵۱ هزار و ۸۵۰ تومان!


۱۲:۱۹⏰
سکه رفاه ۳۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بازگشایی شد!


۱۲:۱۸⏰
در دقایق پایانی، شاخص کل با رشد بیش از ۳۷ هزار واحدی به ۱ میلیون و ۹۹۷ هزار واحد رسیده و شاخص هم‌وزن با رشد بیش از ۷ هزار واحدی همراه بوده است. نمادهی فولاد، فملی، فارس، میدکو، پارس، وپاسار و کگل در صدر مثبت‌سازان بورسی قرار دارند.


۱۱:۳۶⏰
یک ساعت به پایان بازار امروز باقی مانده و جریان ورود پول خرد به بازار همچنان ادامه دارد. حقیقی ها تا این لحظه ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه به پای بازار ریختند. ارزش معاملات خرد از ۵,۵ همت گذشته است. شاخص کل هم در ادامه پیشروی خود به ارتفاع ۱ میلیون ۹۹۳ هزار واحد دست یافته و فاصله خود را با کانال ۲ میلیونی به حداقل رسانده است. اکنون شاخص کل فقط ۸۵ هزار واحد با سقف تاریخی خود فاصله دارد.


۱۰:۳۰⏰
تا اینجا ارزش معاملات خرد ۴ همت، تراز پول خرد مثبت ۱۱۰ میلیارد تومان، مشارکت حقیقی‌ها در بخش خرید ۸۴,۸ درصد و در بخش فروش ۸۲,۱ درصد بوده است.


۱۰:۵۵⏰
تا اینجای بازار شستا با قیمت ۱۳۱.۲ تومان افزایش بیش از ۱ درصدی داشته و حجم معامله آن به ۳۹۴ میلیون سهم رسیده است.
وکغدیر نیز با قیمت ۱۸۸۲ تومان در مثبت ۵ درصد حجم معامله ۱۴ میلیونی را پشت سر گذاشته و با صف خرید بیش از ۲۶۰ میلیونی همراه است.
وغدیر و وبانک هم با افت قیمت همراه هستند، اما وصندوق نوسان مثبت دارد.


۰۹:۵۹⏰
در این لحظات شاهد افزایش تقاضا در گروه خوردو هستیم. خساپا در آستانه صف خرید قرار دارد و خودرو هم با افزایش تقاضای قابل توجه روبه‌رو شده است.


۰۹:۵۷⏰
در گروه انبوه‌سازی، نماد ثفارس پرمعامله‌ترین نماد است. تا این لحظه ۵,۴ میلیون سهم ثفارس به ارزش ۹,۷ میلیارد تومان معامله شده و در قیمت ۱,۷۸۸ تومان ۵ میلیارد تومان صف خرید را تجربه می‌کند. از روزهای پایانی بهمن ماه تا کنون این سهم حدود ۱۲۰ درصد بازدهی مثبت داده است.


۰۹:۴۵⏰
انرژی۳ با قیمت ۵۵۷۰ تومان نزدیک به مثبت ۶ درصد حجم معامله ۱۲ میلیونی داشته و مثبت‌ترین نماد در گره نهادهای مالی به شمار می‌رود.


۰۹:۴۴⏰
پس از گذشت ۴۰ دقیقه از شروع معاملات امروز مشارکت حقیقی‌ها در بخش خرید نسبت به حضور آنها در بخش فروش کمی کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد به ۱,۵ همت رسیده و تراز پول خرد حدود منفی ۱۰ میلیارد تومان است.


۰۹:۳۷⏰
پالایش با قیمت ۱۶۵۹۴ تومان نوسان مثبت دارد و دارایکم برروی قیمت ۱۷۴۸۰ تومان در منفی ۲ درصد معامله می‌شود.


۰۹:۳۷⏰
ارزش معاملات خرد تا به این لحظه در حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان است.


۰۹:۳۵⏰
پتروشیمی‌ها اغلب مثبت در حال معامله هستند.


۰۹:۱۵⏰
خودروسازها به جز خزامیا در محدوده منفی و نزدیک به صفر تابلو داد و ستد می‌شوند. در بین قطعه‌سازان هم نیمی مثبت و نیم دیگر منفی دنبال می‌شوند.


۰۹:۱۵⏰
در گروه فلزات فملی با قیمت ۷۸۰ تومان رشد بیش از ۴ درصدی داشته و فولاد با قیمت ۶۱۱ تومان در مثبت ۳.۵ درصدی معامله می‌شود.


۰۹:۱۰⏰
معاملات بورس در اولین روز سال ۱۴۰۲ با افزایش ۹ هزار واحدی شاخص کل متأثر از نمادهای فولاد، فملی، وکغدیر شستا، میدکو، وبملت و ذوب آغاز شد.


۰۸:۵۸⏰
پیش گشایش
سه سهم دارای بیشترین صف خرید:

وکغدیر
شبصیر
شملی

سه سهم دارای بیشترین صف فروش:
سصفها
فنفت
خبنیان

کد خبر 469223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =