مردم برای گرسنگی و تورم ۱۰۰ درصدی آماده باشند

بنابر اعلام آژانس آمار،تورم این کشور در ماه گذشته ۳ رقمی شد و مردم برای گرسنگی و بدبختی باید آماده شوند.

به گزارش صدای بورس آسوشیتد پرس نوشت: نرخ تورم سالانه آرژانتین در ماه فوریه به نرخ سالانه ۱۰۲.۵ درصد رسید، این افزایش تورم اولین باری است که از سال ۱۹۹۱ به سه رقمی می‌رسد.

آژانس آمار Indec این کشور این هفته اعلام کرد که قیمت‌های مصرف‌کننده در ماه فوریه نسبت به ماه قبل ۶.۶ درصد افزایش یافته است، که رقمی بالاتر از حد انتظار و پس از سال‌ها تورم سالانه دو رقمی در دهه گذشته اکنون تورم در این کشور در آستانه رسیدن به سه رقمی شدن است. غذا یکی از اقلامی بود که در ماه فوریه بیشترین افزایش را داشت و ۹.۸ درصد نسبت به ژانویه افزایش یافت که بخشی از آن به دلیل خشکسالی شدید است که قیمت گوشت و سایر کالاها را بالاتر برده است.

رئیس‌جمهور آلبرتو فرناندز در تلاش است تا نرخ تورم فزاینده کشور را که بدون شک یک موضوع کلیدی در مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری پیش از انتخابات اکتبر خواهد بود، مهار کند.

آرژانتینی‌ها مدت‌هاست که به دلیل تمایل دولت به چاپ پول برای تامین هزینه‌ها، بدتر از جاهای دیگر، از حملات بزرگ افزایش قیمت‌ها رنج می‌بردند. این روند در طول همه‌گیری COVID-۱۹ شتاب گرفت، در حالی که کاهش شدید ارزش پول محلی نیز قیمت‌ها را بالاتر برد.

دولت چپ میانه پرزیدنت آلبرتو فرناندز سعی کرده از طریق کنترل قیمت‌ها که عمدتاً شکست خورده است، قیمت‌های مارپیچی را مهار کند. بسیاری از مخالفان می گویند که آرژانتین به یک برنامه تثبیت گسترده تری نیاز دارد که شامل کاهش شدید هزینه ها باشد.

یانت نازاریو شهروند فقیر آرژانتینی که با سه فرزند و هفت نوه‌اش در محله‌ای فقیرنشین در بوئنوس آیرس زندگی می‌کند، گفت: «ما شام نمی‌خوریم. او در حال خرید آرد و صابون از یک غرفه بداهه‌ای بود که توسط تعاونی در محله‌اش راه‌اندازی شده بود که چند کالای اساسی را با قیمت‌های پایین‌تر از فروشگاه‌ها می‌فروشد.»

کد خبر 469130

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =