نخستین گواهی صرفه‌جویی انرژی (برق) رونمایی شد

در ‌نشست کمیسیون تخصصی شورای‌عالی انرژی کشور در سازمان برنامه و بودجه کشور، از ‌نخستین «گواهی صرفه‌جویی انرژی (برق)» قابل‌معامله در بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست بورس انرژی ایران رونمایی شد.

به گزارش صدای بورس، در نشست کمیسیون تخصصی شورای‌عالی انرژی کشور که روز شنبه ۲۷ اسفندماه در سالن یاران بهشتی سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، از نخستین «گواهی صرفه‌جویی انرژی (برق)» قابل‌معامله در بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست بورس انرژی ایران، رونمایی شد.

«احمد زراعت‌کار»، رئیس امور انرژی سازمان برنامه و بودجه کشور، در این نشست، پس از بیان دستور کار، ‌ اقدامات انجام شده درخصوص تهیه گواهی صرفه‌جویی انرژی (برق) را ارزشمند و شایسته تقدیر دانست و گفت: ان‌شاءالله این موضوع در نشست شورای‌عالی انرژی کشور با حضور رئیس‌جمهور نیز مطرح و معرفی خواهد شد.

در ادامه نشست، «علی نقوی»، مدیرعامل بورس انرژی ایران، به معرفی نخستین «گواهی صرفه‌جویی انرژی (برق)» پرداخت و گفت: این گواهی به استناد مصوبه شورای‌عالی انرژی کشور و توسط بورس انرژی ایران با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارتخانه‌های نیرو و امور اقتصادی و دارایی، تهیه شده و مربوط به برق شهری دو استان کشور است.

به گزارش بازار,وی سرمایه‌گذار این پروژه را شرکت هستی نور آریانیک اعلام کرد و گفت: کل صرفه‌جویی پروژه در دوره بازار، یک میلیارد و ۱۴ میلیون و ۴۵۵ هزار کیلووات ساعت برق، ۵۹۶ هزار بشکه نفت خام، ۸۱ هزار تن گاز مایع و ۵۸۵ هزار تن دی‌اکسیدکربن است. نقوی افزود: دوره این گواهی صرفه‌جویی، شش سال و شش ماه است. این گزارش می‌افزاید: در ادامه این نشست، حاضران به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود درباره دو دستور کار دیگر نشست، یعنی «اصلاح آیین‌نامه بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست» و «بررسی اعلام اجباری صدور برچسب مصرف انرژی در ساختمان‌های کشور» پرداختند.

کد خبر 469094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =