شاید قانون گذاری به داد بازار رمز ارزها برسد 

با توجه به خبرهایی که در روزهای اخیر در بازار رمزارزها به گوش رسید در کنار رشد خوب سهم بازارهای فین تکی و مطرح شدن مجدد هوش مصنوعی به حوزه کریپتوها کمک کرد تا رشد خوبی داشته باشند.

اما ورشکستگی یکی از بانک‌های حوزه فین تک و تکنولوژی مستقر در سیلیکون ولی که اهمیت بسزایی در موضوع بودجه استارتاپ های کریپتویی داشته تاثیر بسیار مخربی در بازار کریپتو گذاشت.

پیامد این ورشکستگی علاوه بر بازار رمزارزها تمام بازارهای مرتبط با تکنولوژی و حتی بورس آمریکا را نیز تحت تاثیر منفی قرارداد و حتی ادامه دار نیز خواهد بود. اگر این تاثیرات عمق زیادی داشته باشند زمان ریکاوری و برگشت بازار به حالت قبل طولانی تر می شود.
به طور قطع سال خوبی را شروع نخواهیم کرد در بازار کریپتو کارنسی ها تنها می توان به توسعه قوانین توسط قانون گذاران آمریکایی و اروپایی که در حال بررسی هستند دل بست. اگر این قانون گذاری زودتر به نتیجه برسد می تواند سیگنال های مثبتی به بازار رمز ارزها مخابره کند. موضوع قانون گذاری در بازار رمز ارزها به طور معمول همیشه تاثیر منفی گذاشته است اما در این مدت اخیر با توجه به افزایش کلاهبرداری‌ها در این حوزه می تواند اقدامی موثر و مثبت قلمداد شود. به نظر می رسد این قانون گذاری به رشد بازارهای کریپتویی کمک می کند و می تواند باعث شود حساب بیشتری روی آنها باز کرد و سرمایه های بیشتری به سمت این بازار روانه شوند.
در مجموع پیش بینی می شود برای سال آینده وضعیت بازار رمز ارزها مناسب نباشد و با توجه به اخباری که در حوزه بانکی منتشر شد و تاثیراتی که در آینده خواهد داشت و همینطور پروژه های usdc و دای که دوباره بازار استیبل کوین ها را تحت تاثیر قرار داده و ارزش خود را از دست داده اند مجدد تاثیر مخرب چند ماهه را ایجاد کند.
تمام این موارد بازار را به سمت منفی هدایت می کند اما برخی مواقع بازار کریپتوها نشان داده است بر خلاف انتظارها حرکت کرده و به دلیل بازار مشتق روند معکوس شده است. این مورد یک احتمال است و بیشتر به نظر می رسد بازار رمز ارزها به سمت منفی حرکت کند مگر اینکه شرایط قانون گذاری باعث شود سمت و سوی بازار تغییر پیدا کند.

  • ایوب ترابی - کارشناس بازار رمزارزها
  • شماره ۴۸۷ هفته نامه اطلاعات بورس
کد خبر 469019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =