«تماوند» اولین اوراق مرابحه را منتشر می‌کند

شرکت تامین سرمایه دماوند موافقت اصولی انتشار اولین اوراق مرابحه سهام برای گروه مالی شهر را برای اولین بار در بازار سرمایه اخذ کرد.

به گزارش صدای بورس، مدیرعامل تامین سرمایه دماوند، در حاشیه مراسم عرضه اولیه شرکت بین‌المللی صنایع و معادن غدیر گفت: شرکت تامین سرمایه دماوند به عنوان متعهد خرید، مشاور پذیرش و بازارگردان شرکت بین‌المللی صنایع و معادن غدیر است.

میثم فدایی ادامه داد: این عرضه دومین عرضه اولیه بزرگ تاریخ بازار سرمایه بعد از شستا است و بزرگترین عرضه اولیه تاریخ بازار سرمایه و بزرگترین عرضه اولیه سال ۱۴۰۱ بود. همچنین ارزش نقدی عرضه شده ۳۰ همت بوده است که دو همت آن به مردم عرضه شد.

او افزود: تامین سرمایه دماوند هم فرآیند پذیرش این شرکت را انجام داد و هم به دلیل حجم بالا یکی از سه متعهد خرید سهام «وکغدیر» بود و با صندوق لاجورد دماوند به عنوان بازارگردان این سهم نقش آفرینی خواهد کرد.

فدایی در پاسخ به این سوال که تامین سرمایه دماوند چه شرکت‌های دیگری برای سال آینده در دست اقدام دارد، اضافه کرد: شرکت امین توان آفرین ساز را در فرابورس داریم که برای بحث پذیرش آن در حال اقدام هستیم تا بحث پذیرش آن در ماه‌های آینده به اتمام برسد. در حوزه تامین مالی هم برخی پروژه‌ها از جمله فولاد مبارکه را در روزهای آخر سال انجام خواهیم داد.

مدیرعامل تامین سرمایه دماوند تصریح کرد: همچنین موافقت اصولی اولین اوراق مرابحه سهام برای گروه مالی شهر را برای اولین بار در بازار سرمایه اخذ کرده‌ایم و در فرآیند انتشار آن هستیم. اوراق مرابحه سهام اوراقی است که منابع از طریق انتشار اوراق جمع‌آوری می‌شود و صرف خرید سهام و حمایت از بازار سرمایه خواهد شد که این اوراق می‌تواند برای هلدینگ‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری که قصد دریافت اعتبار بلندمدت از طریق منابع بازار سرمایه برای خرید سهام را دارند، اوراق بسیار جذابی باشد و تامین سرمایه دماوند هم متعهد پذیره‌نویس و بازارگردان این اوراق خواهد بود.

فدایی در پایان تاکید کرد: سال آینده در حوزه بازار بدهی احتمالا شرایط نسبتا سخت باشد چون حجم تامین مالی دولت عدد بالایی است و در حوزه بازار سهام وضعیت بهتر از امسال خواهد بود. درمورد بازارهای موازی هم به دلیل شکننده بودن شرایط پیش‌بینی آن دشوار است.

کد خبر 468874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =