​ بانک‌ها ۶۰ هزار میلیارد تومان مردم را چطور گروگان گرفتند؟​

یک حساب و کتاب سرانگشتی نشان می‌دهد که در طرح پیش‌فروش خودروهای وارداتی، ۶۰ هزار میلیارد تومان در حساب بانک‌ها بلوکه شده و پول از دست مردم خارج شده است.

به گزارش صدای بورس, در حالی که وزارت صنعت در روزهای گذشته اعلام کرده بود که زمان قرعه‌کشی خودروهای وارداتی در روز سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری است، مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت امروز اعلام کرد: انجام قرعه‌کشی به زمانی دیگر موکول شد.

مهدی ضیغمی، دلیل عقب افتادن زمان قرعه‌کشی را زمان‌بر شدن استعلامات و گفته به علت اخذ استعلامات لازم و جمع‌بندی آن زمان قرعه کشی طی روزهای آینده خواهد بود.

او متذکر شده فعلا زمان قرعه‌کشی را به طور دقیق اعلام نمی کنیم تا استعلامات به‌صورت دقیق انجام شود و نتیجه استعلامات مشخص شود.

وی گفته، فعلا قرار است همان دو مدل خودروی چانگان CS55 و CS35 پلاس عرضه شود، اما تلاش می‌کنیم که دو مدل خودروی فیات 500 و فیات Tipo و همچنین هیوندا النترا عرضه شود.

آن‌طور که وزارت صمت اعلام کرده، ۱۲۰ هزار نفر در طرح پیش‌فروش خودروهای وارداتی ثبت‌نام کرده‌اند؛ این در حالی است که مشخص نبودن قیمت نهایی، نوع خودرو و نیز زمان دقیق تحویل خودرو، تاکنون از جدی‌ترین انتقادات کارشناسان بوده است.

با این حال، به دلیل این‌که‌ یکی از شرایط اصلی ثبت‌نام برای خرید خودروهای خارجی، بلوکه کردن ۵۰۰ میلیون تومان در حساب بانکی است و با توجه به این‌که ۱۲۰ هزار نفر برای خرید ثبت‌نام کرده‌اند، یک حساب و کتاب ساده نشان می‌دهد که ۶۰ هزار میلیارد تومان در حساب بانک‌ها بلوکه شده و پول از دست مردم خارج شده است.

به گزارش خبرآنلاین,در این میان، پیش‌تر سقف واردات خودرو در مرحله اول برای امسال ۱۰۰ هزار دستگاه تخمین زده شده بود و این ابهام وجود دارد و حالا این ابهام وجود دارد که ۲۰ هزار متقاضی مازاد در صورتی که نامشان در میان احراز صلاحیت شده‌ها باشد، آیا می‌توانند به خودروی خارجی دست پیدا کنند یا خیر؟ در همین خصوص انید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت گفته؛ پیش‌بینی ما این است که اگر تعداد احراز صلاحیت‌ها بالاتر از ۱۰۰ هزار نفر باشد نیز کسی از قرعه‌کشی حذف نشود، بلکه در اولویت‌های بعدی عرضه قرار گیرد.

کد خبر 468405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =