لحظه به لحظه با بازار سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱

بورس دیروز در حالی کار خود را آغاز کرد که بازارهای سرمایه‌گذاری نگاه ویژه‌ای به روند اخیر قیمت دلار در بازار آزاد داشتند و فاز احتیاط بیش از هر چیزی در معاملات روز گذشته بازار سهام خود را نمایان کرده بود. شاخص کل بورس طی بازار دیروز در نهایت با یک کاهش ۰.۵۷ درصدی مواجه شد و در ارتفاع ۱.۷۸۵ میلیون واحدی قرار گرفت و در سمت دیگر، شاهد روند بهتری برای شاخص هم‌وزن بودیم و این نماگر توانست بازدهی اندک اما مثبت ۰.۱۳ درصدی را به ثبت برساند. ارزش معاملات خرد سهام طی روز گذشته نسبت به میانگین روزهای ابتدایی اسفند ماه عدد ضعیفی را ثبت کرد و در محدوده ۷۲۴۸ میلیارد تومانی قرار گرفت و در کنار آن شاهد خروج پول ۳۶۳ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی بودیم.

۱۲:۵۲⏰
معاملات امروز با صعود شاخص‌ها و ورود مجدد شاخص کل به کانال ۱,۸ میلیون واحدی همراه بود. در نیمه دوم خریداران دست برتر را داشتند و جریان ورود پول خرد به بازار که در نیمه اول به آهستگی صورت می‌گرفت، در نیمه دوم قدرت بیشتری پیدا کرد.
طی روز جاری نمادهای فلزی، فراکابی، شیمیایی و فرآورده‌های نفتی در مرکز توجهات حقیقی‌ها قرار داشتند. در مقابل، نمادهای سیمانی، خودرویی و قطعه‌سازان، استخراج کانه‌های فلزی و بیمه‌ای متحمل بیشترین خروج پول خرد شدند.


۱۲:۲۴⏰
در این لحظات پایانی، تراز پول خرد به مثبت ۳۲۰ میلیارد تومان رسیده و ارزش معاملات خرد بیش از ۷,۶ همت است. صعود امروز شاخص حدود ۳۰ هزار واحد بود که در نتیجه آن ارتفاع شاخص کل به ۱ میلیون و ۸۱۵ هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز بالغ بر ۷ هزار واحد رشد کرد و به بالای محدوده ۵۴۵ هزار واحد رسید.


۱۲:۰۶⏰
فراکاب‌ها امروز هم پرتقاضا هستند. بورس از ۶۵۰ تومان تا ۶۹۴ تومان رشد کرد و خریداران برایش صف خرید قدرتمنی به حجم ۴۷ میلیون و به ارزش ۳۱,۵ میلیارد تومان تشکیل دادند. انرژی۳ از ۴,۱۱۴ تومان تا ۴,۲۱۹ تومان پیشروی کرده و در یک قدمی صف شدن قرار دارد. فرابورس نیز تا ۱,۲۶۱ تومان ۵,۳ درصد مثبت بالا رفته و کالا با قیمت ۱,۸۹۷ تومان ۳,۵ درصد مثبت داد و ستد می شود.


۱۱:۵۸⏰
بیش از نیم ساعت تا پایان بازار امروز باقیست. ارزش معاملات خرد به ۶,۷ همت رسیده و ورود نقدینگی از سوی حقیقی ها به بازار به حدود ۲۷۰ میلیارد تومان رسیده است. در حالی که سهم حقیقی ها از خریدها ۷۹ درصد است مشارکت آن ها در بخش فروش های کل بازار به ۷۵ درصد تقلیل یافته است.


۱۱:۵۸⏰
نمادهای گروه پتروشیمی معاملات سبزی را تجربه می‌کنند. نمادهای نوری، پترول، بوعلی، شاراک با رشد ۳ درصدی قیمت همراه هستند.


۱۱:۴۷⏰
نماد شستا که معاملاتش را نزدیک به صفر تابلو آغاز کرده بود، در این لحظات با رشد ۴ درصدی قیمت قیمت در آستانه صف خرید است.


۱۱:۴۶⏰
در دقایق کنونی شاخص کل ۲۶,۵۳۱ واحد و شاخص هم‌وزن ۶,۸۴۳ واحد افزایش یافته است و نمادهای فولاد، شستا، شپنا، شبندر و نوری بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل به جا گذاشتند.


۱۱:۳۰⏰
افزایش قدرت خریدها در گروه شیمیایی مشاهده می‌شود.


۱۱:۳۰⏰
شاخص کل تا این لحظه بیش از ۲۴ هزار واحد پیشروی کرده و خود را به نزدیکی ارتفاع ۱ میلیون و ۸۱۰ هزار واحد رسانده است. اکنون ارزش معاملات خرد از ۵,۳ همت فراتر رفته و تراز پول خرد بازار به مثبت ۱۲۰ میلیارد تومان افزایش یافته است. در ۴۵ دقیقه اخیر سرعت ورود نقدینگی حقیقی به بازار افزایش یافته است.


۱۱:۱۰⏰
نمادهای بانکی همچنان در حال پیشروی هستند. در این گروه وسالت نیز در قیمت ۴,۳۱۰ تومان صف خرید کم حجمی را به همراه دارد. قیمت این سهم از اواخر مرداد سال جاری تا آبان ماه دو برابر شد و پس از آن در سراشیبی قیمت قرار گرفت و در عرضه ۴ ماه کل رشدی که کرده بود را پس داد. حالا با رسیدن به همان محدوده قبلی، دوباره پرتقاضا شده است.


۱۱:۰۸⏰
گروه فولاد در این دقایق قدرت نمایی می‌کند، نمادهای فولاد، فسرب، فخوز، ذوب، فپنتا و فلوله در محدوده حداکثری قیمت معامله می‌شوند و مورد اقبال خریداران قرار گرفته‌اند.


۱۰:۵۸⏰
بیشترین حجم معاملات
خودرو ۵۵۹ میلیون سهم
خساپا ۵۱۴ میلیون سهم
شستا ۴۴۶ میلیون سهم
فاذر ۳۰۲ میلیون سهم
خزامیا ۲۶۷ میلیون سهم


۱۰:۵۸⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۱,۸۰۳,۱۸۶
۱۷۵۱۷ واحد افزایش
ارزش بازار ۶۶,۳۲۶,۲۲۴ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۴۵,۶۲۴ میلیارد ریال
حجم معاملات ۷.۶۰۵ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
فولاد ۵۳۳۳ واحد مثبت
شپنا ۱۰۸۵ واحد مثبت
حکشتی ۷۹۱ واحد مثبت
شبندر ۷۶۷ واحد مثبت
شستا ۷۵۶ واحد مثبت
نوری ۶۵۱ واحد مثبت
پارس ۵۸۲ واحد مثبت


۱۰:۴۹⏰
ورود دوباره شاخص به کانال ۱,۸ میلیون واحد
به پایان نیمه اول بازار امروز رسیدیم. ارزش معاملات خرد ۳,۶ همت شده و تا این لحظه بیش از ۳۰ میلیارد تومان سرمایه توسط حقیقی‌ها وارد بازار شده است.
سهم حقیقی ها از خرید ۸۲ درصد و از فروش ها ۸۱ درصد است.
تا این لحظه شاخص کل به مدد نمادهای فولاد، شپنا، حکشتی، شبندر، نوری، شستا و اخابر بیش از ۱۵ هزار واحد رشد کرده و موفق شده تا یکبار دیگر وارد کانال ۱,۸ میلیونی شود.


۱۰:۲۲⏰
نمادهای گروه پالایشی‌ها بعد از چند روز افت قیمت امروز در محدوده مثبت نوسان دارند و ونفت با رشد ۷ درصدی صف خرید دارد.


۱۰:۲۱⏰
با وجود منفی شدن نمادهای خودرویی اما سایر نمادها به روال خود ادامه می‌دهند. در دقایق اخیر تزریق پول از سوی حقیقی‌ها دوباره از سر گرفته شده و تراز پول خرد بازار اکنون به حدود مثبت ۲۵ میلیارد تومان رسیده است. ارزش معاملات خرد بیش از ۲,۷ همت است. فروشندگان حقیقی کمی پا پس کشیدند و مشارکت خود را به ۸۲,۵ درصد رساندند، اما سهم آنها از خریدها بالای ۸۳ درصد است.


۱۰:۲۰⏰
خودرویی‌ها که شروع مثبتی داشتند، وارد محدوده قرمز رنگ بازار شدند. اکنون خودرو را با قیمت ۳۱۴ تومان ۱,۶ درصد منفی، خساپا را با نرخ ۲۲۳ تومان ۱ درصد منف و خگستر را در محدوده ۴۱۷ تومان ۰,۸ درصد منفی می‌خرند. خزامیا هم که از ابتدای امروز منفی بود.


۰۹:۵۵⏰
در این دقایق عرضه در گروه خودرو افزایش پیدا کرد و خودرو، خگستر و خساپا با افت ۲ درصدی قیمت دست به دست می‌شوند.


۰۹:۵۵⏰
نمادهای ثبهساز، ثشاهد، ثفارس و ثمسکن با رشد ۳ درصدی قیمت از گروه انبوه‌سازی و ثعمرا با رشد ۷ درصدی پرتقاضا دنبال می‌شوند.


۰۹:۵۴⏰
ثبهساز که دیروز صف خرید داشت و بسیار پرحجم و حدود ۱۱ برابر میانگین یک ماه اخیر خود معامله شد، اکنون در محدوده ۲۰۷ تومان در نزدیکی صفر تابلو و با رنگ سبز دنبال می‌شود.


۰۹:۳۷⏰
تا اینجای بازار، ارزش معاملات خرد ۱,۳ همت، تراز پول خرد مثبت ۵۰ میلیارد تومان، شاخص کل مثبت ۹ هزار واحد و شاخص هموزن حدود ۴ هزار واحد مثبت است.


۰۹:۲۲⏰
آمارها نشان می‌دهد که حقیقی ها محتاطانه در حال تزریق سرمایه به بازار هستند. جالب آنکه معمولاً در هر پایان هفته اقدام به نقد کردن و خروج پول از بازار می‌کردند، اما به نظر می‌رسد امروز ماجرا فرق کرده است. روند کاهشی قیمت در بازارهای رقیب در این وضعیت بی‌تأثیر نیست.
در یک ربع ابتدایی بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان معامله خرد انجام شده و به ازای آن ۴۰ میلیارد تومان نقدینگی وارد بازار شده است. سهم حقیقی‌ها از خریدها بیش از ۸۷ درصد و از فروش‌ها کمتر از ۸۲ درصد است.


۰۹:۲۲⏰
گروه خودرو امروز آغازی مثبت داشتند. نمادهای خودرو، خگستر، خساپا با رشد ۲ درصدی قیمت معامله می‌شوند و خزامیا بعد از ۳ روز رشد پی درپی امروز نزدیک به صفر تابلو نوسان دارد.


۰۹:۰۰⏰
با ۷۰ صف خرید ۴۶۰ میلیارد تومانی و ۲۰ صف فروش ۱۸۵ میلیارد تومانی به استقبال بازگشایی بازار امروز می‌رویم.

کد خبر 468359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =