لحظه به لحظه با بازار دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱

بورس دیروز مسیر صعودی در پیش گرفت، اما نتوانست قدرت بالایی از خود به نمایش بگذارد و شاخص کل در نهایت با یک بازدهی مثبت ۰.۴۳ درصدی بار دیگر به مرز ۱.۸ میلیون واحدی نزدیک شد. در سمت دیگر اما شاخص هم‌وزن به دلیل معاملات بهتری که برخی صنایع کوچک به ثبت رساندند، توانست با رشد ۰.۸۶ درصدی همراه شود. ارزش معاملات نیز همچنان به دلیل احتیاط ایجاد شده در بازار نتوانست به اعداد خوب هفته گذشته برسد و در پایان عدد ۶۷۱۹ میلیارد تومان را به نمایش گذاشت و در کنار این موضوع شاهد خروج پول ۱۷۳ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی بودیم.

۱۲:۲۲⏰
خلاصه بازار امروز
با وجود اینکه جریان کلی نقدینگی حقیقی بازار امروز منفی بود، اما در گروه‌های سیمان، انبوه‌سازی، فعالیت‌های کمکی و خودرو و قطعه‌ساز شاهد ورود سرمایه‌های خرد بودیم.
امروز شاخص کل با افت ۱۰ هزار و ۱۷۴ واحدی به ارتفاع ۱,۷۸۵,۷۸۰ کاهش یافت و شاخص‌ هم‌وزن نیز ۰.۱۵ درصد افزایش داشت.
شاخص فرابورس نیز با کاهش ۶۱ واحدی به ۲۲ هزار و ۷۲۲ واحد رسید.
امروز همچنین ارزش معاملات بازار بورس به حدود ۷ هزار و ۹۴ میلیارد تومان رسید و حقوقی‌ها ۳۷۰ میلیارد تومان از حقیقی‌ها خرید کردند.


۱۲:۲۲⏰
ارزش معاملات خرد در این لحظات ۵,۹ همت و تراز پول خرد منفی ۲۶۰ میلیارد تومان است. شاخص کل کمتر از ۱۰ هزار واحد منفی است، اما شاخص هم‌وزن ۷۷۱ واحد رشد کرده است.


۱۲:۰۲⏰
گروه فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط با اقبال خوبی همراه هستند. کالا و انرژی۳ صف خریدند و فرابورس، بورس و تفارس در نزدیکی سقف مجاز امروز خود دادوستد می‌شوند. فرابورس دومین نماد پرتراکنش امروز بازار فرابورس محسوب می‌شود.


۱۱:۴۹⏰
در این لحظات شاهد سبزپوش شدن نمادهای گروه محصولات شیمیایی یکی پس از دیگری هستیم.


۱۱:۳۴⏰
تقریباً نیمی از ۲۰ نماد پرمعامله امروز در محدوده مثبت و نیم دیگر با رنگ قرمز داد و ستد می‌شوند. نکته مهم آنکه نوسان مثبت این نمادها بیشتر از نوسان منفی ۱۰ نماد پرمعامله این لیست است.


۱۱:۳۳⏰
با اینکه مثبت‌های خودرو دوام چندانی نداشت و اکنون به ۳۱۹ تومان ۱,۱ درصد منفی رسیده، اما پرمعامله دنبال می‌شود. بعد از خزامیا و فولاد، خودرو سومین نماد پرارزش امروز به شمار می‌رود. ۷۵ درصد از این نماد خودرویی به دست حقیقی‌ها خریداری شده است.


۱۱:۳۳⏰
رمپنا بعد از سه روز رشد پیاپی امروز با افت ۵ درصدی قیمت درگیر عرضه‌هاست.


۱۱:۳۲⏰
ارزش معاملات خرد به حدود ۴,۳ همت رسیده و تراز پول خرد بازار منفی ۱۶۰ میلیارد تومان شده است. سهم حقیقی‌ها از فروش به ۸۱ درصد و از خریدها به ۷۷,۲ درصد کاهش یافته است. در دقایق اخیر مشارکت حقوقی‌ها در بخش خریدهای کل بازار به ۲۲,۸ درصد افزایش یافته است.


۱۱:۰۰⏰
تا اینجا حقیقی‌ها بیش از همه ثبهساز، خزامیا، سفارس، انرژی۳، بنیرو و ساوه را از حقوقی‌ها خریدند و تا توانستند به آنها شپنا، شبندر، خودرو، فولاد، شتران، شستا، رمپنا، وغدیر و ومعادن فروختند.


۱۰:۴۶⏰
خودرو هم از ۳۱۱ تا ۳۲۷ تومان پیشروی کرد و سبز شد. خساپا و خگستر هنوز منفی‌اند، اما به صفر تابلو بسیار نزدیک شدند. ورنا در محدوده ۶۶۷ تومان ۰,۴ درصد مثبت دنبال می‌شود. برخی از قطعه‌سازان مانند خمهر، خکمک، خمحور، خعمرا و خفناور صف خرید هستند و ختور و ختوقا در نزدیکی سقف مجاز امروز داد و ستد می‌شوند.


۱۰:۳۴⏰
ارزش معاملات خرد تا به این لحظه در حدود ۳۷۰۰ میلیارد تومان است.


۱۰:۳۲⏰
دارا یکم تحت تأثیر تحرکات مثبت گروه بانکی از ۱۲,۷۲۵ تومان تا بالای ۱۳ هزار و ۱۱۹ تومان پیش رفت و لباس سبز پوشید.


۱۰:۲۲⏰
در گروه بانکی قدرت خریداران رفته رفته افزایش می‌یابد. وبصادر را تا ۱۸۵ تومان ۲,۲ درصد مثبت بالا بردند. وتجارت را از ۱۷۷ تا ۱۸۴ تومان ۱,۵ درصد مثبت خریدند. وبملت هم از ۲۹۸ تا ۳۰۹ تومان رشد کرد و لباس سبز پوشید. وپاسار نیز از ۴۷۸ تومان به ۴۹۶ تومان نزدیک صفر تابلو پیش رفت. وپارس را تا ۱۸۱ تومان ۱,۲ درصد مثبت خریدند و ونوین نیز خود را به ۳۵۰ تومان ۰,۸ درصد مثبت رساند.


۱۰:۲۱⏰
در دقایق اخیر از شدت خروج نقدینگی خرد از بازار کاسته شده و مشارکت حقیقی‌ها در بخش فروش با کاهش همراه شده است. تا این لحظه بیش از ۲,۷ همت معامله خرد انجام شده که به ازای آن حدود ۱۳۰ میلیارد تومان خروج پول خرد اتفاق افتاده است. سهم حقیقی‌ها از خرید به ۷۸ درصد و از فروش به ۸۲,۵ درصد رسیده است.


۱۰:۱۴⏰
فراکابی‌ها معاملات سبزی دارند و انرژی در این گروه با رشد ۶ درصدی قیمت دست به دست می‌شود.


۱۰:۱۳⏰
بیشترین حجم معاملات
خزامیا ۳۸۲ میلیون سهم
ثبهساز ۳۲۰ میلیون سهم
شستا ۲۸۴ میلیون سهم
خودرو ۲۰۱ میلیون سهم
خساپا ۱۹۴ میلیون سهم


۱۰:۱۳⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۱,۷۸۱,۰۲۰
۱۴۹۳۵ واحد افزایش
ارزش بازار ۶۵,۴۸۷,۴۸۱ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۲۹,۲۱۶ میلیارد ریال
حجم معاملات ۵.۰۵۳ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
فولاد ۱۸۷۳ واحد منفی
شپنا ۱۱۳۶ واحد منفی
رمپنا ۱۱۰۹ واحد منفی
فارس ۹۳۱ واحد منفی
تاپیکو ۸۲۷ واحد منفی
شستا ۸۰۰ واحد منفی
میدکو ۷۲۳ واحد منفی


۱۰:۱۳⏰
به نظر می‌رسد کم کم بازار در حال جدا کردن نمادهای ریالی از دلاری است. نمادهای غذایی، سیمانی، خودرو و قطعه‌ساز، بانکی، انبوه‌سازی با وضعیت بهتری نسبت به سایر گروه‌ها دنبال می‌شوند.


۱۰:۱۲⏰
اولین چراغ بانکی‌ها به دست وبصادر روشن شد. قیمت سهم از ۱۷۷ تومان تا ۱۸۱ تومان رشد کرد و وارد محدوده سبز بازار شد. این نماد بانکی امروز حمایت ۷۵ درصدی حقوقی‌ها را دارد.


۰۹:۴۳⏰
تا اینجای بازار ارزش معاملات خرد از ۱,۷ همت فراتر رفته و تراز پول خرد به منفی ۸۵ میلیارد تومان رسیده است. سهم حقیقی‌ها از کل فروش‌ها همچنان حدود ۸۳ درصد است، اما مشارکت آنها در بخش خرید به ۷۷,۹ درصد افت کرده است.


۰۹:۴۳⏰
اکنون قدرت فروشندگان حقیقی از خریداران بیشتر شده، در حالی سهم حقیقی‌ها از فروش‌ها به بیش از ۸۳ درصد رسیده که مشارکت آنها در بخش خرید به ۸۰,۴ درصد تقلیل یافته است. ارزش معاملات خرد به ۱,۳ همت رسیده و تراز پول خرد منفی ۴۰ میلیارد تومان است.


۰۹:۴۳⏰
در گروه سیمان روند مثبت و پرتقاضایی را شاهد هستیم. نمادهای سفارس، ستران، سخوز، سپاها و سصوفی با رشد ۷ درصدی و سشرق، سصفها، اردستان با رشد ۵ درصدی دادوستد می‌شوند.


۰۹:۲۳⏰
گروه بانک‌ها و مؤسسات یکدست سرخ پوش هستند. تا اینجا وپاسار ۳۴۵ واحد از ارتفاع شاخص کل کاسته است.


۰۹:۲۲⏰
فلزات اساسی معاملات قرمزرنگ خود را آغاز کرده‌اند.


۰۹:۲۰⏰
طی یک ربع ابتدایی تراز پول خرد بازار منفی بود، اما در این دقایق شاهد ورود اندک نقدینگی از سوی حقیقی های بازار هستیم. اکنون سهم حقیقی‌ها از خریدها و فروش‌های کل بازار با هم برابر شده و به ۸۲ درصد ریده است.


۰۹:۱۹⏰
پالایشی‌ها یکپارچه معاملات سرخی دارند. نمادهای شپنا، شتران، شسپا، شبریز و شبهرن با افت ۲ درصدی قیمت معامله می‌شوند.


۰۹:۱۸⏰
اکثر نمادهای گروه خودرو با افت قیمت آغاز به کار کردند. خودرو، خساپا، خگستر و خاور با افت ۲ درصدی قیمت همراه هستند. در این میان، خزامیاد برای سومین روز متوالی با رشد ۴ درصدی قیمت مورد توجه قرار گرفته و در همین دقایق ابتدایی بازار حجم بالایی معامله شده است.


۰۹:۱۸⏰
مشارکت حقیقی‌ها در بخش خرید و فروش به هم نزدیک است، اما سهم آنها از فروش به مراتب بیشتر از خرید است. تا این لحظه ۸۵ درصد از فروش‌ها و ۸۳ درصد از خریدها به دست حقیقی‌ها انجام شده است.


۰۹:۰۳⏰
بازار امروز با ۷۵ صف خرید در مجموع به ارزش ۴۸۰ میلیارد تومان و ۴۲ صف فروش به ارزش ۲۷۰ میلیارد تومان آماده گشایش است.

کد خبر 468307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =