لحظه به لحظه با بازار یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱

معاملات بورس روز شنبه در حالی رقم خورد که شاخص کل هم‌جهت با آخرین روز معاملاتی هفته گذشته گام برداشت و نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افت ۳۳ هزار و ۵۳۶ واحدی که معادل ۱.۸ درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات دیروز در سطح یک میلیون و ۷۸۸ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل رفتار کرد و با کاهش ۰.۹ درصدی، به سطح ۵۳۲ هزار و ۹۹۱ واحد رسید. همچنین تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات دیروز را ۱۲ میلیارد و ۹۹۰ میلیون و ارزش معاملات را ۶ هزار و ۶۳۷ میلیارد تومان نشان داد.

۱۲:۵۵⏰
بازار امروز شروع سبزی داشت و با روند صعودی آغاز به کار کرد. اکثر گروه‌های بزرگ در محدوده مثبت نوسان داشتند، به ویژه نمادهای گروه خودرو معاملات رو به بالایی را تجربه کردند، اما در نیمه دوم از شدت تقاضا در این گروه کاسته شد. پالایشی‌ها و فلزی‌ها معاملات متعادل با گرایش منفی را تجربه کردند و در نهایت شاخص کل متأثر از رشد نمادهای کگل، رمپنا، وغدیر و خودرو رشد ۷۷۳۰ واحدی را رقم زد.


۱۲:۳۴⏰
با توجه به رشد سریع شاخص کل از کف کانال ۱.۵ میلیون واحدی و ثبت بازده حدوداً ۲۰ درصدی در اواخر بهمن ماه، افت نسبی قیمت‌ها در روزهای پیش رو دور از انتظار نیست.


۱۲:۱۰⏰
با گذشت سه ساعت از معاملات امروز در حالی در دقایق پایانی به سر می‌بریم که کل نقدینگی خرد ورود یافته به بازار امروز، خارج شده و اکنون تراز پول خرد به منفی ۸ میلیارد تومان تغییر کرده است. ارزش معاملات خرد کمتر از ۵ همت است.


۱۲:۰۹⏰
معاملات امروز سکه در بورس آغاز شد.
سکه مرکزی در قیمت ۲۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان (۱۴,۶ درصد افت نسبت به سقف تاریخی-۸ اسفند)
سکه رفاه در قیمت ۲۹ میلیون تومان ۴,۵ درصد منفی (۱۳,۴ درصد افت نسبت به سقف تاریخی-۸اسفند)


۱۱:۵۷⏰
در دقایق کنونی شاخص کل ۷,۷۹۸ واحد افزایش و شاخص هم‌وزن ۵,۱۰۲ واحد افزایش یافته است.
نمادهای رمپنا، وغدیر، خودرو، شیراز و وبملت بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل به جا گذاشتند.


۱۱:۵۷⏰
حکشتی از گروه حمل‌ونقل پس از سه روز افت متوالی امروز با رشد ۴ درصدی قیمت داد و ستد می‌شود.


۱۱:۴۶⏰
با نزدیک شدن به دقایق پایانی شاهد کاهش مجدد تراز مثبت پول خرد بازار هستیم. با خروج بخشی از پول های خردی که امروز به بازار راه پیدا کرده بود، اکنون برآیند ورود و خروج نقدینگی حقیقی به بازار به مثبت ۴۰ میلیارد تومان رسیده است. ارزش معاملات خرد ۴,۴ همت است.


۱۱:۲۶⏰
دیروز خبر صدور مجوز خرید ارز پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها در بازار متشکل ارزی منتشر شد.
بر اساس بخشنامه جدید، صنایع پتروشیمی و فولادی که تا پیش از این ملزم به بازگرداندن دلارهای خود با نرخ ۲۸,۵۰۰ تومان بودند، از این پس می‌توانند دلار خود را با نرخ حواله بازار متشکل ارزی بفروشند.
در روزهای گذشته شاهد روند افزایشی نرخ حواله دلار در این بازار بودیم. اکنون این نرخ به بالای ۳۹ هزار تومان رسیده و این به معنای کسب سود بیشتر برای پتروشیمی‌ها و فولادی‌هاست.


۱۱:۱۱⏰
بیشترین حجم معاملات
خودرو ۶۱۱ میلیون سهم
شستا ۴۴۴ میلیون سهم
خساپا ۳۴۳ میلیون سهم
فاذر ۲۲۹ میلیون سهم
خگستر ۱۹۱ میلیون سهم


۱۱:۱۰⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۱,۷۹۷,۸۲۰
۹۶۰۶ واحد افزایش
ارزش بازار ۶۶,۰۹۹,۷۹۳ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۴۰,۲۱۹ میلیارد ریال
حجم معاملات ۷.۰۴۱ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
رمپنا ۱۲۲۲ واحد مثبت
وغدیر ۱۱۳۴ واحد مثبت
خودرو ۱۱۱۴ واحد مثبت
شیراز ۹۷۶ واحد مثبت
وبملت ۹۲۰ واحد مثبت
کگل ۸۴۱ واحد منفی
حکشتی ۶۸۵ واحد مثبت


۱۱:۰۹⏰
با عبور ارزش معاملات خرد از ۳,۳ همت، ورود پول خرد به بازار به ۸۰ میلیارد تومان افزایش یافت.


۱۰:۴۹⏰
در نماد خودرو تحرکات رو به بالایی دیده می‌شود. مشارکت حقیقی‌ها در بخش خرید همچنان بالای ۸۳ درصد است، اما سهم آنها از فروش‌ها به ۸۱ درصد کاهش یافته است.


۱۰:۴۹⏰
در دقایق اخیر نقدینگی خرد بیشتری وارد بازار شده است. اکنون با گذشت ۱۰۰ دقیقه از زمان بازار، ارزش معاملات خرد به ۳ همت نزدیک شده و تراز پول خرد نیز به بالای مثبت ۵۰ میلیارد تومان رسیده است.


۱۰:۳۶⏰
اکنون قدرت خریداران و فروشندگان حقیقی تقریباً با هم برابر شده است. مشارکت حقیقی‌ها در بخش خرید ۸۳,۹ درصد و در بخش فروش ۸۳ درصد است. ارزش معاملات خرد به ۲,۶ همت رسیده و برآیند ورود و خروج پول خرد مثبت ۲۵ میلیارد تومان است.


۱۰:۳۶⏰
نمادهای شپنا، شتران، شبندر، شبهرن و شسپا از گروه پالایشی مماس بر صفر تابلو با گرایش منفی نوسان دارند.


۱۰:۳۵⏰
۱۷۵ دستگاه لاماری ایما سفید متعلق به آرین پارس موتور با قیمت پایه ۹۸۱ میلیون تومان روی تابلو بورس کالا رفت که با لحاظ رقابت ۹۵.۸۲ درصدی با قیمت یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون و ۹۸۲ هزار تومان فروخته شد.


۱۰:۰۴⏰
رصد یک ساعت ابتدایی بازار؛
ارزش معاملات خرد بیش از ۲ همت
تراز پول خرد مثبت ۲۵ میلیارد تومان
رشد حدود ۱۰ هزار واحدی شاخص کل
صعود حدود ۴,۵۰۰ واحدی شاخص هموزن
مشارکت حقیقی‌ها در بخش خرید ۸۴,۷ درصد و در بخش فروش ۸۳,۶ درصد


۰۹:۵۲⏰
جو عمده نمادهای بانکی مثبت و متعادل است. وبملت در محدوده ۳۰۴ تومان ۲,۵ درصد مثبت، وبصادر در محدوده ۱۸۰ تومان ۲,۹ درصد مثبت، وتجارت در حدود ۱۸۱ تومان ۳,۳ درصد مثبت، ونوین در محدوده ۳۴۶ تومان ۲،۱ درصد مثبت و وملل با قیمت ۳۰۱ تومان ۱,۵ درصد مثبت دنبال می‌شوند.


۰۹:۴۷⏰
گروه فلزات معاملات متعادلی دارند. نمادهای ذوب، فخوز، فولاد، فلوله و وسدید در محدوده مثبت نوسان دارند و فملی، فپنتا، فسرب و فباهنر با افت قیمت همراه هستند.


۰۹:۳۷⏰
گروه خودرو با روندی مثبت و رو به بالا معاملات امروز را آغاز کرده است. نمادهای خودرو، خساپا، خگستر با رشد ۳ درصدی قیمت معامله می‌شوند و خزامیا در این گروه صف خرید دارد.


۰۹:۳۳⏰
بورس تهران که دیروز با معاملات پر عرضه ای رو به رو بود، امروز تا اینجا ورق بازی برگشته و خریداران با ایجاد تقاضای خوب در بازار موجب رشد ۰.۵۲ درصدی شاخص کل شده‌اند. بیشترین تأثیر مثبت بر روی شاخص را رمپنا، خودرو و وبملت گذاشته‌اند.


۰۹:۳۱⏰
در دقایق ابتدایی امروز شاهد قدرت ۹۲ درصدی حقیقی‌ها در بخش فروش بودیم اما اکنون سهم حقیقی‌ها از فروش‌ها به ۸۳ درصد رسیده، در حالی که مشارکت آنها در بخش خرید بیش از ۸۷ درصد است. طی نیم ساعت نخست ارزش معاملات خرد حدود ۱,۴ همت شده و تا این لحظه شاهد ورود ۵۰ میلیارد تومانی نقدینگی از سوی حقیقی‌ها به بازار هستیم.


۰۹:۱۴⏰
طی ۱۰ دقیقه ابتدایی ارزش معاملات خرد حدود ۶۵۰ میلیارد تومان شده و تراز پول خرد نیز مثبت است. شاخص نرم و آهسته رو به بالا در حرکت است.


۰۹:۱۰⏰
بازار امروز سبز و پرقدرت آغاز شده است. عمده نمادها با افزایش قیمت همراه هستند. خودرویی‌ها عمدتاً صف خرید را تجربه می‌کنند و در همین چند دقیقه ابتدایی بیشترین معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.


۰۹:۰۹⏰
پالایشی‌ها متعادل مثبت کار خود را آغاز کردند.


۰۹:۰۸⏰
امروز در نمادهای گروه خودرو و بانک شاهد بهبود روند تقاضا هستیم. از این رو شاخص کل با رشد بیش از ۲ هزار واحدی کار خود را آغاز کرده است.


۰۹:۰۵⏰
آغاز به کار معاملات متعادل فلزات اساسی.


۰۸:۵۰⏰
پیش گشایش یک‌شنبه, ۱۴ اسفند

مجموع کل سفارش های خرید : ۷۹۱ میلیارد تومان
مجموع کل سفارش های فروش: ۳۵۷ میلیارد تومان

سنگین‌ترین صف خرید در نمادهای
قمرو: ۱۳۶ میلیارد تومان
لازما: ۱۳۱ میلیارد تومان
خزامیا: ۶۳ میلیارد تومان
وسنا: ۵۵ میلیارد تومان
سایرا: ۴۷ میلیارد تومان
خفولا: ۲۷ میلیارد تومان
وآفر: ۲۰ میلیارد تومان

سنگین‌ترین صف فروش در نمادهای
خبنیان: ۱۱۳ میلیارد تومان
وسالت: ۵۳ میلیارد تومان
آبین: ۲۵ میلیارد تومان
حگردش: ۱۶ میلیارد تومان
وآتوس: ۹ میلیارد تومان
فکمند: ۸ میلیارد تومان
شزنگ: ۴ میلیارد تومان

ارزش کل صف‌های خرید
۷۶۳ میلیارد تومان
به تعداد: ۱۱۲

ارزش کل صف های فروش
۲۵۷ میلیارد تومان
به تعداد : ۶۰

کد خبر 468257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =