لحظه به لحظه با بازار شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱

بورس تهران در آخرین روز کاری هفته گذشته، با افزایش عرضه‌ها نسبت به روزهای قبل مواجه شد و در نهایت شاخص کل با یک کاهش ۰.۸۹ درصدی، در محدوده ۱.۸۲۱ میلیون واحدی قرار گرفت. اما شاخص هم‌وزن برخلاف روزهای گذشته که عملکرد ضعیف‌تری نسبت به شاخص کل داشت، توانست روند بهتری را در پیش بگیرد و به یک کاهش ۰.۱۷ درصدی بسنده کند. ارزش معاملات خرد سهام نیز بار دیگر توانست به بالای ۱۰ هزار میلیارد تومان برسد و در عدد ۱۰۴۱۰ میلیارد تومان قرار گیرد. از سمت دیگر اما خروج پول شتاب زیادی داشت و شاهد خروج ۱۱۰۴ میلیارد تومان سرمایه از سمت کدهای حقیقی بودیم.

۱۲:۴۷⏰
خلاصه بازار امروز
امروز بیش از ۷۰ درصد نمادها سرخ‌پوش شدند و شاخص کل با افت ۳۳ هزار و ۵۳۷ واحدی، به ارتفاع ۱,۷۸۸,۲۳۴ کاهش یافت. شاخص‌ هم‌وزن نیز ۰.۸۹ درصد کاهش داشت. همچنین شاخص فرابورس با کاهش ۲۸۸ واحدی به ۲۲ هزار و ۷۱۹ واحد رسید.
ارزش معاملات بازار بورس در پایان امروز به حدود ۷ هزار و ۷۵۶ میلیارد تومان و ارزش معاملات خرد به ۷ هزار و ۶۳۵ میلیارد تومان رسید.
حقوقی‌ها ۹۵۲ میلیارد تومان از حقیقی‌ها خرید کردند و نمادهای فولاد با ۳۴۵۹ واحد، فملی با ۳۳۷۲ واحد و فارس با ۲۶۶۲ واحد بیش‌ترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.


۱۲:۳۱⏰
در لحظات پایانی صف خرید وبانک به طور کامل عرضه شد، اما متقاضیان باز هم برایش صف کشیدند.


۱۲:۲۱⏰
فرآورده‌های نفتی تماماً قرمز رنگ معامله می‌شوند.


۱۱:۵۷⏰
شاخص بازار سرمایه تا این لحظه ۳۰ هزار واحد ریزش داشته است.


۱۱:۴۸⏰
حدود یک سوم از عرضه‌های امروز تپسی را حقوقی‌ها انجام دادند، در حالی که تقریباً کل آن را حقیقی‌ها خریدند. این سهم طی کمتر از دو ماه اخیر بیش از ۴۸ درصد رشد کرده و از محدوده ۳۶۰ تومان اکنون به سطح ۵۳۴ تومان ۳,۲ درصد مثبت دست یافته است.


۱۱:۴۶⏰
در گروه حمل‌ونقل حکشتی، حفارس و حگردش درگیر عرضه‌هاست، در حالی که حآفرین با رشد ۵ درصدی مورد اقبال خریداران قرار گرفته است.


۱۰:۱۶⏰
بیشترین حجم معاملات
شستا ۴۴۵ میلیون سهم
خودرو ۳۵۷ میلیون سهم
خساپا ۳۰۳ میلیون سهم
خزامیا ۲۲۷ میلیون سهم
وبملت ۱۶۶ میلیون سهم


۱۰:۱۶⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۱,۸۰۱,۵۲۰
۲۰۲۵۰ واحد منفی
ارزش بازار ۶۶,۲۲۴,۳۸۱ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۳۱,۰۰۹ میلیارد ریال
حجم معاملات ۴.۵۶۰ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
فملی ۲۹۳۷ واحد منفی
فولاد ۲۴۵۰ واحد منفی
شبندر ۱۵۳۴ واحد منفی
کگل ۱۵۳۱ واحد منفی
پارس ۱۳۹۸ واحد منفی
شستا ۱۳۳۴ واحد منفی
فارس ۱۳۳۱ واحد منفی


۱۰:۱۲⏰
تا اینجای بازار ارزش معاملات خرد به ۲,۶ همت رسیده است. حقیقی‌ها تا این لحظه حدود ۲۹۰ میلیارد تومان سرمایه از بازار بیرون بردند. مشارکت حقیقی‌ها در بخش فروش ۸۶ درصد و در بخش خرید ۷۵ درصد است.


۰۹:۵۵⏰
وبانک برای دومین روز متوالی با رشد ۷ درصدی قیمت پرتقاضا دنبال می‌شود.


۰۹:۵۴⏰
پالایشی‌ها یکپارچه معاملات سرخی دارند. نمادهای شپنا، شسپا، شبریز با افت ۲ درصدی و شبندر و شاوان با افت ۴ درصدی قیمت معامله می‌شوند.


۰۹:۴۷⏰
در معاملات گروه فولادی ها شاهد افزایش قدرت خریدها هستیم.


۰۹:۴۶⏰
نمادهای خودرو و خگستر از گروه خودرو با رشد ۱ درصدی قیمت و خزامیا، ورنا و #خمحرکه با رشد ۴ درصدی قیمت داد و ستد می‌شوند.


۰۹:۲۲⏰
در این دقایق ابتدایی، از شدت عرضه‌ها کمی کاسته شد و شاهد تغییر روند معاملاتی برخی از نمادها هستیم.


۰۹:۲۲⏰
گروه فلزات با افت قیمت آغاز به کار کردند. نمادهای فولاد، فملی، فخوز و ذوب با افت ۲ درصدی قیمت و فسرب با افت ۵ درصدی درحال معامله هستند.


۰۹:۲۲⏰
حدود بیست دقیقه از شروع معاملات گذشته و ارزش معاملات خرد از ۱,۱ همت فراتر است. شاخص کل نزدیک به ۱۴ هزار واحد افت کرده است. شاخص هم‌وزن هم منفی است، اما کاهش آن اندک است. تراز پول خرد منفی ۱۰۵ میلیارد تومان است.


۰۹:۱۷⏰
در شروع بازار امروز، حقیقی‌ها در بخش فروش مشارکت بیشتی دارند. فعلاً سهم حقیقی‌ها از فروش‌ها ۸۸ درصد و از خریدها ۷۸,۷ درصد است. رفته رفته نمادهای بیشتری وارد محدوده سبزرنگ می‌شوند.


۰۸:۵۵⏰
صف خرید
وبانک ۱۲۶ میلیون سهم
شپلی ۶۱ میلیون سهم
بنیرو ۴۵ میلیون سهم

صف فروش
خبنیان ۱۲۷ میلیون سهم
حگردش ۵۱ میلیون سهم
آبین ۲۵ میلیون سهم
خاور ۲۱ میلیون سهم

کد خبر 468201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =