کمیته امداد ۴۰۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد کرد

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی‌(ره) کشور یکی از رویکردهای اصلی این نهاد را ایجاد اشتغال و توانمندسازی نیازمندان و افراد زیرپوشش اعلام کرد و گفت: در سال جاری ۴۰۰ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد در کشور ایجاد شد.

به گزارش صدای بورس، حبیب‌الله آسوده روز چهارشنبه در جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات استان کردستان در سنندج اظهار کرد: امسال ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی بر عهده کمیته‌امداد گذاشته شده که تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار شغل ایجاد شده و مابقی نیز در حال انجام است، ضمن اینکه ۹۵ درصد طرح‌های اشتغال این نهاد انحراف نداشـته و موفق بوده است.

وی با اشاره به نقش زکات در زمینه اشتغال و اقتصاد در کشور گفت: زکات می تواند علاوه بر ابعاد دینی، اثر اجتماعی و اقتصادی نیز در جامعه داشته باشد و یک شاخص نظام‌ساز اقتصادی، اجتماعی و عامل مهم در رونق تولید به شمار می‌رود.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی‌(ره) کشور افزود: ما اگر بتوانیم جریان زکات کشور را با همت و تلاش مردم، مبلغین و موثرین زکات به شکل صحیح جلو ببریم بدون تردید می توانیم فقر مطلق را در جامعه از این مسیر از بین ببریم.

آسوده با بیان اینکه ظرفیت جمع آوری زکات بسیار زیاد است اما تنها بخشی از آن محقق می شود، اضافه کرد: از مجموع ۲ هزار میلیارد تومان زکات جمع آوری شده در سال جاری تنها حدود ۱۱ درصد زکات واجب، ۴۰ درصد زکات قطریه و مابقی زکات مستحبی است.

وی یادآور شد: ۷۵۰ میلیارد تومان از این میزان زکات توسط‌ مراکز نیکوکاری جمع آوری و توزیع شد، ۴۰۰میلیارد تومان توسط کمیته امداد، ۱۴۰ میلیارد تومان بصورت نقدی و مابقی نیز توسط سازمان های عضو شورای زکات، مراکز خیریه، مساجد و غیره جمع‌آوری و هزینه شده است.

کمیته امداد ۴۰۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد کرد

واریز بیش از ۲ هزار میلیارد تومان به حساب ایتام

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی‌(ره) کشور گفت: در بخش اکرام ایتام نیز در سال جاری ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان توسط یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر نیکوکار به حساب ۴۲۰ نفر از فرزندان زیرپوشش این نهاد واریز شده است که در این زمینه نیز وظیفه ما صیانت، رصد و راهبری خیر و احسان است.

آسوده با اشاره به اینکه همچنین در حال حاضر ۱۰ هزار گروه مردمی در قالب مراکز نیکوکاری در کشور فعال هستند، افزود: امسال از طریق این مراکز نیز ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان کمک مردمی در قالب نقد و کالا جمع آوری و بین نیازمندان آن منطقه توزیع شد.

وی به صندوق های صدقات نیز اشاره کرد و ادامه داد: کمیته امداد در کل کشور در مجموع پنج میلیون صندوق کوچک در منازل مردم و ۳۰۰ هزار صنوق بزرگ در معابر و خیابان ها دارد که امسال حدود ۵۰۰ میلیارد تومان کمک از طریق این صندوق ها در کشور جمع آوری و بین نیازمندان توزیع شده است.

آسوده با بیان اینکه ۸۵ درصد از کمک‌های جمع‌آوری شده توسط مشارکت‌های مردم به صورت مستقیم و ۱۵ درصد توسط این نهاد هزینه می‌شود، اظهار کرد: رویکرد کمیته‌امداد امام خمینی(ره) گدا پروری نیست بلکه کاهش فقر و فقرزدایی در جامعه است.

در ادامه این جشنواره تعدادی از مبلغین و موثرین زکات در استان تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا,هم اکنون ۱۶۵ هزار نفر از جمعیت استان کردستان در قالب ۷۵ هزار خانوار زیرپوشش نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که حدود ۱۰ درصد جمعیت استان را شامل می شود.

کد خبر 468123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =