لحظه به لحظه با بازار سه شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱

بورس دیروز در حالی کار خود را آغاز کرد که طی دو روز ابتدایی هفته، بیش از ۸.۵ درصد رشد کرده بود. با این حال اما از همان ابتدا شاهد افزایش عرضه‌ها نسبت به گذشته بودیم و با وجود رنگ سبز نماگر اصلی بازار، سهم بیشتری از نمادها با رنگ سرخ به کار خود پایان دادند. شاخص کل بورس طی روز گذشته با یک افزایش ۰.۲۷ درصدی مواجه شد و توانست به مرز ۱.۸۱ میلیون واحدی برسد. در سمت مقابل اما شاخص هم‌وزن که نمایش بهتری از کلیت بازار سهام دارد، با کاهش ۰.۳۶ درصدی همراه شد تا نشان دهد که اکثر گروه‌های کوچک، فروشنده قدرتمندتری نسبت به خریداران داشتند. ارزش معاملات دیروز نیز با ثبت عدد ۱۲۲۹۴ میلیارد تومانی، از رکورد قابل توجه روز یکشنبه کمتر بود و شاهد خروج پول ۵۹۲ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی بودیم.

۱۲:۳۷⏰
خلاصه بازار امروز
بازار امروز با صعود ۲۹ هزار واحدی معادل ۱,۶۱ درصدی شاخص کل با کمک نمادهای کگل، کچاد، فارس، پارس، شپنا، فولاد و تاپیکو به پایان رسید.
شاخص هم‌وزن هم ۴ هزار واحد بالا رفت و به ارتفاع ۵۳۸ هزار واحد دست یافت. شاخص فرابورس نیز با ۳۲۸ واحد رشد خود را به بالای ارتفاع ۲۳ هزار واحد ارتقا داد.


۱۲:۲۸⏰
وتجارت که دیروز به مقاومت حدود ۱۹۰ تومانی خود برخورد کرد امروز در محدوده ۱۸۵ تومان متعادل و منفی دنبال می‌شود. حدود یک سوم از آن را حقوقی‌ها خریدند. در صورت ادامه روند صعودی در سطوح ۲۲۰ و ۲۵۰ با مقاومت‌های بعدی خود روبه‌رو خواهد شد.


۱۲:۰۹⏰
با اینکه چند دقیقه ایست که برآیند ورود و خروج پول خرد کمی منفی شده، اما شاخص کل به آرامی به حرکت صعودی خود ادامه می‌دهد. فعلاً بیش از ۲۸ هزار واحد بالا رفته و به ارتفاع ۱ میلیون و ۸۳۷ هزار واحد رسیده است. ارزش معاملات خرد حدود ۷ همت است.


۱۲:۰۹⏰
شپاس تنها نماد منفی معاملاتی در گروه فرآورده های نفتی است.


۱۱:۵۷⏰
انتخاب پس از بازدهی اولیه ۲۷ درصدی که داشت، دو روز گذشته را متعادل و منفی ادامه داد و امروز در قیمت ۲,۴۲۰ تومان مجددا صف خرید شده است. تا اینجا ۴۸ درصد از فروش ها و ۳۶ درصد از خریدهای انتخاب توسط حقوقی ها صورت گرفته است.


۱۱:۳۳⏰
در حالی که یک ساعت به پایان بازار امروز باقیست شاخص کل بیش از ۲۶ هزار واحد بالا رفته و خود را در ارتفاع ۱ میلیون و ۸۳۵ هزار واحد قرار داده است. #کگل، #کچاد، #پارس، #شپنا، #فولاد، #فارس و #تاپیکو بیشترین نقش آفرینی را در این رشد داشتند. ارزش معاملات خرد در حدود ۵,۸ همت است و تراز پول خرد مثبت ۳۵ میلیارد تومان شده است. سهم حقیقی ها از خریدها بیش از ۸۰ درصد و از فروش ها ۷۹ درصد است.


۱۱:۰۵⏰
بیشترین حجم معاملات
شستا ۱.۰۸۷ میلیارد سهم
خزامیا ۶۷۲ میلیون سهم
خودرو ۴۶۵ میلیون سهم
فاراک ۳۹۹ میلیون سهم
خساپا ۳۵۱ میلیون سهم


۱۱:۰۵⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۱,۸۳۱,۷۱۳
۲۲۶۴۰ واحد مثبت
ارزش بازار ۶۷,۳۶۶,۴۲۵ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۵۰,۳۸۸ میلیارد ریال
حجم معاملات ۸.۳۴۳ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
کگل ۸۱۱۰ واحد مثبت
کچاد ۲۶۱۶ واحد مثبت
پارس ۱۷۷۲ واحد مثبت
شپنا ۱۶۰۰ واحد مثبت
تاپیکو ۱۴۳۴ واحد مثبت
فولاد ۱۲۹۶ واحد مثبت
فارس ۹۳۱ واحد مثبت


۱۱:۰۵⏰
پالایشی‌ها معاملات سبزی دارند. نمادهای شپنا، شاوان، شبهرن و #شسپا با رشد ۳ درصدی قیمت دست به دست می‌شوند.


۱۱:۰۴⏰
کچاد با رشد ۷ درصدی قیمت از آغاز معاملات با صف خرید ۳۵۰ میلیونی دست و پنجه نرم می‌کند و در صدر جدول تقاضای بازار امروز قرار گرفته است.


۱۰:۳۲⏰
کگل پس از بازگشایی با رشد ۱۷ درصدی قیمت رو به رو است.


۱۰:۲۰⏰
نمادهای تاپیکو، زاگرس، شگویا، پارس با رشد ۵ درصدی قیمت مورد توجه گروه پتروشیمی قرار گرفته‌اند. در این گروه نوری، کرماشا و پترول با پیشروی ۲ درصدی قیمت دادوستد می‌شوند.


۱۰:۱۵⏰
بیشترین حجم معاملات
شستا ۷۳۳ میلیون سهم
خزامیا ۵۹۳ میلیون سهم
خودرو ۳۶۴ میلیون سهم
فاراک ۳۳۳ میلیون سهم
خساپا ۲۶۱ میلیون سهم


۱۰:۱۵⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۱,۸۲۵,۱۵۰
۱۶۰۷۷ واحد مثبت
ارزش بازار ۶۷,۱۱۳,۹۳۱ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۳۱,۹۷۵ میلیارد ریال
حجم معاملات ۵.۵۳۸ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
کگل ۸۳۴۰ واحد مثبت
شپنا ۱۴۹۷ واحد مثبت
تاپیکو ۱۴۳۴ واحد مثبت
کچاد ۱۳۰۸ واحد مثبت
پارس ۱۱۶۴ واحد مثبت
فولاد ۸۶۴ واحد مثبت
شبندر ۷۳۰ واحد مثبت


۰۹:۵۸⏰
با گذشت ۵۰ دقیقه و عبور ارزش معاملات خرد از ۲,۳ همت حالا تراز پول خرد نیز مثبت شده است. تا اینجا مشارکت حقیقی‌ها در بخش خرید و فروش کل بازار تقریباً برابر و در هر دو بخش حدود ۸۴,۵ درصد بوده است.


۰۹:۴۵⏰
پالایشی‌ها در محدوده سبزرنگ بازار حضور دارند.


۰۹:۴۵⏰
در دقایق اخیر تحرکات مثبتی در بخش سبزرنگ بازار دیده می‌شود. تقاضاها رفته رفته در حال افزایش هستند و در مقابل از مقدار پول خردی که از بازار خارج شده بود کاسته می شود. چند دقیقه قبل تراز پول حقیقی تا حدود منفی ۵۰ میلیارد تومان هم رسیده بود، اما با برگشت بخشی از این پول به بازار، اکنون برآیند ورود و خروج پول خرد به کمتر از منفی ۲۰ میلیارد تومان رسیده است. تعداد نمادهای مثبت رو به افزایش است.


۰۹:۳۵⏰
عمده نمادهای لاستیک و پلاستیک سبزپوش‌اند. در این گروه صف خرید پدرخش در قیمت ۱,۲۵۳ تومان آن را از سایر نمادها متمایز کرده است. بهای این سهم طی سه ماه اخیر بیش از سه برابر شده است. سقف تاریخی پدرخش بالاتر از ۲ هزار تومان است.


۰۹:۳۴⏰
گروه خودرو و قطعه‌ساز عمدتاً منفی دنبال می‌شوند، اما حقیقی‌ها آنها را پرحجم می‌خرند. تا اینجا خزامیا، خودرو، خاور، خگستر و خساپا در لیست ۱۰ نماد پرارزش امروز قرار دارند. خاور که در قیمت ۳۸۴ تومان برای لحظاتی صف فروش شده بود با حمایت ۴۱ درصدی حقوقی‌ها متعادل‌تر شده است. خزامیا را تا ۲,۷ درصد مثبت بالا بردند.


۰۹:۲۲⏰
پیام ناظر بازار
نماد معاملاتی شرکت پتروشیمی خراسان (خراسان۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، متوقف گردید. نماد مذکور ۶۰ دقیقه دیگر با محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی خواهد شد.


۰۹:۲۲⏰
تاصیکو در دقایق ابتدایی بازار از محدوده سبزرنگ وارد قرمزرنگ شد، اما هنوز قدرت خریدار بر فروشنده برتری دارد.


۰۹:۲۱⏰
ومعادن در قیمت ۵،۸۷۰ ریال مورد توجه حقیقی‌های بازار است. این سهم با لباس سبزرنگ قدرت خریدار قوی تر از فروشنده دارد. سرانه خرید هر شخص حقیقی در این نماد ۳۰ میلیون تومان است.


۰۹:۱۹⏰
کچاد که دیروز از مجمع برگشت و با تقاضای بالایی همراه شد، امروز هم صف خرید قدرتمندی را شاهد است. خریداران در قیمت ۷۶۹ تومان صف خریدی به حجم ۴۶۸ میلیون سهم و به ارزش ۳۶۹ میلیارد تومان برای این سهم بورسی تشکیل دادند.


۰۹:۱۸⏰
گروه فلزات متعادل آغاز به کار کرده است. نمادهای فولاد، ذوب، فخوز و وسدید با افت ۲ درصدی قیمت معامله می‌شوند.


۰۹:۰۹⏰
شروع معاملات امروز با برتری خریداران همراه شده، به طوری که در کمتر از ۱۰ دقیقه ابتدایی ارزش معاملات خرد به حدود نیم همت رسیده و تراز پول خرد نیز مثبت است. مشارکت حقیقی‌ها در بخش خرید بیش از ۹۱ درصد است، در حالی که سهم آنها از فروش به ۸۸ درصد می‌رسد.


۰۹:۰۶⏰
وضعیت بازار در مرحله پیش گشایش
۶۵ صف خرید ۱,۴ همت
۳۵ صف فروش ۲۵۰ میلیارد تومان

کد خبر 467979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =