لحظه به لحظه با بازار دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱

بورس دیروز پس از ثبت یک روز تاریخی در شروع هفته دوم اسفند ماه، رشد دوباره‌ای را به ثبت رساند، اما به مرور با افزایش عرضه‌ها به ویژه در گروه‌های کوچک و ریالی همراه شد و احتمال برای یک استراحت کوتاه‌مدت را افزایش داد. شاخص کل بورس طی معاملات دیروز با افزایش ۳.۷۷ درصدی همراه شد و توانست از مرز ۱.۸ میلیون واحدی عبور کند. شاخص هم‌وزن نیز که روز مثبت اما ضعیف‌تری را دنبال کرد، یک افزایش ۲.۰۴ درصدی را تجربه کرد. ارزش معاملات نیز با توجه به عرضه شدن صف‌های خرید، رشد قابل‌توجهی داشت و به عدد ۱۶۵۶۰ میلیارد تومان رسید که در ۱۸ ماه گذشته بی‌سابقه بوده است. در کنار این ارقام سبز اما شاهد یک خروج پول ۱۸۱ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی بودیم.

۱۲:۵۱⏰
خلاصه بازار امروز
بازار بورس تهران بالاخره در مدار مثبت به کار خود پایان داد و در محدوده بالای یک میلیون و ۸۰۹ هزار واحد قرار گرفت. نمادهای فارس، تاپیکو و پارس بیشترین تأثیر مثبت را بروی نماگر کل داشتند.
ارزش معاملات خرد نیز در پایان بازار به ۱۰ هزار و ۴۵۴ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات از ۲۰ میلیارد برگه سهام عبور کرد.


۱۲:۲۸⏰
ارزش معاملات خرد بازار از ۱۱۰۰۰ میلیارد تومان عبور کرد.


۱۲:۲۲⏰
سکه رفاه در حالی در محدوده ۳۲ میلیون تومان ۲,۵ درصد منفی خرید و فروش می‌شود که دیروز به نزدیکی های ۳۳ میلیون تومان هم رسیده بود.
سکه مرکزی تا ۲۹ میلیون و ۵۱۰ هزار تومان ۲,۶ درصد منفی کاهش یافت. در حالی که دیروز در قیمت های بالاتر از ۳۰ میلیون تومان پرتقاضا بود.


۱۱:۲۰⏰
در نماد شستا با رشد ۲ درصدی قیمت تا این لحظه بیش از ۲ میلیارد و پانصد میلیون برگه سهم معامله شده و بیشترین حجم معاملات را از آن خود کرده است.


۱۱:۱۵⏰
پالایشی‌ها معاملات متعادلی دارند. شتران، شبندر و شراز مماس بر صفر تابلو با گرایش منفی دست به دست می‌شوند. در این گروه شپنا و شسپا با پیشروی قیمت مورد توجه هستند.


۱۰:۵۴⏰
در دقایق میانی معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل با رشد ۳ هزار و ۷۷۲ واحدی، به عدد یک میلیون و ۸۰۸ هزار و ۷۲ واحد رسید.
شاخص هم‌وزن نیز با کاهش یک هزار و ۷۱۹ واحدی به عدد ۵۳۴ هزار و ۶۵۳ واحد رسید. حقوقی‌ها ۲۱۴ میلیارد تومان از حقیقی‌ها خرید کردند.


۱۰:۵۳⏰
رشد اخیر فولاد موجب شد تا از سقف تاریخی خود که در روزهای ابتدایی مرداد ماه ۱۳۹۹ به آن دست یافته بود، عبور کند. پیش از این سقف تاریخی فولاد در حدود ۸۰۰ تومان بود، اما امروز موفق شد که از این سقف عبور کند. اکنون در محدوده ۸۵۷ تومان ۱ درصد مثبت خرید و فروش می‌شود.


۱۰:۴۲⏰
ارزش بازار نماد فارس متعلق به شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس امروز با عبور از ۵۱۴ هزار میلیارد تومان، قله تاریخی خود را رد کرد.
پیش از این فارس به عنوان ارزشمندترین شرکت بازار سرمایه در مرداد ۱۳۹۹ رکورد ارزش بازار ۵۰۸ همت را ثبت کرده بود.
گفتنی است حمایت از سهام گروه یکی از راهبردهای اعلامی دکتر علی عسکری در ابتدای دوره مدیریتی خود در بزرگترین هلدینگ پتروشیمی کشور بود.


۱۰:۲۹⏰
فملی و فولاد هر دو به بالای ۳ درصد مثبت رسیدند. بیش از یک سوم خریدهای این دو نماد به دست حقوقی‌ها انجام شده است.


۱۰:۲۰⏰
تراز منفی پول خرد در حال کاهش است. ارزش معاملات خرد به ۵,۴ همت رسیده که برای حدود ۸۰ دقیقه ابتدایی رقم خوبی است.


۱۰:۲۰⏰
ایران خودرو دوباره به صف خرید نشست. اکنون ۳۰۲ میلیون صف خرید به ارزش ۹۷ میلیارد تومان را تجربه می‌کند. خساپا نیز با صف خرید ۳۵ میلیونی به ارزش ۸ میلیارد تومان همراه است.


۱۰:۲۰⏰
حقوقی‌ها همچنان در حال خرید و جمع‌آوری سهم‌ها در محدوده‌های منفی هستند. اکنون سهم آنها از کل خریدها به بیش از ۲۳ درصد رسیده است.


۱۰:۱۹⏰
بیشترین حجم معاملات
شستا ۱.۵۷۷ میلیارد سهم
خودرو ۱.۵۴۵ میلیارد سهم
خساپا ۷۲۷ میلیون سهم
خگستر ۳۷۱ میلیون سهم
وتجارت ۲۸۳ میلیون سهم


۱۰:۱۹⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۱,۸۰۰,۵۴۴
۳۷۵۶ واحد منفی
ارزش بازار ۶۶,۲۲۵,۳۱۱ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۴۴,۳۰۲ میلیارد ریال
حجم معاملات ۸.۶۶۰ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
کچاد ۴۴۴۱ واحد مثبت
تاپیکو ۲۰۳۸ واحد مثبت
فملی ۱۹۵۴ واحد منفی
فولاد ۱۷۲۶ واحد منفی
پارسان ۱۴۱۸ واحد منفی
خودرو ۱۱۵۴ واحد مثبت
ومعادن ۱۰۴۴ واحد منفی


۱۰:۰۳⏰
هر چه پیش می‌رویم از بار منفی شاخص کاسته می‌شود. در حال حاضر منفی شاخص به ۳۷۰۰ واحد رسیده است.


۰۹:۵۹⏰
پرمعامله‌ترین نمادها (به ترتیب ارزش): خودرو، تاپیکو، فولاد، خساپا، شستا، شپنا، خگستر و تاصیکو
پرتراکنش‌ترین نمادها: خودرو، شستا، فولاد، خساپا، خگستر، شپنا، فملی، انتخاب، کرمان، فرابورس و زاگرس


۰۹:۴۸⏰
ارزش معاملات خرد در حال نزدیک شدن به ۴۰۰۰ میلیارد تومان است. علی‌رغم اینکه تقریباً همه نمادهای سرشناس بازار متعاذل و گاها منفی هستند، با این حال بازار را خوب می‌خرند و بعید به نظر می‌رسد اصلاح عمیقی در انتظار بازار باشد.


۰۹:۴۳⏰
گروه فلزات بر خلاف چند روز گذشته با افت قیمت داد و ستد می‌شوند. نمادهای فملی، ذوب، فخوز، وسدید و فسرب با کاهش قیمت درگیر عرضه‌ها هستند.


۰۹:۳۷⏰
طی نیم ساعت اول بازار ارزش معاملات خرد از ۲,۷ همت عبور کرد. تراز پول خرد منفی ۱۲۰ میلیارد تومان است.
تا اینجای کار حقیقی‌ها ۷۷,۴ درصد از خریدها و ۸۲ درصد از فروش های کل بازار را انجام داده اند.
فعالیت حقوقی‌ها نسبت به روزهای گذشته به طور ملموسی کاهش یافته، اما حضورشان در بخش خرید پررنگ‌تر است، به طوری که فعلاً ۲۲,۵ درصد از خریدها و ۱۷,۸ درصد از فروش‌ها را انجام دادند.


۰۹:۳۷⏰
در میان معاملات سرخ گروه پتروشیمی نماد تاپیکو با رشد ۵ درصدی قیمت صف خرید دارد و بوعلی، شپارس و شتوکا با رشد ۴ درصدی قیمت مورد توجه گروه هستند، در حالی که نوری، پترول، شپدیس و کرماشا با افت قیمت معامله می‌شوند.


۰۹:۳۲⏰
گروه خودرو با پیشتازی قیمت آغاز به کار کرده است. نمادهای خودرو، خگستر، خساپا، خبهمن و خزامیاد با رشد ۵ درصدی قیمت پرتقاضا دنبال می‌شوند.


۰۸:۵۳⏰
صف خرید
خودرو ۷۵۶ میلیون سهم
خزامیا ۳۷۲ میلیون سهم
خساپا ۳۳۳ میلیون سهم
تاپیکو ۱۵۹ میلیون سهم
تاصیکو ۸۰ میلیون سهم

صف فروش
خبنیان ۱۶۵ میلیون سهم
حگردش ۸۸ میلیون سهم
آبین ۲۸ میلیون سهم

کد خبر 467921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =