حذف دلالان از سفره شب عید تهرانی‌ها

روزهای پایانی سال و ‌ماه اسفند، گوشه‌گوشه شهر به نوعی درگیر استقبال از بهار و سال جدید می‌شود.

به گزارش صدای بورس، روزهای پایانی سال و ‌ماه اسفند، گوشه‌گوشه شهر به نوعی درگیر استقبال از بهار و سال جدید می‌شود. بازارها و مراکز خرید همه مملو از جمعیت برای خرید نوروزی شده و میادین میوه‌ و تره‌بار هم یکی از مراکزی است که ایام آخر سال شلوغ‌ترین روزهای خود را تجربه می‌کند.

تامین کالاهای اساسی مانند، مرغ، گوشت، میوه، آجیل و ... برای ایام عید همواره یکی از مهم‌ترین خریدهای نوروزی شهروندان محسوب شده و با توجه به اینکه امسال شاهد همپوشانی ‌ماه مبارک رمضان و عید نوروز هستیم این مهم، چندبرابر شده است. شهرداری تهران تقریبا از اوایل بهمن‌ماه در سازمان میوه ‌و تره‌بار اقدامات خود را برای توزیع میوه شب عید و کنترل قیمت‌ها آغاز کرده است.

در راستای اجرای سیاست‌های حمایتی دولت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، بازاررسانی مستقیم محصولات کشاورزی از مزرعه تا سفره با حذف واسطه‌های غیرضروری و کاهش فاصله قیمتی از تولید تا مصرف، تفاهمنامه‌ای بین وزارت جهاد کشاورزی و شهرداری تهران با هدف تامین عمده محصولات کشاورزی و مواد غذایی از تولیدکنندگان حوزه کشاورزی و عرضه در غرفه‌های میادین میوه‌ و تره‌بار شهرداری تهران، ارزش آفرینی از پسماندهای تولید شده و سایر زمینه‌های همکاری مشترک منعقد شد.

در ابتدای جلسه انعقاد تفاهمنامه، شهردار تهران گفت: «وزارت جهاد کشاورزی و مدیریت شهری تهران به‌دنبال ایجاد همکاری مشترک با هدف تحقق ایجاد عایدی برای مردم هستند.» علیرضا زاکانی افزود: «ظرفیت‌های خدماتی شهر تهران بر این اساس شکل گرفته که سطح خدمت به شهروندان را رشد دهد؛ اکنون در تهران ۳۰۰ میدان میوه و تره‌بار و بازارچه وجود دارد و برای ارتقای خدمت‌رسانی به مردم، سیاست ما توسعه این ۳۰۰ میدان و بازارچه در سطح محلات شهر است.» زاکانی بیان کرد: «شهرداری تهران آمادگی دارد در حوزه توزیع کالاهای اساسی مانند برنج، گوشت، شکر، روغن و ... با همکاری دولت خدمت‌رسانی ویژه‌ای به شهروندان داشته باشد.» همچنین در ادامه این جلسه، وزیر جهاد کشاورزی گفت: «با تفاهمنامه‌ای که بین سازمان تعاون روستایی و سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری امضا خواهد شد، امیدواریم همکاری مثمرثمرتری داشته باشیم تا حذف واسطه‌ها و ارزان‌سازی غذا در کشور را به‌دنبال داشته باشد.» سیدجواد ساداتی‌نژاد تصریح کرد: «با افزایش بهره‌وری، حذف واسطه‌ها در بازاررسانی و کاهش قیمت محصول را خواهیم داشت. اگر بتوانیم از ظرفیت مساجد و پایگاه‌های بسیج در محلات استفاده کنیم، می‌توانیم محصولات کشاورزی و پروتئینی را به بخش‌های حاشیه‌نشین در شهر برسانیم.

آماده‌باش سازمان میادین میوه ‌و تره‌بار برای شب عید

بعد از تامین کالاهای مورد نیاز در میادین میوه‌ و تره‌بار که توسط یک همکاری مشترک میان دولت و شهرداری تهران قرار است محقق شود، توسعه میادین به‌صورت موقت برای دسترسی آسان و سریع شهروندان به محصولات میادین میوه ‌و تره‌بار یکی دیگر از اقداماتی است که شهرداری تهران برای استقبال از بهار در میادین درنظر گرفته است. پیش‌تر معاون خدمات شهری شهرداری تهران نیز، اقدامات لازم را در حوزه میادین میوه و تره‌بار برای شب عید اعلام کرده بود. حسین نظری بیان کرد: «برای ایام پایانی سال و جهت کمک به بازار و فرایند توزیع اقلام اساسی، میدان‌های موقت در برخی نقاط سطح شهر دایر خواهد شد تا نسبت به توزیع بهتر و دسترس‌پذیری بیشتر اقدام شود.»

در همین راستا، ایوب فصاحت، مدیرعامل سازمان میادین میوه ‌و تره‌بار به همشهری گفت: «برای روزهای آخر سال قرار بود به‌منظور تسهیل دسترسی مردم در ۲۲منطقه جایگاه‌هایی را ایجاد کنیم تا مردم بتوانند کالاهای مورد نیاز خود را خریداری کنند.» او افزود: «بعد از تصمیم‌گیری‌هایی که در استانداری تهران برای شب عید صورت گرفت، قرار شد در ۵جایگاهی که مشخص شده تمامی بخش‌ها مانند اصناف، اتاق بازرگانی، شهرداری و ... فعالیت داشته باشند.» فصاحت ادامه داد: «پراکندگی این ۵نقطه، تمام نقاط پایتخت اعم از مرکز، جنوب، شرق و غرب را شامل می‌شود.»

حذف دلالان از سفره شب عید تهرانی‌ها

منبع:همشهری

کد خبر 467870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =