چه چشم‌اندازی پیش روی بیت‌کوین است؟

کاهش قیمت‌ها امروز نیز در بازار ارزهای دیجیتال ادامه یافت، قیمت بیت‌کوین امروز ۳.۱۹ درصد کاهش یافت و اتریوم نیز امروز ۲.۸۵ درصد ارزان شد.

به گزارش صدای بورس, در اولین روز هفته روند قیمت‌ها در بازار ارزهای دیجیتال نزولی شد، این ریزش قیمت‌ها به رهبری بیت‌کوین، دوج‌کوین و اتریوم اتفاق افتاد؛ ارزش بازار ارزهای دیجیتال تحت تاثیر این ریزش به رقم ۱.۰۶ تریلیون دلار کاهش یافت که نسبت به روز گذشته ۳.۰۹ درصد کاهش داشته‌است، با این حال، حجم معاملات طی ۲۴ ساعت گذشته ۰.۲۹ درصد افزایش یافته‌است و به ۵۶ میلیارد دلار رسیده‌است.

پرطرفدارترین ارز دیجیتال بازار STEPN (GMT) بود، پربازده‌ترین ارز دیجیتال بازار نیز BinaryX (BNX) بود که با ۲۵.۷۶ درصد افزایش به ۰.۲۳۲۲ دلار رسید و در این میان ارز دیجیتال Conflux (CFX) با ۱۹.۶۷ درصد کاهش به ۰.۲۳۱۸ دلار رسید ک بیشترین کاهش قیمت‌ را در بازار ارزهای دیجیتال داشته‌است.

ریزش قیمت‌ها در بازار رمزارز/ چه چشم‌اندازی پیش روی بیت‌کوین است؟

بیت‌کوین دوباره صعود خواهد کرد؟

بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ سختی‌های زیادی را پشت سر گذاشت؛ بیت کوین، بزرگترین ارز رمزنگاری شده جهان، تقریباً ۶۵ درصد از ارزش بازار خود را در کل سال ۲۰۲۲ از دست داد و فعالان این بازار با یک سری اتفاقات ناگوار مانند سقوط Terra Luna غافلگیر شدند.

بیت کوین تا لحظه نگارش این گزارش نتوانسته است در اطراف سطوح ۲۵۰۰۰ دلار باقی بماند. درست پس از رسیدن به ۲۵۰۰۰ دلار، بیت کوین شروع به بازی الاکلنگ و معامله زیر ۲۴۰۰۰ دلار کرد. بیت کوین پس از انتشار صورتجلسات نه چندان دلگرم کننده جلسه ژانویه فدرال (FOMC) از اوج خود کمی عقب نشسته‌است. علاوه بر این، احساسات مختلط نسبت به سیاست پولی فدرال رزرو آمریکا و فعالیت های نظارتی، بیت کوین را در کمین قرار داده است.

در غیر این صورت، بیت‌کوین تا دو روز قبل از آن، برای اولین بار در شش ماه گذشته، به راحتی حدود ۲۵۰۰۰ دلار معامله می شد، در واقع، طی هفته گذشته بیت کوین رشد قابل توجهی را نشان داده و تقریباً ۱۴ درصد افزایش یافته است. اکنون، سرمایه گذاران طرفدار بیت کوین مشتاقانه منتظر سودهای بیشتر هستند و به دنبال تثبیت آن در بیش از سطح ۳۰۰۰۰ دلار هستند.

لازم به ذکر است که قیمت بیت کوین پس از عبور از سطوح مهم ۱۶۸۰۰ دلار سیگنال های مثبتی را ارائه کرده‌است و میانگین متحرک ساعتی همگرایی/واگرایی (MACD) در منطقه خنثی است، RSI ساعتی (شاخص قدرت نسبی) برای بیت‌کوین در ۶۰ سطح و سطوح پشتیبانی این رهبر بازار رمزارز ۲۳۰۰۰ دلار و سطوح مقاومت آن ۲۲۹۰۰ دلار است.

به گزارش خبرآنلاین,یکی از دلایلی که کارشناسان درباره بیت کوین خوش بین هستند این است که سال آینده، ۲۰۲۴، سالی برای رویداد نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین است. این رویداد هر چهار سال یکبار اتفاق می افتد که در آن پاداش بیت کوین به استخراج کنندگان آن به نصف کاهش می یابد. این رویداد به طور کلی برای قیمت بیت کوین مثبت تلقی می شود، زیرا نصف شدن به کاهش عرضه کمک می کند. از نظر تاریخی، نصف شدن نشانه بسیار خوبی برای افزایش شتاب در قیمت بیت کوین بوده است.

کد خبر 467855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =