لحظه به لحظه با بازار دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱

بورس تهران آخرین روز کاری بهمن ماه را متعادل و مثبت پشت سر گذاشت و شاهد رشد نماگرهای اصلی تالار شیشه‌ای بودیم. شاخص کل با رشد ۸۶۱۱ واحدی معادل ۰.۵۶ درصد، عدد یک میلیون و ۵۳۳ هزار واحدی را ثبت کرد و پایین‌تر از میانه کانال ۱.۵ میلیون واحدی باقی ماند. شاخص کل هم‌وزن که نماینده سهام متوسط و کوچک بازار است، شرایط مشابهی داشت و با رشد ۰.۴ درصدی همراه شد. همچنین شاهد خروج ۲۷۲ میلیارد تومان پول از بازار سهام بودیم.

۱۲:۳۸⏰
شاخص کل با ۶۰،۸۹۶ واحد رشد به کار خود پایان داد.


۱۱:۴۷⏰
اکنون تعداد صف‌های خرید بازار به بیش از ۲۵۰ نماد رسیده است. در حالی که فقط ۳۶ صف فروش در بازار دیده می‌شود.


۱۱:۳۹⏰
ارزش معاملات خرد تا به این لحظه در ۶۱۰۰ میلیارد تومان می‌باشد.


۱۱:۳۵⏰
یک ساعت به پایان بازار باقی مانده است. ارزش معاملات خرد به ۴,۹ همت رسیده و تا کنون بیش از ۷۷۰ میلیارد تومان سرمایه خرد به بازار تزریق شده است. رشد شاخص کل به بیش از ۵۵ هزار واحد و صعود شاخص هم‌وزن به بیش از ۱۴ هزار واحد رسیده است.


۱۱:۲۹⏰
نمادهای گروه بانکی بر خلاف چند روز گذشته روز خوبی را سپری می‌کنند. نمادهای دی و وتجارت و وپاسار خریدارانشان را صف‌نشین کرده‌اند.


۱۱:۲۸⏰
خریداران نمادهای شپنا، شتران، شسپا، شاوان از گروه پالایشی به صف نشسته‌اند.


۱۱:۱۰⏰
ارزش معاملات خرد از ۵۰۰۰ میلیارد تومان عبور کرد.


۱۱:۰۲⏰
در نیمه اول بازار حقیقی‌ها بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه به پای بازار ریختند. در حالی که تراز پول خرد صندوق‌های با درآمد ثابت قابل معامله در بازار بیش از یک همت منفی است. دیروز هم شاهد خروج نسبتاً سنگین پول خرد از این صندوق‌ها بودیم؛ رقمی بالغ بر۹۲۰ میلیارد تومان.


۱۰:۵۹⏰
در گروه خودرو، خگستر، خساپا و ورنا پرتقاضا و روبه بالا دنبال می‌شوند و همچنین خزامیاد، خنصیر و خمحرکه با صف خرید روبه‌رو شده‌اند.


۱۰:۵۷⏰
نمادهای گروه فلزات با روندی مثبت و پرتقاضا معامله می‌شوند. فولاد، فملی، فخوز، فاسمین و فسرب با رشد ۷ درصدی صف خرید دارند و ذوب، فلوله و فمراد در محدوده حداکثری قیمت دادوستد می‌شوند.


۱۰:۴۹⏰
طی نیمه نخست بازار حقیقی‌ها بیش از همه کدام سهم‌ها را خریدند؟ فولاد، شتران، فخوز، شپنا، شبندر، فزر، کالا، چکارن، شپدیس، کویر، وغدیر و ذوب
عمده‌ترین فروش‌های حقیقی به حقوقی نمادهای وساخت و وتجارت بودند.


۱۰:۲۵⏰
تقریباً همه نمادهای پالایشی یا صف خرید هستند یا در آستانه صف شدن قرار دارند. اکنون شراز در قیمت ۱,۳۵۰ تومان، شاوان با قیمت ۱,۹۹۲ تومان و شتران در قیمت ۴۰۷ تومان صفوف خرید کم حجمی را تجربه می‌کنند.


۱۰:۱۱⏰
گروه بانکی هم امروز پرتقاضا و رو به بالاست. فعلاً از بین بانکی‌ها فقط سامان صف خرید است، اما سایر بانکی‌ها نیز عمدتاً با تقاضای بالایی همراهند.


۱۰:۱۱⏰
شاخص کل با افزایش بیش از ۴۱ هزار واحدی به ۱ میلیون و ۵۷۵ هزار واحد رسیده و شاخص هم‌وزن با رشد بیش از ۱۰ هزار واحدی همراه بوده است.


۰۹:۵۳⏰
تعداد صفوف خرید بازار به ۱۵۰ افزایش یافته است. جریان ورود نقدینگی حقیقی به بازار همچنان ادامه دارد. تراز پول خرد بازار اکنون به مثبت ۳۷۰ میلیارد تومان رسیده است.


۰۹:۴۶⏰
دارایکم با قیمت ۱۱۴۳۰ تومان رشد بیش از ۶ درصدی داشته و پالایش با قیمت ۱۲۰۵۵ تومان افزایش بیش از ۵ درصدی را نشان می‌دهد.


۰۹:۴۲⏰
با گذشت چهل دقیقه از شروع داد و ستدهای امروز، ارزش معاملات خرد به ۲ همت رسید. حقیقی‌ها تا کنون بالغ بر ۲۷۰ میلیارد تومان سرمایه وارد بازار کردند.
تا این لحظه بیشترین معاملات روی نمادهای فولاد، فخوز، غدانه، فملی، خزامیا، شتران، فزر، شستا، شپنا و چکارن انجام شده که همگی آنها بجز غدانه مثبت هستند و در نزدیکی آستانه مجاز قیمت روزانه خود دنبال می‌شوند.


۰۹:۴۱⏰
فرآورده‌های نفتی تماماً سبزرنگ معامله می‌شوند.


۰۹:۳۳⏰
اکنون ۱۰۴ نماد دارای صف خرید هستند. در حالی که تعداد صفوف فروش بازار فقط ۲۹ است. مشارکت حقیقی‌ها در بخش خرید حدود ۸۴ درصد است و سهم آنها از فروش به کمتر از ۷۰ درصد می‌رسد.


۰۹:۲۵⏰
تا اینجای بازار، ارزش معاملات خرد به حدود ۱,۲ همت رسیده و حدود ۲۰۰ میلیارد تومان نقدینگی از سوی حقیقی‌ها به بازار تزریق شده است. شاخص کل بیش از ۲۶ هزار واحد و شاخص هم‌وزن بالغ بر ۴ هزار واحد بالا رفتند. فولاد، فملی، شستا، شپنا، فخوز، شبندر و شتران بیشترین سهم را در بالا کشیدن شاخص دارند.


۰۹:۲۴⏰
در گروه خودرو و ساخت قطعات به جز نمادهای خبنیان و خعمرا، سایر نمادها یکدست سبزپوش و پرتقاضا دنبال می‌شوند.


۰۹:۲۳⏰
معاملات پتروشیمی‌ها با رنگ سبز غالب شروع شد.


۰۹:۲۰⏰
بازار امروز با بهبود تقاضا نسبت به روزهای قبل آغاز شد. البته در معاملات دیروز هم رگه‌هایی از بهتر شدن وضعیت تقاضا و چرخش نقدینگی به سمت نمادهای فلزی دیده شد. این روند امروز هم ادامه یافته است.

کد خبر 467549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =