بانک مسکن اموال مازادی برای فروش ندارد

سرپرست بانک مسکن در حاشیه مراسم افتتاح پروژه ۲۳۵ واحدی نگین دولت‌آباد، در پاسخ به پرسش خبرنگار صدای بورس در مورد اقدامات بانک مسکن در راستای مصوبه مولدسازی دولت گفت: بانک مسکن اموال مازادی برای فروش ندارد.

به گزارش صدای بورس، علی عسگری با اشاره به اینکه این موضوع به تأیید بانک مرکزی نیز رسیده است، افزود: در همین راستا برنامه‌ای برای فروش برخی از اموال تملیکی بانک مسکن در دستور کار است، اما در مجموع از نظر شاخص‌های بانکی، نسبت دارایی‌های بانک مسکن به گونه‌ای نیست که مازاد اموال داشته باشد.

سرپرست بانک مسکن در ادامه، با اشاره به روند پرداخت تسهیلات به پروژه نهضت ملی مسکن اظهار داشت: تا کنون ۲۱۰ هزار واحد قرارداد به ارزش ۷۲ هزار میلیارد تومان منعقد شده است که بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان آن متناسب با پیشرفت پروژه‌ها از محل آورده مردم و سهم‌الشرکه‌ بانک برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن به پیمانکاران پرداخت شده است.

وی ابراز امیدواری کرد تا مهر ماه سال آینده، تعهد نهضت ملی مسکن برای سال دوم عملیاتی شود.

عسگری با بیان اینکه تا کنون ۴۶۰ هزار متقاضی در بانک مسکن ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: از این میزان، ۲۱۰ هزار مورد به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است و حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار متقاضی نیز در دفترخانه هستند. مابقی نیز یا مراجعه نکرده‌اند و یا در حال تکمیل پرونده هستند، اما اکثریت متقاضیانی که به مرحله انعقاد قرارداد رسیده‌اند، اقساط اول و دوم سهم‌الشرکه خود را پرداخت کرده‌اند و حتی برخی نیز اقساط سوم و چهارم خود را پرداخته‌اند، زیرا تعدادی از پروژه‌ها پیشرفت‌های فیزیکی بالای ۷۰ درصد دارند.

سرپرست بانک مسکن همچنین در مورد اقدامات بانک مسکن برای خروج از بنگاهداری گفت: تعدادی از شرکت‌های زیرمجموعه بانک مسکن عمدتاً شرکت‌های ساختمانی هستند که در جهت سیاست‌های دولت فعالیت می‌کنند و یکی از اقدامات شرکت‌های زیرمجموعه بانک مسکن نیز ساخت و تأمین سرمایه پروژه ۲۳۵ واحدی نگین دولت‌آباد است که منابع مالی آن از طریق آورده مردم و بورس تأمین شده است. همچنین تعداد دیگری از شرکت‌های بانک مسکن در بازار سرمایه حضور دارند که وظیفه آنها تأمین مالی و بازاریابی است و فعالیت تولیدی و تجاری ندارند.

عسگری درباره میزان واریزی به صندوق ملی مسکن از محل اقساط مسکن مهر نیز اظهار داشت: در همین راستا صندوق ملی مسکن تشکیل و اساسنامه آن به تصویب رسیده است و حسابی نیز برای واریز این منابع تعیین و کد شناسایی برای صندوق ثبت شده است و حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان به حساب صندوق ملی مسکن منتقل شده است. ضمن اینکه هیئت امنای صندوق نیز تشکیل شده و در حال طی فرآیندهای کاری مربوطه است. بنابراین با توجه به اینکه مقدمات و چارچوب کلی اساسنامه صندوق انجام شده، به زودی فعالیت‌های خود را در قالب سیاست‌های وزارت مسکن و شهرسازی آغاز خواهد کرد.

کد خبر 467312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =