دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی:نمی‌توانیم تمام تقاضای پروازهای نوروز را پوشش دهیم!

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به افزایش سفرها در نوروز ۱۴۰۲ گفت که به دلیل افزایش تقاضا و کمبود ناوگان نمی‌توانیم تمام تقاضاهای بازار را پوشش دهیم.

به گزارش صدای بورس,مقصود اسعدی سامانی با بیان اینکه به‌طور میانگین سالانه ۱۸ میلیون مسافر از طریق هواپیما جابه‌جا می‌شوند، گفت: آمار سالنامه وزارت راه نشان می‌دهد که از میان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون سفر از طریق شقوق مختلف حمل‌ونقل، ۱۸ میلیون از طریق هوایی انجام شده است، یعنی یک درصد مردم از هواپیما استفاده می‌کنند، البته ممکن است آمار سفرها در بعضی سال‌ها کمتر یا بیشتر باشد اما میزان درصد در همین حد است.

وی با بیان اینکه ظرفیت ناوگان هوایی کشور که افزایشی نیست و روند کاهشی دارد، گفت: از آنجایی که شرایط بیماری کرونا کاهش پیدا کرده و کم‌کم به حالت عادی قبل از کرونا برمی‌گردیم، تقاضا برای سفر در شقوق مختلف حمل‌ونقلی در نوروز ۱۴۰۲ زیاد خواهد بود و در بخش هوایی هم تقاضا افزایش پیدا خواهد کرد؛ اما با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد پاسخگوی کل تقاضای بازار نخواهیم بود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در پاسخ به اینکه آیا مشخص شده قیمت بلیت‌ها چه زمانی تغییر می‌کند، گفت که تغییر قیمت‌ها باید توسط ستاد تنظیم بازار تایید شود.

به گزارش ایسنا,اسعدی سامانی پیش از این هم گفته بود که حمل و نقل هوایی یک درصد حمل ونقل کشور را به خود اختصاص داده است، درحالی که عمده مسافران از مدیران و قشر برخوردار هستند و فشار برای عدم افزایش قیمت هم عمدتا از کسانی است که بیشترین سهم را در حمل و نقل هوایی دارند؛ اما فشاری که روی متعادل نشدن قیمت بلیت وارد می‌شود ضررش متوجه کل مردم است.

کد خبر 467299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =