کاهش تولید روسیه نتوانست بازار را نجات دهد

قیمت نفت صبح روز دوشنبه در حالی کاهش یافت که بازار در حال آماده شدن برای گزارش آمریکا از رکود اقتصادی این کشور است.

به گزارش صدای بورس، قیمت نفت خام هفته را با کاهش آغاز کرد زیرا معامله گران منتظر آخرین قرائت تورم از سوی ایالات متحده و قیمت های بازار در برنامه های اعلام شده روسیه برای کاهش نیم میلیون بشکه ای تولید نفت هستند.

اداره آمار کار آمریکا فردا گزارش شاخص قیمت مصرف کننده خود را برای ژانویه منتشر می کند، اما تجدید نظر در ارقام دسامبر منتشر شده در جمعه گذشته نشان داد که CPI برای آخرین ماه سال ۲۰۲۲ به جای کاهش همانطور که در ابتدا توسط BLS گزارش شده بود، در واقع افزایش یافته است.

بر اساس نظرسنجی رویترز، نرخ ماه ژانویه توسط تحلیلگران ۰.۴ درصد است.

سقوط قیمت‌ها در بازار نفت/ کاهش تولید روسیه نتوانست بازار را نجات دهد

علاوه بر نگرانی‌ها در مورد تورم ایالات متحده و تأثیر آن بر تقاضای نفت، معامله‌گران نیز منتظر اخبار فدرال رزرو در این هفته هستند.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد OANDA به رویترز گفت: "قیمت های نفت خام در حال کاهش است زیرا معامله گران انرژی چشم انداز تقاضای نفت خام بالقوه تضعیف شده را پیش بینی می کنند، زیرا یک گزارش تورم محور می تواند فدرال رزرو را مجبور کند سیاست های خود را با شدت بیشتری پیش ببرد."

در همین حال، اعلام کاهش تولید روسیه، که به افزایش قیمت نفت در هفته گذشته کمک کرد، روند خود را طی کرد و تحلیلگران اشاره کردند که چنین کاهشی قبلاً قیمت گذاری شده بود.

ING در یادداشتی به نقل از Investing.com نوشت: ضعفی که امروز در قیمت‌ها در اوایل صبح امروز شاهد آن هستیم، احتمالاً نشان‌دهنده این است که بازار متوجه می‌شود که این کاهش‌ها تا حد زیادی در قیمت‌گذاری هفته گذشته پیش‌خور شده بودند.

به گزارش خبرآنلاین,در زمان نوشتن این مقاله، نفت خام برنت ۸۵.۵۶ دلار در هر بشکه معامله می شد و وست تگزاس اینترمدیت با ۷۸.۸۵ دلار در هر بشکه معامله می شد که هر دو نسبت به روز جمعه حدود یک درصد کاهش داشتند.

کد خبر 467262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =