قیمت نجومی برای ظرفشویی ایرانی

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اظهار داشت: اخیرا ۷ شرکت قیمت کالاهای خود را افزایش داده‌اند اما هنوز لیست خود را اعلام نکرده‌اند یا در سازمان ۱۲۴ نمی‌گذارند. برای نمونه یک شرکت از هفته گذشته ۳۵ درصد بر قیمت کولر افزود تا نسبت به تابستان امسال افزایش قیمت ۵۰ درصدی داشته باشد. چرا هیچ نهادی سراغ این شرکت نمی‌رود تا دلیل آن را جویا شوند.

به گزارش صدای بورس,اکبر پازوکی در مورد آخرین وضعیت فروش لوازم خانگی اظهار داشت: بازار در رکود است. اخیرا نیز چون شرکت‌ها نتواستند افزایش قیمت داشته باشند روی به اقدامات دیگر آورده‌اند مثلا برخی شرکت‌ها درصد تخفیف خود یا هزینه حمل و نقل را حذف کرده‌اند.

وی ادامه داد: وقتی قیمت دلار و مواد اولیه نوسان دارد تولیدکننده تبدیل به «فروشنده پشیمان» میشود، یعنی نمی‌تواند اجناس را جایگزین کند. از سوی دیگر در سمت عرضه نیز مردم توان خرید ندارد و روی به تهیه اجناس بصورت قسطی آورده‌اند که البته عواقب آن را بعدا متوجه خواهند شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با تایید افزایش قیمت لوازم خانگی اظهار داشت: متاسفانه برخی شرکت‌ها لیست قیمت‌ کالاهای خود را ارائه نمی‌کنند اما افزایش نرخ را اعمال می‌کنند که در این شرایط فروشنده تبدیل به کتک‌خور معامله شده و به نوعی این افزایش را برای او می‌دانند. نمی‌دانم چرا سازمان حمایت از مصرف کنندگان و وزارت صمت ورود نمی‌کند؟ اگر قرار بر افزایش قیمت کالاهاست باید در سامانه ۱۲۴ درج شود یا اگر نرخ مواد اولیه افزایش داده چرا سازمان حمایت بصورت رسمی مجوز افزایش قیمت نمی‌دهد تا مردم از سردرگمی خارج شوند.

وی افزود: اخیرا ۷ شرکت قیمت کالاهای خود را افزایش داده‌اند اما هنوز لیست خود را اعلام نکرده‌اند یا در سازمان ۱۲۴ نمی‌گذارند. برای نمونه یک شرکت از هفته گذشته ۳۵ درصد بر قیمت کولر افزود تا نسبت به تابستان امسال افزایش قیمت ۵۰ درصدی داشته باشد. چرا هیچ نهادی سراغ این شرکت نمی‌رود تا دلیل آن را جویا شوند.

پازوکی خاطرنشان کرد: اوایل سال جاری، قیمت کالاها بصورت رسمی ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافت و حالا دوباره ۱۰ تا ۱۵ درصد اینبار بصورت غیررسمی افزایش دادند. بنابراین در مجموع از اوایل سال جاری قیمت لوازم خانگی ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش نرخ داشته‌اند. در این شرایط فروشندگان در حال نابودی هستند و باید ماشین شخصی خود را فروخته تا از جنس واحد خود کم نیاورد.

وی با انتقاد از قیمت کالاهای داخلی اظهار داشت: فروشندگان تمام اقدامات در راستای حمایت از تولید ایرانی را انجام داده‌‍اند، برای نمونه سر در واحد خود را تغییر داده یا خریدار کالاهای خارجی را ترغیب به خرید جنس ایرانی کردیم. اما این اقدامات به چه قیمتی شد؟ آیا رقابت عادلانه شد؟ الان یک ظرفشویی ایرانی زیر ۱۹ میلیون تومان در بازار وجود ندارد، آیا با حقوق کارمندی می‌توان آن را خریداری کرد؟

به گزارش ایلنا,پازوکی در مورد تشخیص کالاهای قاچاق نیز گفت: خریداران میتوانند از طریق شناسه یا کد رهگیری روی کالا و همچنین سامانه جامع گارانتی نسبت به قاچاق بودن با نبودن آن مطلع شوند.

کد خبر 467162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =