لحظه به لحظه با بازار یکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱

بورس تهران پس از گذشت سه هفته از آغاز بهمن‌ماه، سرانجام شاهد ثبت کندل مثبت هفتگی بود. شاخص کل بورس در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته به عدد یک میلیون و ۵۵۸ هزار واحد رسید و در مقایسه با هفته قبل از آن، بازدهی ۰.۰۴ درصدی را ثبت کرد. در سوی دیگر بازار، شاخص فرابورس نیز همسو با شاخص کل حرکت کرد و با رشد ۰.۱ درصدی به تراز ۲۰ هزار و ۲۷۹ واحدی رسید. اما شاخص هم‌وزن مسیری برخلاف این دو شاخص پیش گرفت و با کاهش ۰.۴۸ درصدی، در ارتفاع ۲۰ هزار و ۲۷۹ واحدی ایستاد.

۱۲:۴۰⏰
هر چند بازار سهام اولین روز معاملاتی خود در هفته پایانی بهمن ماه را در بی‌خبری گذراند، اما خریداری هم در کلیت بازار دیده نشد و شاهد افت قیمت و برتری فروشندگان بودیم. در نهایت بازار بورس تهران با افت بیش از ۱۲ هزار واحد در سطح ۱ میلیون و ۴۵۴ هزار واحد قرار گرفت. نماگر کل نیز افت بیش از ۴۷۰۰ واحد را تجربه کرد.


۱۲:۲۲⏰
در حالی به پایانی بازار امروز نزدیک می‌شویم که اگرچه طی نیم ساعت اخیر طرف تقاضا کمی تقویت شد و تعداد نمادهای مثبت اندکی افزایش یافت، اما همچنان قدرت در دست فروشندگان قرار دارد و بازار با برتری عرضه‌کنندگان رو به اتمام است.


۱۲:۲۲⏰
ذوب، فخوز، کیمیا و فمراد از گروه فلزات با رشد قیمت معاملات سبزی دارند، در حالی که فملی، فروژ، وسدید، فلوله و فسرب با افت قیمت همراه هستند.


۱۲:۱۲⏰
کاما هم به آهستگی رو به بالا در حرکت است. فعلاً این نماد بورسی خود را از ۷۳۱ تومان تا ۷۵۰ تومان ۳,۳ درصد منفی ارتقا داده است.


۱۱:۴۳⏰
در حالی که حدود ۴۰ دقیقه به پایان زمان بازار امروز باقی مانده، تعداد نمادهای مثبت به ۱۹۵ افزایش یافته است. در دقایق اخیر، مشارکت حقیقی‌ها در بخش فروش یک درصد کاهش یافته، اما سهم آنها از خریدها همان ۷۵ درصد است.


۱۱:۳۱⏰
در گروه سیمانی فضای معاملات متعادل و منفی است. نمادهای سبهان و سیلام با افت ۵ درصدی قیمت دست به دست می‌شوند و سبزوا، ساراب و سصفها با رشد قیمت با تقاضای نسبتاً خوبی معامله می‌شوند.


۱۱:۲۰⏰
در دقایق اخیر، خمحرکه را از ۴۸۵ تومان تا ۵۰۹ تومان خریدند و این نماد را از محدوده منفی وارد مدار مثبت کردند. خبهمن هم سعی دارد خود را به صفر تابلو برساند.


۱۱:۰۴⏰
حدود دو ساعت از معاملات امروز سپری شد؛ ارزش معاملات خرد کمتر از ۱,۸ همت، تراز پول خرد منفی ۲۰۵ میلیارد تومان.
یعنی هر دقیقه تنها حدود ۱۵ میلیارد تومان معامله در بازار سرمایه انجام گرفته که به ازای هر دقیقه نزدیک به ۲ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار خارج شده است.
سهم حقیقی‌ها از کل خریدها ۷۵,۵ درصد و از کل فروش‌ها ۸۷ درصد است.


۱۰:۵۴⏰
تا اینجای بازار، شاخص کل ۹ هزار و ۶۶۳ واحد کاهش یافته و به محدوده یک میلیون و ۵۴۸ هزار واحد رسیده است و نمادهای فملی، شپدیس، شپنا، فارس، شستا، فولاد و نوری بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. شاخص هم‌وزن هم با افت حدود ۳ هزار و ۶۰۰ واحدی به محدوده ۴۸۱ هزار واحد عقب‌نشینی کرده است.


۱۰:۵۲⏰
تا اینجا بیشترین معاملات در نمادهای اردستان، دی، گدنا، خگستر، وآتوس، بشهاب، فارس، فولاد، شپنا و شتران انجام شده است. به جز وآتوس و بشهاب سایر نمادهایی که در لیست ۱۰ نماد پرارزش نیمه نخست بازار قرار دارند، منفی هستند.


۱۰:۴۱⏰
تقریباً یک سوم نمادهای مثبت صف خرید هستند. حدود ۱۹۰ میلیارد تومان سرمایه پست این صفها منتظر عرضه هستند. بیشترین صفوف مربوط به نمادهای غنوش، خفولا، شپلی، چکارن و لازما است.


۱۰:۴۰⏰
اکثر نمادهای گروه غذایی با عقب‌نشینی خریداران در محدوده منفی تابلو فشار فروش دارند. در این گروه، غنوش، غگز و غفارس با رشد ۵ درصدی قیمت پرتقاضا دنبال می‌شوند.


۱۰:۱۳⏰
تا اینجا ارزش معاملات خرد حدود ۱,۱ همت، تراز پول خرد منفی ۱۰۰ میلیارد تومان، مشارکت حقیقی‌ها در بخش خرید ۷۸,۸ درصد و در بخش فروش ۸۷,۸ درصد است. تعداد نمادهای مثبت به کمتر از ۱۶۰ رسیده، اما تعداد و ارزش صفوف خرید به ترتیب به ۴۶ نماد و ۱۸۵ میلیارد تومان افزایش یافته است.


۱۰:۰۰⏰
بیشترین حجم معاملات
شستا ۹۳ میلیون سهم
خگستر ۵۹ میلیون سهم
وساخت ۵۷ میلیون سهم
خبهمن ۴۹ میلیون سهم
ذوب ۴۲ میلیون سهم


۱۰:۰۰⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۱,۵۵۲,۷۰۲
۵۳۷۸ واحد منفی
ارزش بازار ۵۷,۱۱۵,۲۷۰ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۱۱,۷۶۶ میلیارد ریال
حجم معاملات ۱.۴۵۷ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
فملی ۱۰۸۷ واحد منفی
شپنا ۵۶۸ واحد منفی
شپدیس ۵۴۹ واحد منفی
فولاد ۴۳۲ واحد منفی
شستا ۳۵۵ واحد منفی
شتران ۳۳۶ واحد منفی
شبندر ۱۸۲ واحد منفی


۱۰:۰۰⏰
گروه بانکی از منفی بودن بازار بی‌نصیب نمانده و نمادهای دی، وسالت و وسینا در نبود وتجارت، وبملت و وپاسار با فشار فروش همراه هستند.


۰۹:۴۷⏰
در گروه انبوه‌سازی، وساخت، ثفارس و ثعمرا در محدوده حداقلی قیمت درگیر عرضه‌ها هستند. در این میان، وتوس و ثرود با رشد ۴ درصدی قیمت مورد توجه قرار گرفته‌اند.


۰۹:۳۸⏰
در گروه پالایشی‌ها، نمادهای پترول، شپدیس، شلرد و شپترو با افت ۲ درصدی و شفن، کرماشا، کلر و شفارس با افت ۴ درصدی قیمت معامله می‌شوند.


۰۹:۲۶⏰
پالایشی‌ها با لباس قرمزرنگ معاملات خود را آغاز کردند.


۰۹:۱۶⏰
گروه خودرو در غیاب خودرو، خساپا و خاور معاملات سرخی دارند. خگستر، ورنا و خبهمن با افت ۲ درصدی قیمت دادوستد می‌شوند.


۰۹:۱۵⏰
شاخص کل با کاهش ۷۰۰ واحدی متأثر از فارس، فملی، شپنا، وساخت و شپدیس آغاز شده است.


۰۹:۱۳⏰
نخستین روز معاملاتی از هفته پایانی بهمن ماه با سرخپوشی ۶۷ درصد از نمادها آغاز شد. مانند روزهای اخیر حجم معاملات اندک است و بازار به کندی پیش می‌رود.


۰۸:۵۵⏰
وضعیت بازار در مرحله پیش گشایش

۵۴ صف خرید، ۳۲۰ میلیارد تومانی
به صدرنشینی لازما، بشهاب، شپلی، خعمرا و لسرما

۳۵ صف فروش، ۳۹۰ میلیارد تومانی
به صدرنشینی خبنیان، وسالت، خکاوه، شپترو و فنفت

کد خبر 467104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =