اصطلاحات کلیدی برای آشنایی کودکان با دنیای اقتصاد و پول

در این مقاله میخواهیم بدانیمABCDE مخفف چه کلماتی است.

صدای بورس - مهراز حبیبی، بسیاری از کودکان از مرحله ای عبور می کنند که می فهمند پول چیست و چقدر می تواند قدرتمند باشد. بسیاری از ما، صادقانه بگوییم، هرگز این مرحله را ترک نمی کنیم: یادگیری در مورد پول سرگرم کننده است و دانستن نحوه استفاده خوب از آن احساس بسیار خوبی دارد.

والدین و معلمانی که می‌خواهند بچه‌ها بتوانند به خوبی از پول استفاده کنند، به امور مالی شخصی روی می‌آورند تا تمام روش‌های کارکرد پول در دنیای ما را بیاموزند. درک چگونگی کسب درآمد، پس‌انداز، خرج کردن و تقسیم پول به ما کمک می‌کند تا انتخاب‌های خوبی داشته باشیم.

شروع در دنیای امور مالی شخصی، حتی در بزرگسالی، ممکن است زیاد به نظر برسد، اما وقتی آن را به قطعات کوچک‌تر تقسیم کنیم، یادگیری آن آسان‌تر می‌شود. در اینجا برخی از اصطلاحات رایج پول آورده شده است که می تواند به شما کمک کند تا مکالمات خوبی در مورد پول با بچه ها داشته باشید.

APR

نرخ درصد سالانه

APR مخفف «نرخ درصد سالانه» است و هزینه قرض گرفتن پول از مکانی مانند بانک است. بیشتر اوقات، نرخ درصد سالانه بابت پولی است که مثلا به عنوان وام، قرض گرفتید و آن چیزی نیست که فقط یک بار و به صورت یکجا پرداخت کنید. درعوض، می توانید هر ماه آن را به صورت قسط پرداخت کنید.

APR مهم است زیرا عددی است که به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که از چه کسی پول قرض کنید. اگر بانک 1 دارای 10% نرخ درصد سالانه باشد اما بانک 2 دارای20% نرخ درصد سالانه باشد، وام گرفتن از بانک 1 برای شما ارزانتر خواهد بود.

چرا این اصطلاح مهم است؟

درک چگونگی جریان پول از طریق بانک ها، ورود به عنوان پس انداز و خروج وام، به بچه ها کمک می کند تا بفهمند چرا پس انداز اهمیت دارد. هنگامی که آنها برای خرید بزرگ به وام نیاز دارند، دانستن اصول APR می تواند به آنها کمک کند تا بفهمند که قرض گرفتن پول برای پرداخت چیزی، آن را گرانتر از چیزی که برای خرید آن و بردن آن به خانه می پردازند، تبدیل میکند.

Banking

بانکداری

بانکداری کاری است که وقتی به پول خود نیاز ندارید، در بانک آن را نگه داری می کنید ، در صورت نیاز پول خود را از آن خارج و خرج می کنید و یا حتی گاهی وام می گیرید. بانک ها شرکت هایی هستند که پول را نگه می دارند، وام می دهند و با آن کار می کنند. به عنوان مثال، آنها به شما و والدینتان اجازه می دهند پول قرض کنید و مجبور می شوید کمی اضافی به نام بهره بپردازید، همانطور که شما بازپرداخت می کنید. هنگامی که پول خود را نزد آنها پس انداز می کنید، از آن پول برای خرید چیزهایی استفاده می کنید یا از بانک ها وام می گیرید، به آن "بانکداری" می گویند.

بانک‌ها نیز پول شما را برای شما ذخیره می‌کنند و به شما اجازه می‌دهند از پول برای خرید چیزها استفاده کنید. اما به جای اینکه برای دریافت پول به بانک بروید تا بتوانید چیزهایی بخرید، بانک به شما یک کارت عابر بانک می دهد که می توانید از آن برای پرداخت پول استفاده کنید. کارت عابربانک به پولی که بانک برای شما پس انداز می کند مرتبط است - این به عنوان "حساب" شما نیز شناخته می شود. هر زمان که از کارت استفاده می‌کنید، بانک می‌داند و هزینه‌های شما را از حسابتان کم می‌کند.

گاهی اوقات بانک به شما سود می پردازد تا اجازه دهید پول شما را با آنها پس انداز کند. سودی که بانک به شما می پردازد مانند یک هدیه کوچک برای تشکر از اینکه به آنها اجازه ذخیره پول شما را داده اید است.

بانک با گرفتن پول از برخی افراد و دادن پول به دیگران، به همه کمک می کند تا کاری را که در حال حاضر می خواهند با پول انجام دهند.

حتی انواع مختلفی از بانک ها وجود دارد، از بانک های بزرگ که در سراسر جهان کار می کنند تا بانک های کوچک که فقط در شهر شما شعبه دارند.

چرا این اصطلاح مهم است؟

بانک ها با بزرگ شدن بچه ها نقش فزاینده ای برای بازی خواهند داشت، اما درک کاری که آنها انجام می دهند می تواند کمی دلهره آور باشد، به خصوص که آنها از بسیاری از کلمات خاص بانکی استفاده می کنند. دانستن اینکه آنها شرکت هایی هستند که به مردم این امکان را می دهند تا پول خود را بگذارند و سود کسب کنند و همچنین امکان این که مردم بتوانند برای دریافت وام و پرداخت سود به آنجا مراجعه کنند، می تواند به آنها کمک کند تا نقش بانک را در آینده مالی خود ببینند.

Credit Score

امتیاز اعتباری

بانک ها در یک زمان فقط پول زیادی برای قرض دادن به مردم دارند و بسیاری از مردم می خواهند برای خرید وسایلی مانند ماشین و خانه پول قرض کنند. چگونه می توانند تصمیم بگیرند که این پول را به چه کسی قرض دهند؟ یکی از راه‌ها امتیاز اعتباری است که به بانک‌ها نشان می‌دهد چقدر ریسک وام دادن متعلق به شما است.

وقتی کارهایی را انجام می دهید که وام دهندگان دوست دارند ببینند، مانند پرداخت به موقع صورت حساب ها در صورت داشتن وام یا کارت اعتباری، امتیاز اعتبار افزایش می یابد. زمانی که شما وامی را پس نمی‌دهید یا دیر بازپرداخت می‌کنید، کاهش می‌یابند.

مثل نمرات مدرسه به این موضوع فکر کنید: اگر فردی در امتحان ریاضی نمره A گرفت در حالی که فرد دیگری نمره D گرفت، می‌خواهید از چه کسی در ریاضیات کمک بگیرید؟ احتمالاً شخصی که A را دریافت کرده است. وقتی وام دهندگان نمره اعتباری بالایی می بینند فکر می کنند، "این کسی است که قطعاً پولی را که بدهی دارد به ما پس می دهد!"

وقتی کسی را می بینند که امتیاز اعتباری پایینی دارد، از خود می پرسند که آیا آن شخص قادر به بازپرداخت آنها خواهد بود یا خیر. نمرات اعتباری پایین به این معنی نیست که شما هرگز نمی توانید پول قرض کنید یا فرد خوبی نیستید - گاهی اوقات امتیازات اعتباری پایین به دلیل بدشانسی اتفاق می افتد - اما ممکن است به این معنی باشد که بانک ها کمی نگران هستند که به شما پول قرض دهند. .

این ممکن است برای افرادی که نمرات اعتباری پایینی دارند ناراحت کننده به نظر برسد، اما خبر خوب این است که درست مانند فردی که در آزمون ریاضی نمره D گرفته است می تواند درس بخواند و دفعه بعد نمره بهتری بگیرد، نمرات اعتباری نیز می تواند افزایش یابد. پرداخت به موقع صورتحساب ها و قرض گرفتن پولی که می توانید بازپرداخت کنید، بخش های کلیدی افزایش آن امتیاز اعتباری است.

چرا این اصطلاح مهم است؟

امتیازات اعتباری ممکن است برای بچه‌ها مهم نباشد، اما می‌توانند راهی برای تقویت این انتخاب‌های مالی باشند، زیرا تصمیم‌گیری در مورد کارت‌های اعتباری و پرداخت صورت‌حساب در سنین پایین‌تر است. عادات خود را در آینده بخورند اگر نوجوان شما شروع به پرداخت صورت‌حساب‌هایی مانند بیمه خودش برای ماشین یا پرداخت‌های کارت نقدی می‌کند، حتی اگر صورت‌حساب‌های خاص آن‌ها بر اعتبار او تأثیری نداشته باشد، می‌تواند ببیند که پرداخت به موقع عادتی است که باعث اعتماد می‌شود، که خوب است. درسی که باید زود یاد گرفت.

Deposit

سپرده

سپرده یک کلمه پولی برای گذاشتن پول در بانک است. می توانید پول را در یک حساب جاری واریز کنید تا بتوانید آن پول را با کارت نقدی که در فروشگاه ها و آنلاین استفاده می کنید یا با چک خرج کنید. شما همچنین می توانید در حالی که برای خرید بزرگ پس انداز می کنید، پول را به حساب پس انداز واریز کنید.

سپرده گذاری پول در بانک به بانک اجازه می دهد از آن پول برای کسب درآمد بیشتر استفاده کند. گاهی آن را در بورس سرمایه گذاری می کنند و گاهی به افرادی که می خواهند خانه یا ماشین بخرند وام می دهند. آنها به اندازه کافی در بانک نگه می دارند که در صورت نیاز می توانید پول خود را پس بگیرید که به آن "برداشت" می گویند.

چرا این اصطلاح مهم است؟

کلمات بزرگی مانند سپرده و برداشت می توانند بانکداری را بیش از آنچه که باید گیج کننده به نظر برسانند، بنابراین درک واضح از معنای اعتماد به بانک با پول خود می تواند به بچه ها کمک کند تا مزایای راه اندازی اولین حساب پس انداز خود را درک کنند.

Economy

اقتصاد

اگر شنیده باشید، "اقتصاد در حال حاضر خوب است" یا "اقتصاد در حال حاضر بد است"، ممکن است کمی گیج شوید - به هر حال اقتصاد چیست؟

اقتصاد سه چیز است: همه مردمی که اشیا می سازند، همه مردمی که از اشیا استفاده می کنند و همه خرید و فروش آن چیزها.

اگر کشوری سود چندانی نداشته باشد و فروش زیادی نداشته باشد، همه کالاهای کمتری دارند و پول کمتری دارند - به همین دلیل است که مردم اقتصاد را «بد» می‌بینند، در حالی که مقدار زیادی ساخته و فروخته نمی‌شود.

اگر از کسی شنیده‌اید که می‌گوید: «پیدا کردن یک شغل خوب در این اقتصاد سخت است»، ممکن است در مورد این صحبت کند که چقدر ساخت کالا و فروش آن سخت است، بنابراین به طبع آن، مکان‌های کمتری برای کار کردن وجود دارد.

اقتصاد زمانی بهتر می شود که افراد بیشتری شغل پیدا کنند یا کسب و کار راه اندازی کنند و افراد بیشتری چیزهایی را که مردم می فروشند بخرند. اگر تصمیم بگیرید که در تابستان یک غرفه لیموناد داشته باشید و سپس با پولی که به دست می آورید یک جفت دمپایی جدید بخرید، شما بخشی از اقتصاد هستید.

بخشی از چیزی که اقتصاد را پیچیده می کند این است که هر کشوری یک اقتصاد دارد. اگر مردم یک کشور چیزهایی را بخرند که کشور دیگری می فروشد، هر دو اقتصاد را تغییر می دهد. اگر مردم در سرتاسر جهان از خرید و فروش صحبت می کنند، در این زمان گفته میشود که در مورد اقتصاد جهانی صحبت می کنند.

چرا این اصطلاح مهم است؟

حتی یک تعریف اولیه از اقتصاد ممکن است برای بچه ها تا حدودی انتزاعی باشد، اما آنها با این اصطلاح در مطالعات اجتماعی و درس های تاریخ مواجه می شوند، بنابراین به اهمیت آن کمک می کند. اگر والدین آن‌ها عادت‌های خرج کردن خود را بر اساس اقتصاد گسترده‌تر تغییر دهند، درک این تأثیر می‌تواند منطقی‌تر باشد اگر، برای مثال، خانواده‌ای مجبور باشد هزینه‌های خود را کاهش دهد یا برای یافتن شغل بهتری نقل مکان کند.

کد خبر 466905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =