کاهش قیمت‌ها با عرضه سکه ربع در بورس کالا

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت:سیاست مثبت بانک مرکزی درباره توزیع ربع سکه در بورس کالا موجب کاهش چشم گیر حباب سکه در بازار شد.

به گزارش صدای بورس، نادر بذرافشان؛ رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازاراظهار کرد: سیاست‌های بانک مرکزی مبنی بر عرضه ربع سکه در بورس کالا، کاهش نرخ ارز، کاهش ۱۱ دلاری اونس جهانی و تسهیل شرایط واردات طلا در معاملات، باعث شد قیمت طلا و سکه به روند کاهشی خود ادامه دهد.

وی افزود: وقتی عرضه سکه در بورس بیشتر شود و فاصله قیمتی بین بورس و بازار شکل گیرد، به طور قطع تقاضا برای خرید سکه از بورس افزایش می‌یابد که با ادامه این روند، حباب سکه تخلیه و روند قیمتی نیز کاهشی خواهد شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه بازار به ثبات نسبی رسیده و التهابی مشاهده نمی‌شود، تصریح کرد: با رویکرد بانک مرکزی مبنی برعرضه ربع سکه در بورس کالا؛ بازار ثبات نسبی پیدا کرده و حباب ۴ میلیون تومانی در ربع سکه به سه میلیون و 200 هزار تومان رسیده است. اگر این رویکرد ادامه دار باشد و عرضه سکه تمام و نیم سکه ادامه دار شود؛ نقش مهمی در ادامه کاهش قیمت و ثبات بازار و تخلیه حباب سکه خواهد داشت.

به گزارش ایبنا,بذرافشان با اشاره به تاثیر نوسانات جهانی در قیمت بازار داخلی گفت: نوسانات اونس جهانی در بازارهای داخلی نیز تاثیر می‌گذارد که البته بخشی هم به نوسانات نرخ ارز مرتبط است، اما تاثیر اصلی روی بخش عرضه و تقاضا در داخل است. در حال حاضر نیز با عرضه‌ای که بانک مرکزی انجام داده و با کاهش تقاضایی که مواجه بودیم، قیمت‌ها روند کاهشی به خود گرفت.

کد خبر 466727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =