تنوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری در این نهاد مالی

در این گزارش صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت مدیریت شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آرمان آتی را می شناسید.

با تصویب دستورالعمل فعالیت شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری در سال ۱۳۸۸، شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آرمان آتی در سال ۱۳۸۹، به‌عنوان نخستین شرکت مشاور سرمایه‌گذاری کشور تأسیس شد. در حال حاضر هفت صندوق سرمایه‌گذاری در این مجموعه مشغول ‌به فعالیت هستند که در ادامه ضمن معرفی این صندوق‌ها، مروری بر عملکرد آن‌ها خواهیم داشت.

۱- صندوق آرمان آتی کوثر
این صندوق در سال ۱۳۹۴ تاسیس شده است. خالص ارزش دارایی‌های این صندوق که در راستای جذب سرمایه‌گذاران ریسک گریز آغاز به کار کرده، در یک‌سال گذشته رشدی ۶۷ درصدی داشته و اکنون در مرز ۲۱,۰۰۰ میلیارد ریال است. این صندوق در یک‌سال اخیر ۲۴/۴ درصد بازدهی داشته که این نرخ در مقایسه با نرخ سود عملکرد بسیاری از صندوق‌های بادرآمد ثابت، بالاتر بوده و توانسته است در بین صندوق-های سرمایه  گذاری با درآمد ثابت رتبه ۴ را کسب کند. همچنین نرخ بازدهی مظنه بازارگردانی این صندوق(موثر سالانه) ۲۵/۶ درصد است.
۲- صندوق افق آتی
این صندوق در تیر ماه سال ۱۴۰۱ تاسیس شده است و از نوع صندوق  های سرمایه  گذاری با درآمدثابت نوع دوم است. خالص ارزش دارایی  های این صندوق ۷,۲۵۰ میلیارد ریال است، همچنین بازدهی این صندوق از ابتدای تاسیس تا به حال(به مدت ۶ ماه) ۱۲/۵ درصد بوده و نرخ بازدهی مظنه بازارگردانی این صندوق(موثر سالانه) ۲۵/۶ درصد است.
۳- صندوق ارزش‌آفرین گلرنگ
این صندوق در سال ۱۳۹۵ تاسیس شده است. خالص ارزش دارایی‌های این صندوق در یک‌سال گذشته رشدی ۵۵ درصدی داشته و اکنون در مرز ۳,۱۰۰ میلیارد ریال قرار دارد. بازدهی صندوق در یک‌سال اخیر ۲۱/۰۵ درصد است و توانسته است در بین صندوق  های سرمایه  گذاری با درآمد ثابت صدور و ابطالی رتبه ۱۴ را کسب کند.
۴- صندوق اختصاصی بازارگردانی آرمان‌اندیش
نخستین ‌تجربۀ صندوق‌داری آرمان‌آتی با صندوقِ اختصاصی بازارگردانی آرمان اندیش بود. که ابتدا در سال ۱۳۹۱ از نوع صندوق  های مختلط بوده اما در ادامه از سال ۱۳۹۷ به صندوق بازارگردانی تبدیل شده است. خالص ارزش دارایی‌های این صندوق مبلغ ۱,۷۳۶ میلیارد ریال و تعداد نمادهای تحت بازارگردانی آن ۸ نماد است.
۵- صندوق آرمان سپهر آشنا
نخستین صندوق مختلط این شرکت با نام آرمان سپهر آشنا در سال ۱۳۹۲ تأسیس و راه‌اندازی شد. خالص ارزش دارایی‌های این صندوق ۸۱۷ میلیارد ریال است. صندوق آرمان سپهر آشنا با کسب حدود ۳۰ درصد بازدهی در یک‌سال اخیر، توانسته است رتبه ۱۲ را در بین صندوق  های سرمایه  گذاری مختلط کسب کند.
۶- صندوق مشترک سبحان
در سال ۱۳۹۲، دومین صندوقِ این شرکت با نام مشترک سبحان در گروه صندوق‌های سهامی، فعالیت خودش را آغاز کرد. خالص ارزش دارایی‌های این صندوق در مرز ۱,۳۰۰ میلیارد ریال است. این صندوق سهامی در سال گذشته بازدهی‌ ۴۷ درصدی داشته و توانسته است در بین صندوق  های سهامی صدور- ابطالی رتبه ۱۱ را کسب کند.
۷- صندوق جسورانۀ یکم آرمان آتی
زمان زیادی از آغاز به‌کار صندوق‌های جسورانه با هدف حمایت از طرح‌های نو و دانش‌بنیان نگذشته و تعداد این صندوق‌ها رو به افزایش است. آنها جزو پُرریسک‌ترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری‌اند که در صورت عملکرد خوب و سرمایه‌گذاری در طرح‌های پرپتانسیل، می‌توانند سودهای بسیار خوبی نیز محقق کنند. از پروژه  های تحت سرمایه  گذاری صندوق جسورانه یکم آرمان آتی می‌توان به ۵ مورد آزمایش آنلاین، نوبار، پزشک خوب، چه گوارا و سهامیاب اشاره کرد که دو مورد آزمایش آنلاین و پزشک خوب بسیار موفق بوده است. این دو مورد در دوران کرونا خدمات درمانی بصورت آنلاین ویزیت، آزمایش، تست سریع کرونا و... را ارائه دادند که منجر به کسب سود بالایی برای سرمایه  گذاران شده است.

تنوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری در این نهاد مالی

  • شماره ۴۸۱ هفته نامه اطلاعات بورس
کد خبر 466688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =