ریزش قیمت سکه و طلا در بازار

قیمت طلا و سکه که در نخستین ساعت معاملاتی امروز روند افزایشی داشت، در میانه روز با تبعیت از قیمت دلار، شروع به ریزش کرد.

صدای بورس ـ زهرا رشوند؛ براساس وبگاه بانک مرکزی، امروز قیمت یورو صرافی ملی ۴۷ هزار و ۳۳۱ تومان و قیمت دلار صرافی ملی ۴۳ هزار و ۵۴۵ تومان اعلام شده است. همچنین پس از حذف دلار توافقی و ثبت نرخ‌ صرافی‌ها از طریق قیمت بازار متشکل ارزی، نرخ‌های غیررسمی دلار تقریباً حذف شده و از امروز نرخ صرافی به‌عنوان نرخ ارز لحاظ می‌شود و کانال‌های تلگرامی امکان نرخ‌گذاری‌های کاذب با توجه به حذف بازار غیررسمی ارز را ندارند. بر همین اساس، امروز مبادلات ارز در صرافی‌ها با قیمت بازار متشکل معاملات ارز ایران آغاز شد و دلار هم‌اکنون با قیمت ۴۳ هزار و ۱۱۲ تومان در صرافی‌ها عرضه می‌شود. آخرین نرخ دلار نیما نیز ۲۸ هزار و ۳۷۱ تومان گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، در بین کامودیتی‌ها، نفت برنت در دومین روز از هفته میلادی با یک دلار و ۸۹ سنت کاهش نسبت به روز گذشته، به ۸۳ دلار و ۸۸ سنت در هر بشکه رسید. اونس نیز که تحت فشار قرار گرفته است، با ۲۱ دلار و ۴۷ سنت کاهش، به ۱۹۰۶ دلار و ۲۲ سنت رسید.

بر اساس بررسی‌های به عمل آمده از بازار سکه و طلا، سکه امامی امروز با کاهش ۵۰۶ هزار تومانی نسبت به روز گذشته، با رقم ۲۳ میلیون و ۹۹۵ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت. ربع سکه هم ۱۰۰ هزار تومان کاهش یافت و با رقم ۹ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان خرید و فروش شد.

اما طلای ۱۸ عیار امروز روند کاهشی به خود گرفت و با ۶۵ هزار و ۸۰۰ تومان کاهش، به رقم ۲ میلیون و ۷۱ هزار و ۱۰۰ تومان رسید.

کد خبر 466578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =