هشدار پلیس به متقاضیان خرید خودرو

رئیس پلیس فتا پایتخت درباره تبلیغات جعلی فروش خودرو در فضای مجازی همزمان با طرح پیش فروش محصولات برخی از شرکت های خودروساز هشدار داد.

به گزارش صدای بورس، سرهنگ داود معظمی گودرزی؛ رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به متقاضیان خرید خودرو درباره تبلیغاتی که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، هشدار داد و اظهار کرد: درخواست وجه نقد و تضمین ثبت‌نام اینترنتی شیوه کلاهبرداران در فضای مجازی است.

وی ادامه داد: ارسال لینک‌های جعلی از طریق پیامک برای ثبت‌نام خودرو صرفاً برای هدایت افراد به لینک‌های جعلی و غیرواقعی است و ثبت‌نام اینترنتی خودرو صرفاً از طریق رسانه‌های معتبر و اطلاعیه‌های مربوط به نحوه و شرایط فروش خودرو از طریق پایگاه رسمی اینترنتی شرکت‌های خودروساز انجام خواهد شد.

گودرزی با اشاره به اینکه برخی از مردم برای ثبت‌نام خودرو، مبالغ هنگفتی به حساب افراد ناشناس واریز می‌کنند، افزود: ثبت‌نام و واریز وجه خودرو باید به نام شرکت خودروساز صورت پذیرد و هموطنان باید از واریز وجه به هرگونه حساب دیگر پرهیز کنند.

رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به فرصت‌طلبی کلاهبرداران اینترنتی در زمان ثبت‌نام خودرو ادامه داد: برخی آگهی‌های فروش با قیمت‌های اغواکننده و دروغین یا زمان تحویل فوری چند روزه، کلاهبرداری بوده و قصد فریب شهروندان را دارد.

به نقل از تسنیم رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد ساده‌ترین و مؤثرترین راه برای مقابله با اقدامات مجرمانه مجرمین سایبری، افزایش سطح آگاهی است، از شهروندان توقع داریم توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و همواره مراقب ترفند کلاه‌برداران و سودجویان باشند و هرگونه مورد مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به صورت آنلاین با کارشناسان ما درمیان بگذارند.

کد خبر 466576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =