نیم میلیون ثبت نام جدید در سجام

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار اعلام کرد بیش از ۵۸۵ هزار سهامدار در سامانه سجام در دی ماه، ثبت نام کردند.

به گزارش صدای بورس، بر اساس اطلاعات گزارش ماهانه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در خصوص دی ماه امسال، تعداد ۵۸۵ هزار و ۱۲۹ ثبت نام از سوی سرمایه گذاران حاضر در بازار سرمایه در سامانه «سجام» توسط سمات صورت گرفته که نسبت به ماه قبل (آذر) با رشدی ۱۵۵ درصدی «۳۵۶.۲۵۰ نفر» مواجه شده و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز با عبور از ۴۰۰ هزار سهامدار در این ماه به ۴۲۶ هزار و ۱۴۷ مورد رسیده است.

بر اساس این آمار، در آذر ماه امسال تعداد ثبت نام در سامانه «سجام» ۲۲۸ هزار و ۸۷۹ و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز ۱۷۷ هزار و ۶۸ مورد بوده است.

آمار ۹ ماهه سجام

جزئیات این اطلاعات آماری نشان می‌دهد که امسال تعداد ثبت نام کنندگان در سامانه جامع اطلاعات مشتریان «سجام» درفروردین ماه ۱۵۸ هزار و ۲۷۰ نفر، اردیبهشت ماه ۳۵۱ هزار و ۶۱۶ نفر، خرداد ماه ۷۶۰ هزار و ۶۳۲ نفر، تیر ماه ۲۳۰ هزار و ۹۴۰ نفر، مرداد ماه ۱۷۷ هزار و ۴۵۰ نفر، شهریور ماه ۱۳۶ هزار و ۳۴۴ نفر، مهر ماه ۷۰ هزار و ۲۴۷ نفر، آبان ماه ۱۱۶ هزار و ۶۷۹ نفر و آذر ماه ۲۲۸ هزار و ۸۷۹ نفر بوده است.

ثبت نام ۴۲ میلیون سهامدار در سجام

گفتنی است اطلاعات سامانه جامع اطلاعات مشتریان نشان می دهد که از ابتدا تا پایان دی ماه سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۲ میلیون و ۶۸۵ هزار و ۷۹۹ ثبت نام در سامانه سجام توسط سمات انجام شده است.

۵ استان پیشتاز

همچنین بر اساس این گزارش تعداد نفرات ثبت نام شده در سامانه «سجام» در دی ماه امسال به تفکیک هر استان حاکی از آن است که ۵ استان «تهران با ۹۹ هزار و ۳۶۳ مورد، خوزستان با ۴۲ هزار و ۸۰۰ مورد، اصفهان با ۳۶ هزار و ۸۶۸ مورد، خراسان رضوی با ۳۵ هزار و ۶۷۰ مورد و آذربایجان شرقی با ۳۴ هزار و ۷۱۷ مورد» در صدر بیشترین ثبت نام شده ها در کل ایران قرار دارند.

از سویی دیگر بر اساس آمارهای منتشر شده در دوره زمانی فوق، ۵ استان «کهکیلویه و بویراحمد با ۳ هزار و ۶۸۷، سمنان با ۴ هزار و ۵۳۷، یزد با ۵ هزار و ۴۷۱، چهارمحال و بختیاری با ۵ هزار و ۴۹۶ و خراسان شمالی با ۵ هزار و ۷۹۵ مورد» در انتهای لیست کمترین ثبت نام شده‌ها در سامانه سجام در بین سایر استان ها قرار دارند.

  • منبع: سمات

کد خبر 466263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =