قیمت بیت کوین تا کجا رشد می کند؟

پس از داده های امیدوارکننده شاخص قیمت مصرف کننده، بازار رمزارزها روند صعودی در پیش گرفته و قیمت بیت کوین در نزدیکی کانال ۲۱ هزار دلاری قرار دارد.

به گزارش صدای بورس به نظر می‌رسد که انرژی بیت‌کوین بازیابی شده است. در زمان نوشتن این گزارش، برترین ارز دیجیتال با قیمت ۲۰ هزار و ۸۸۳ دلار معامله می‌شود که با ورود سرمایه‌گذاران خوش‌بین، بازار را به سمت رشد بیشتر سوق می‌دهد.

از طرفی، با توجه به اینکه داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) بهبود روند اقتصادی را نشان می‌دهد، امکان صعود بیشتر برای بیت‌کوین نیز وجود دارد.

تحلیلگران می‌گویند که اگر بیت‌کوین از این مقاومت حیاتی عبور کند، شروع بازار صعودی نزدیک است. اما آیا بیت‌کوین می‌تواند در چند روز آینده بر این مساله غلبه کند؟

به دنبال سقوط صرافی FTX، بیت‌کوین ۲۷ درصد از ارزش خود را از دست داد و این روند برای بسیاری از سایر ارزهای دیجیتال بازار نیز اتفاق افتاد.

با توجه به اینکه عبور بیت‌کوین از خط مقاومتی ۲۱ هزار دلاری نزدیک است، تعداد زیادی از پوزیشن‌های شورت بیت‌کوین لیکویید شده است.

این روند صعودی، باعث افزایش گمانه‌زنی‌ها در مودر آغاز بازار صعودی در چند روز آینده شد. در توییتر نیز جامعه رمزارز کاملا دیدگاه صعودی دارد.

رکت کپیتال، یک تحلیلگر ارزهای دیجیتال در توییتر، اخیرا خاطرنشان کرد که نمودار شمعی فعلی به اندازه نمودار شمعی سال ۲۰۱۹ است که بازار صعودی را تایید کرد.

قیمت بیت کوین تا کجا رشد می کند؟1

اگرچه عملکرد گذشته لزوما نتایج آینده را پیش‌بینی نمی‌کند، این بینشی بسیار صعودی از حرکت قیمت بیت‌کوین در روزها یا هفته‌های آینده است. در کنار بهبود روندهای اقتصاد کلان، بیت کوین فرصت زیادی برای رشد دارد.

قیمت بیت کوین تا کجا رشد می کند؟2

سطح مقاومتی پیش رو

با حرکت رو به جلو، به نظر می‌رسد که صعودی بودن این کوین با مقاومت قوی در سطح ۲۱۳۰۰ دلار روبرو شده است. این مقاومت به دلیل ترس از وقوع رکود جهانی بیشتر تقویت شده است.

بر اساس گزارش بانک جهانی، تورم در اقتصادهای نوظهور و اقتصادهای پیشرفته همچنان بالاست و جهان را به آستانه رکود جهانی سوق می‌دهد. با در نظر گرفتن این موضوع، سرمایه‌گذاران و معامله‌گران قطعا باید روندهای اقتصاد کلان جهانی را زیر نظر داشته باشند؛ زیرا این امر بر سبد سرمایه‌گذاری آنها نیز تاثیر می‌گذارد.

اما با خوشبین بودن بازارها به کنترل تورم بدون وقوع رکود اقتصادی، ویژه پس از گزارش مثبت شاخص قیمت مصرف کننده، می‌توان انتظار داشت که بیت‌کوین حداقل برای مدت کوتاهی وارد فاز اصلاحی شود.

قیمت بیت کوین تا کجا رشد می کند؟3

سرمایه‌گذاران و معامله‌گران نیز باید نمودارها را برای هرگونه نشانه‌ای از اصلاح زیرنظر داشته باشند. اما با توجه به خرید بیش از حد این کوین در مراحل اولیه رشد بازار، خستگی خریدار ممکن است دور از انتظار نباشد.

سرمایه‌گذاران و معامله‌گران ممکن است برای کسب سود، بیت‌کوین خود را به قیمت فعلی بازار یا بالاتر بفروشند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کد خبر 465603

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =