پرداخت سود سنواتی ۳۰ میلیون سهامدار بورس

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: پرداخت سود سنواتی از ابتدای امسال تا نیمه نخست دی ماه از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) از پنج‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان عبور کرد.

به گزارش صدای بورس, اطلاعات منتشر شده درباره جزئیات واریز مطالبات سنواتی سهامداران نشان می‌دهد که تا نیمه نخست دی ماه ۲۷۲ ناشر، سود سنواتی ۳۰ میلیون و ۶۴۳ هزار و ۲۸۷ سهامدار که شامل پنج‌هزار و ۴۴۹ میلیارد و ۵۸۷ میلیون و ۴۶۲ هزار تومان می‌شود، از طریق سامانه سجام واریز شده است.

پرداخت ۵۴ هزار میلیارد تومان سود جاری ۴۰۰ ناشر

از سویی دیگر، از ابتدای امسال تا نیمه دی ماه ۴۰۰ ناشر، سود جاری ۵۲ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۹۰۹ سهامدار را که شامل ۵۴ هزار و ۶۳۱ میلیارد و ۳۷۵ میلیون و ۷۸۹ هزار و ۶۶۶ تومان می‌شود را با استفاده از سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) پرداخت کرده اند.

سامانه سجام چیست؟

سجام یک سامانه زیرساختی برای شناسایی مشتریان به‌منظور ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که همه فعالان این بازار اعم از سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری و غیرحضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده‌های تایید شده خواهند بود.

بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت می‌شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجو،سهامداران می‌توانند با مراجعه به سایت www.sejam.ir ثبت نام و احراز هویت سجام را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

کد خبر 465253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =