رویدادهایی که بازار رمزارز را در سال ۲۰۲۳ متزلزل خواهد کرد

بازار رمزارز سال ۲۰۲۲ را چگونه پشت سر گذاشت و چه پیش بینی برای سال جدید برای این بازار وجود دارد؟

بهگزارش صدای بورس سال ۲۰۲۲ سال سختی برای بازار رمزارزها بود. دارایی‌هایی مانند فلزات گرانبها، سهام و ارزهای دیجیتال تحت تأثیر رویدادهای کلان اقتصادی قرار گرفتند که منجر به نوسان قیمت آنها شد. در اینجا خبر به بررسی رویدادهایی که می‌توانند اقتصاد و بازار رمزارز را در سال ۲۰۲۳ تحت تأثیر قرار دهند، می‌پردازیم.

جنگ اوکراین و روسیه
به گزارش سایت بیت‌کوین نیوز، جنگ اوکراین و روسیه یک رویداد مهم است که می‌تواند بر اقتصاد جهانی و دارایی‌های جهان در سال ۲۰۲۳ تأثیر بگذارد. بعد از سخنرانی شب سال نوی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، مردم بر این باورند که جنگ به صلاحدید او ادامه خواهد یافت. این سخنرانی نشان داد به‌رغم اقدامات غرب برای متوقف کردن روسیه با اعمال تحریم‌های مالی قابل‌توجه بر این کشور، پوتین به جنگ در اروپا ادامه خواهد داد. در نتیجه، مانند سال ۲۰۲۲، جنگ جاری در اروپا بر دارایی‌های جهان در سال ۲۰۲۳ تأثیر خواهد گذاشت؛ زیرا جنگ و تحریم‌ها باعث افزایش سرسام‌آور قیمت‌های انرژی و گسستن زنجیره تأمین می‌شود.

شیوع کووید-۱۹ در چین
بازار سهام، دارایی‌های ارز دیجیتال و فلزات گرانبها بیش از سه سال است که با اثرات کووید-۱۹ دست و پنجه نرم می‌کنند. طبق گزارش‌های متعدد، ظاهراً موج جدید کووید-۱۹ دوباره شیوع پیدا کرده است. شیوع کووید در چین سرمایه‌گذاران جهانی را در سال ۲۰۲۲ نگران کرده بود و این نگرانی تا سال ۲۰۲۳ ادامه دارد. دلیل چنین نگرانی تجارت جهانی خواهد بود؛ زیرا این بیماری همه‌گیر باعث شده که برخی از زنجیره‌های تامین خاص در چند سال گذشته متوقف شوند. شیوع این بیماری بر قیمت کریپتوها نیز تأثیر گذاشته است؛ زیرا پس از اینکه سازمان بهداشت جهانی (WHO) کووید-۱۹ را یک بیماری همه‌گیر جهانی اعلام کرد، در مارس ۲۰۲۰ «پنجشنبه سیاه» اتفاق افتاد و قیمت بیت‌کوین به زیر منطقه ۴ هزار دلار سقوط کرد.

افزایش نرخ بهره فدرال رزرو
هر زمان که فدرال رزرو نرخ‌های بهره را افزایش داد، باعث نوسانات گسترده در بازارهای فلزات گرانبها، سهام و کریپتو شد. افزایش نرخ بهره، یک رویداد کلان اقتصادی است که توانسته نرخ‌های وام‌دهی جهان را به شدت متزلزل کند.

  • منبع: هفته نامه اطلاعات بورس شماره ۴۷۷
کد خبر 464940

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =