در بورس بمانید

به سرمایه‌گذاران و فعالان بازار سهام توصیه می‌کنم همچنان در بازار سهام بمانند و با یک پرتفوی مناسب از فرصت‌های بازار استفاده کنند.

به گزارش صدای بورس، علیرضا توکلی کاشی، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه بازار در بلندمدت همیشه بازدهی خوبی داشته است، گفت: تا به امروز هیچ‌کس در یک دوره چهار ساله در بورس ضرر نکرده است و این آماری است که از سال ۷۰ تا کنون یعنی قریب به ۳۱ سال وجود داشته است. بنابراین بدون شک سرمایه‌گذاری بلندمدت در بورس سودآور است.

توکلی کاشی خاطرنشان کرد: فعالان بازار بدهی هم می‌توانند ضمن بهره‌مندی از افزایش نرخ‌ها در شرایط فعلی، با خرید اوراقی که بازدهی بالاتری دارند، به طور موقت از این شرایط منتفع شوند.

دلایل کاهش جذابیت بازار

این کارشناس بازار سرمایه در مورد علت کاهش جذابیت بازار سرمایه در شرایط فعلی تصریح کرد: آنچه باعث کاهش جذابیت بازار شده غبارآلود شدن فضای پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد در تمامی حوزه‌ها اعم از بودجه، بانک مرکزی و مقررات بازار سرمایه است، بنابراین اگر اقتصاد و بازار پیش‌بینی‌پذیر باشد، یا به عبارتی پیش‌بینی‌پذیری افزایش یابد، باعث افزایش جذابیت بازار و به دنبال آن جذب افراد بیشتر به بورس می‌شود.

لزوم کاهش وابستگی بازار به دلار

توکلی کاشی با بیان اینکه در شرایط فعلی بازار وابستگی خود را به دلار افزایش داده است، علت آن را غبارآلودی مکانیزم‌های قیمت‌گذاری و ارزش‌گذاری شرکت‌ها ذکر کرد و افزود: از آنجا که سیاست‌های دولت در مورد نرخ بهره و کسری بودجه قابل تشخیص برای بازار نیست، بازار سعی می‌کند ضمن تطبیق خود با دلار، ارزش جایگزینی را در یک سطح مناسب نگه دارد.

به گفته وی، این وضعیت تا زمانی ادامه می‌یابد که بتوان با اتفاقاتی که در سال‌های آینده می‌افتد، روند رشد و سودآوری شرکت‌ها را پیش‌بینی کرد.

کد خبر 464919

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =