صالح آبادی از بانک مرکزی رفت/یک امام صادقی دیگر آمد

در پی پذیرش استعفای علی صالح آبادی از ریاست کل بانک مرکزی، محمدرض فرزین به عنوان رییس جدید بانک مرکزی از سوی هیات دولت تعیین شد.

به گزارش خبرگزاری صدای بورس،مصطفی قمری وفا، سخنگوی بانک مرکزی از پذیرش استعفای علی صالح آبادی خبر داد.پایگاه اطلاع رسانی دولت نیز اعلام کرد با رأی اعتماد هیئت دولت؛ محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی شد.

پیش از این اخباری در خصوص برکناری قریب الوقوع صالح آبادی منتشر شد. با این حال وی در مصاحبه مطبوعاتی اش این موضوع را تکذیب کرد.خداحافظی صالح آبادی از بانک مرکزی در حالی اتفاق افتاد که قیمت ارز رکوردهای تاریخی جدیدتر کانال چهل هزار تومان را تجربه کرده است .

وی یکی از دانش آموختگان دانشگاه امام صادق بود که حالا از دولت جدا شده است.سهم دانش آموختگان دانشگاه امام صادق در دولت سیزدهم بالاست .پیش از وی عبدالملکی نیز از کابینه جدا شد و از وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی استعفا داد.

محمدرضا فرزین پیش از این مدیرعاملی بانک ملی (از آبان ۱۴۰۰)، رییس هیئت مدیره بانک کارآفرین از سال ۱۳۹۲ و مدیرعامل این بانک در سالهای ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰بود.

عضویت حقیقی شورای پول و اعتبار به‌ عنوان نماینده رئیس‌جمهور، عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی، دبیری کارگروه طرح تحول نظام بانکی و دبیر کارگروه ارزش‌گذاری پول ملی از جمله سوابق فرزین در حوزه پولی و بانکی در سالهای گذشته است.

کد خبر 464697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =