نگاه تکنیکالی به اهداف آتی شاخص بورس تهران

شاخص بورس تهران در جریان معاملات روز دوشنبه همچنان در مسیر صعودی گام برداشت و شاخص با رشد بیش از ۱۲ هزار واحدی به محدوده یک میلیون ۵۷۶ هزار واحدی رسید.

به گزارش صدای بورس، در جریان معاملات روز دوشنبه در بازار سرمایه، ارزش بورس تهران به رقم ۵ هزارو ۸۳۳ (هزار میلیارد تومان) رسیده است. همچنین ارزش معاملات در این روز روی رقم ۵ هزارو ۹۷۶ میلیارد تومانی قرار گرفته است.

نمادهای کگل، میدکو، نوری و نماد ومعادن در تلاش برای مثبت نگه داشتند شاخص بودند و در مقابل نمادهای فولاد و فملی تأثیر منفی بر روی شاخص به جای گذاشتند.

نقشه بازار روز دوشنبه را که مرور می کنیم گروه فرآورده های نفتی روی صفر تابلویی معاملاتی خود ایستادند و بانکی‌ها هم با این که در محدوده صفر تابلویی معامله می شدند با رنگ قرمز به کار خود پایان دادند.

بازار سرمایه به دلیل تعطیلات این هفته تنها روز چهارشنبه را به عنوان آخرین روز کاری این هفته در پیش روی دارد و معمولا بازار سرمایه در چنین روز هایی چندان قوی عمل نمی‌کند. هرچند که با توجه به جهش قیمت دلار تا حوالی ۴۱ هزار تومان و ورود سکه به کانال ۲۰ میلیون تومانی خریداران از نهایت فرصت برای خرید سهم استفاده کنند و شاخص را در روز چهارشنبه به سطح یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی نزدیک‌تر کنند.

شاخص کل در جریان معاملات روز دوشنبه توانست از پس مقاومت سطح ۸۸ درصدی فیبوناچی موج قبلی به سمت اعداد و ارقام بالاتر عبور کند. شاخص هم وزن نیز همچنان به سمت اعداد بالاتر به پیش می راند و به عدد ۴۵۷ هزار واحدی رسیده است.

در سرتیتر اخبار، وزیر بهداشت اعلام کرد به دلیل اینکه قیمت دارو از ارز ترجیحی به نیمایی تبدیل شد، سال آینده افزایش قیمت نداریم. این در حالی است هنوز برخی شرکت ها در حال بارگذاری اطلاعیه های افزایش نرخ محصولات خود در سامانه کدال هستند. آن هم به واسطه مجوز چند ماه اخیر وزارت بهداشت برای افزایش نرخ محصولات دارویی.

سخنگوی وزارت صمت هم اعلام کرده است که ۲۰ درصد عرضه خودروسازان به دارندگان خودرو فرسوده و ۵۰ درصد به طرح جوانی جمعیت اختصاص می یابد و ۳۰ درصد هم در بورس کالا عرضه خواهد شد.

به گزارش اکو ایران,شایعاتی هم در بین اهالی بازار سرمایه دست به دست می شود که قرار است ایران خودرویی ها ۴ هزار دستگاه پژو۲۰۷ را در هفته آینده در بورس کالای ایران عرضه کنند، اما هنوز این شایعه تایید و یا تکذیب نشده است. چیزی که برای اهالی بازار سرمایه مشخص است عرضه مرتب و هفتگی خودرو با حداقل کف قیمتی مشخص شده در بورس کالا است.

کل

هم وزن

کد خبر 464595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =