افزایش غیرقانونی قیمت لوازم خانگی توسط برخی تولیدکنندگان

مشاهدات بازار نشان می‌دهد برخی از تولیدکنندگان لوازم خانگی به‌صورت خودسرانه نسبت به افزایش قیمت محصولات خود اقدام کرده‌اند، این درحالی است که هنوز مجوزی مبنی بر افزایش قیمتها صادر نشده است.

به گزارش صدای بورس، هزینه بالای کالاها به همراه کاهش قدرت خرید مردم باعث شده تا بازار لوازم خانگی نیز مانند سایر کالاهای مصرفی مردم با رکود معاملات روبرو باشد. در شرایط فعلی فروشندگان لوازم خانگی از رکود بازار گله مند بوده و از تمایل مردم به خرید کالا آنهم به صورت قسطی صحبت می‌کنند در کنار این موضوع روند افزایشی نرخ دلار هم معامله کالاهای قاچاق را تحت تأثیر قرار داده که این موضوع خود فضای مناسبی را برای حضور پررنگ کالاهای داخلی در بازار فراهم می کند.

در این شرایط روند افزایش نرخ دلار نیز عاملی شده تا تعدادی از تولیدکنندگان به بهانه افزایش قیمت مواد اولیه درخواست هایی مبنی بر افزایش قیمت ها را به وزارت صنعت اعلام کنند. حتی تعدادی از تولیدکنندگان عرضه کالا را به بازار محدود کرده اند که همین موضوع عاملی شده تا قیمت آن کالاها در بازار افزایش پیدا کند.

مشاهدات بازار نشان می دهد در طول چند روز اخیر تعدادی از تولیدکنندگان به صورت خودسرانه لیست جدید قیمت محصولات خود را که با متوسط رشد10 درصدی روبه رو است راهی بازار کرده اند. بررسی ها حکایت از آن دارد که این افزایش قیمت ها غیرقانونی است اما از طرف دیگر تولیدکنندگان معتقدند در شرایطی که قیمت مواد اولیه مدام در حال افزایش است بدون افزایش قیمت قادر به ادامه فعالیت نخواهیم بود.

به گزارش تسنیم,به نظر می رسد وزارت صنعت باید به این موضوع ورود پیدا کرده و ضمن رعایت حقوق تولیدکنندگان و مصرف کنندگان سیاست روشنی را نسبت به صنعت لوازم خانگی داشته باشند تا بازار با نابسامانی قیمتی روبه رو نشود.

کد خبر 464538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =